Audi 100 5000???
Fra : Christian Lundbak

Dato : 19-04-04 20:21

hej drenge
audifil som jeg er, sidder jeg og kigger efter drømmebilen. jeg er faldet
over denne audi 100 5000... er der nogen som ved hvad 5000 angiver..?
se evt omtalte bil på
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=411310&page=2
jeg håber ikke det står for antal ccm.. ;)
på forhånd tak for hjælpen
Christian

Fra : Thomas

Dato : 19-04-04 20:34

"Christian Lundbak" <christian@1234lundbakinfo.dk (Fjern 1234)> wrote in
message news:4084268f$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> se evt omtalte bil på
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=411310&page=2
> jeg håber ikke det står for antal ccm.. ;)

Hej

Det er vist bare det modellen hed i nogle andre lande. 18,000 kr. lyder
dog lige billigt nok. Turbo og automatgear, det lyder som 2 tunge poster,
er de/bliver de i uorden......

Mvh

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-04-04 21:02

On Mon, 19 Apr 2004 21:34:27 +0200, "Thomas"
<BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:

>Det er vist bare det modellen hed i nogle andre lande. 18,000 kr. lyder
>dog lige billigt nok. Turbo og automatgear, det lyder som 2 tunge poster,
>er de/bliver de i uorden......

Det hed modellen i USA - den er ikke billig at køre i...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Aksel

Dato : 19-04-04 22:47

> Det hed modellen i USA - den er ikke billig at køre i...

Den normale 2.2 motor er kendt for at være meget slidstærk.

Audi 100 fra -84 til -89 er meget lette, under 1100 kg og har lav
vægtafgift, og de er godt galvaniseret så rust er ikke noget problem.

Den meget lave luftmodstand giver god benzinøkonomi, men turbo hjælper jo
ikke, min 1,8 gik næsten 15 km/l på motorvej med god fart (170 når det var
muligt)

Hilsen Aksel

Fra : Thomas

Dato : 19-04-04 22:56

"Aksel" <akselj@newmail.dk> wrote in message

> [...]
> ikke, min 1,8 gik næsten 15 km/l på motorvej med god fart (170 når det var

Kan den ligefrem anbefales?
Jeg har selv overvejet en gammel 100. Kan 1,8'eren så også komme op på de
170 km/t inden for kort tid eller tager det en formiddag? Benzinøkonomien
lyder tiltalene, selvom jeg er stor tilhænger af de 5 cylindrede (de er bare
tørstige) Hvad med støjen? Er det ikke den samme motor som vw brugte i
deres golfer?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 16:47

> Benzinøkonomien
> lyder tiltalene, selvom jeg er stor tilhænger af de 5 cylindrede (de er
bare
> tørstige)

Tag det med et kilo salt. Bilen har en topspeed på 176 og går ved blandet
kørsel 13,6, så regn med 9,5 km/ltr ved 170 km/t.

Motoren er den samme som i Golf.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-04-04 16:56

On Tue, 20 Apr 2004 17:46:55 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Tag det med et kilo salt. Bilen har en topspeed på 176 og går ved blandet
>kørsel 13,6, så regn med 9,5 km/ltr ved 170 km/t.
>Motoren er den samme som i Golf.

Golf kører ikke med 5 cylindre i dén årgang............
Audi 5E'en er tørstig - ingen tvivl om det (8-12 km/l jvf. Bilrevyen)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 21:28

> Golf kører ikke med 5 cylindre i dén årgang............
> Audi 5E'en er tørstig - ingen tvivl om det (8-12 km/l jvf. Bilrevyen)

Aksel talte om en 1,8´er i den konkrete sammenhæng..

Dette som sammenligningsgrundlag for 2,2´eren.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 21:23

> Det hed modellen i USA - den er ikke billig at køre i...

Jep, det hed den af en eller anden grund i USA, eneste synlige kendetegn var
de afskyelige forlygter !!
Den er generelt alt for blød hat, når man accelerrer lidt hårdt i den kan
man ikke se horisonten :)

/Claus

Fra : Thomas

Dato : 20-04-04 21:51

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Den er generelt alt for blød hat, når man accelerrer lidt hårdt i den kan
> man ikke se horisonten :)
>
> /Claus

YES!! Det er jo en af kendetegnene ved den audi 100'er model (ved dog ikke
med 1,8'eren, men selv 2,0'eren kan "løfte næsen"). Speederen i bund og man
er næsten ude på åbent vand i en motorbåd. Men hvilken båd. Jeg synes der
er en utrolig komfort i en Audi 100. Men den er mest til lande- og motorvejs
kørsel. Den er for stor at manøvrere og parkere inde i byen

Mvh
Thomas
Fiat kører for sidste gang. Audi kører næste gang

Fra : \(5220\)Morten Kølbæ~

Dato : 19-04-04 21:28

> audifil som jeg er, sidder jeg og kigger efter drømmebilen. jeg er faldet
> over denne audi 100 5000... er der nogen som ved hvad 5000 angiver..?

Prøv at se her http://www.audiworld.com/model/historical.html der er lidt
historie om bilerne.
Lige nøjagtig 5000 årgang -85 er der kun billeder af, men specs ligner nok
meget godt årgang -86 hvor der er flere detaljer.

Det er den kendte 5 cylindrede 2,2 liter motor med turbo som ligger i bilen.

Hvis du kan finde en lidt nyere med 20V topstykke yder den 220 HK

Mvh
Morten