Hvem har set en god bil til mig?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 18-04-04 12:36

11..000 er til rådighed, og vi er 3 personer ( spædbarn )

prioriteter:

mindst 6 mdr til syn

med plader

Ikke for tung at dreje - som fx sierra er

ikke for lille

nyere end 1990

kigger bla på: Escort - Civic - Accord - favorit - sunny

Hjælp - skal gerne bruge den i dag - på sjælland

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 13:32

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Ikke for tung at dreje - som fx sierra er

sludder , eller har du spagettiarme ? <grin>

>Hjælp - skal gerne bruge den i dag - på sjælland

Har du kigget i markedsgruppen ? du ved ... den gruppe man handler i
;)

dba ?

autoatlas ?

eller nogen af de andre steder du ved nok

Fra : Mathias

Dato : 18-04-04 13:40

Du kan købe min Mercedes for 12 kr.

(dk.marked.*)

-Mathias

Fra : KH

Dato : 18-04-04 14:21

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nyere end 1990
>
> kigger bla på: Escort - Civic - Accord - favorit - sunny
>
> Hjælp - skal gerne bruge den i dag - på sjælland

Du kan ikke få meget bil for 11.000,- kr.
Du kan få noget, som ligner.
Men synes du selv, at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt at køre i og så
med et spædbarn.
Alene et par airbags koster 11.000,- kr. måske mere.
Brug hellere de 11.000 til udbetalingen på en brugt, men mere sikker bil.
Det er altså bare min beskedne holdning til det.
Jeg mener, at det er komplet uansvarligt at køre med et spædbarn i en "bil",
som kun har kostet 11.000.

Fra : KH

Dato : 18-04-04 14:22

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er altså bare min beskedne holdning til det.
> Jeg mener, at det er komplet uansvarligt at køre med et spædbarn i en

På den anden side, kan du leje meget sikker bil for de samme penge.
Prøv hos AVIS, hvor jeg selv er hyppig kunde.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 14:29

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Jeg mener, at det er komplet uansvarligt at køre med et spædbarn i en "bil",
>som kun har kostet 11.000.

Undskyld mig - men det er da noget af det tåbeligste der længe er
skrevet, selvom du da har ret til at have en mening.

Prisen har ikke en skid at gøre med om bilen er forsvarlig i sig selv.

Fra : Jacob

Dato : 18-04-04 14:33

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Undskyld mig - men det er da noget af det tåbeligste der længe er
> skrevet, selvom du da har ret til at have en mening.
>
> Prisen har ikke en skid at gøre med om bilen er forsvarlig i sig selv.

NEj en Volvo fra 83 har masser af passiv sikkerhed, for dem som sidder inde
i bilen. Og den koster vel 11000

Fra : KH

Dato : 18-04-04 14:46

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> "bil",

> NEj en Volvo fra 83 har masser af passiv sikkerhed, for dem som sidder
inde
> i bilen. Og den koster vel 11000

Og hvor mange airbags er det lige, den har?
Hvordan med ABS og er du sikker på, at bremsevædsken ikke fiser ud, næste
gang du foretager en katastrofeopbremsning?
Det er jo ikke for ingenting, at man bruger milliarder på udvikling af
sikkerhedsudstyr til biler, og så kommer der folk, som vil sætte sine børn i
en gammel spand uden skyggen af sikkerhed. Så er det da tåbeligt at bruge
uanede mænder af penge på udvikling af ABS, airbags, SIPS og al det andet
kræs, som gør en bil sikker at køre i både for en selv og sine kære..
herunder spædbørn.

Husk at investere i en god barnestol til purken.
Sikkerhed til børnene kan og skal man ikke spare på.

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-04 14:57

KH wrote:
> Og hvor mange airbags er det lige, den har?

Jeg er personligt ret ligeglad med airbags, uanset sikkerheden.

> Hvordan med ABS og er du sikker på, at bremsevædsken ikke fiser ud,
> næste gang du foretager en katastrofeopbremsning?

Ved du oerhovedet hvad du taler om, eller har du været i
kløerne på en dygtig bilsælger?

> [...]
> airbags, SIPS og al det andet kræs, som gør en bil sikker at køre i
> både for en selv og sine kære.. herunder spædbørn.

Hvad hjælper alt det ovenstående hvis det ikke findes i den
prisklasse vedkommende har råd til?

> Husk at investere i en god barnestol til purken.

Det er forhåbentligt en selvfølge.

> Sikkerhed til børnene kan og skal man ikke spare på.

Det er jo ikke alle der ligefrem har mulighed for at købe
dyrere biler. Så må man nøjes!

Grundene til ovenstående kan være utallige, så dem gider
jeg ikke komme ind på.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 14:56

> [...]

>udvikling af ABS, airbags, SIPS og al det andet kræs, som gør en
>bil sikker at køre i både for en selv og sine kære..

Indtil den dag, man finder ud af at fjerne den menneskelige faktors
indflydelse på trafikken, kan du proppe nok så mange gizmo'er ind i en
bil - der kommer stadig folk til skade.

Klart nok man gerne vil passe på sine kære, men du overreagerer vist
en kende.

Og undeliggende at beskylde andre for at være uansvarlige, er ikke
skidefikst.

Fint nok , at du måske har råd til en spritny sikker bil , men
accepter at andre ikke har, eller ganske enkelt prioriterer
anderledes.

Fra : KH

Dato : 18-04-04 15:30

> [...]
>
> Fint nok , at du måske har råd til en spritny sikker bil , men
> accepter at andre ikke har, eller ganske enkelt prioriterer

Man har altid et alternativ.
Og alternativet hedder cykel, bus, taxa, lejebil, tog og fly.
Der er en god grund til, at vi har meget udbygget og omfattende offentligt
tranportnet.

Og glem så lige det der med at skyde mig i skoene, at jeg skulle beskylde
andre for noget som helst.
Jeg oplever hver dag, at folk her i byen kører rundt med deres små børn,
uden at de er spændt fast.
Ja selv på moders skød sidder de, da hun jo helt sikkert kan holde barnet,
når det lige pludseligt vejer 100 kg. ved en katastrofeopbremsning eller
kollision.

Så jeg er i min fulde ret til at anbefale et alternativ til bil, når man kun
er villig (likvid) til 11000,-kr., da jeg ikke finder det ansvarligt at
placere et spædbarn i en så udtjent "bil".

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-04 15:43

KH wrote:
> Man har altid et alternativ.

Og fri ret til at vælge.

> Og alternativet hedder cykel, bus, taxa, lejebil, tog og fly.

Men nogen vælger det alternativ til dem nu nævner, nemlig
det som hedder en billig bil.

> Der er en god grund til, at vi har meget udbygget og omfattende
> offentligt tranportnet.

Som ikke kan bruges i alles hverdag eller for alles økonomi.

> [...]
> Ja selv på moders skød sidder de, da hun jo helt sikkert kan holde
> barnet, når det lige pludseligt vejer 100 kg. ved en

Der kan jeg desværre ikke være være uenig med dig, jeg gør
tydeligt opmærksom på det hvis jeg får chancen, og ingen kører
nogensinde med i min bil uden at være spændt fast.

> Så jeg er i min fulde ret til at anbefale et alternativ til bil, når
> man kun er villig (likvid) til 11000,-kr., da jeg ikke finder det
> ansvarligt at placere et spædbarn i en så udtjent "bil".

Så er det jo godt at det ikke er DIG der skal gøre det.

Dine svar bærer tydeligt præg af at du har svært ved at sætte
dig i andres situation og forstå hvordan det kan være at være
afhængig af bil, men kun have råd til en billig en af slagsen.

Jeg finder det fuldt ud forsvarligt, hvis bare bilen er i orden
og alle i bilen er spændt forsvarligt fast.

Første punkt i trafiksikkerhed sidder trods alt bag rattet.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:10

On Sun, 18 Apr 2004 16:43:27 +0200, John Sahl wrote:

> [...]
> bil, men kun have råd til en billig en af slagsen.
>
> Jeg finder det fuldt ud forsvarligt, hvis bare bilen er i orden og alle i

Enig - prisen er jo ligegyldig. En bil til 11kilo kan NEMT være fuldt ud
forsvarlig. Hvis den er vedligeholdt og 100% OK hvad er så problemet?

KH fremhæver ABS... hvad har det lige med sikkerhed, at gøre? Jo det
hjælper da til det hvis man er en mindre god bilist, men en ORDENTLIG
bilist har jo ABS'en siddende i foden....

ABS kan ikke redde liv hvis der er plantet et fjols bag rattet.

Jeg har en kammerat, som købte en Sierra 2-liters... pris 2500,-...
ofrede 2500,- mere og kørte den til syn. Resultat? En Sierra i
sikkerhedsmæssig topstand for 5000,-....

> Første punkt i trafiksikkerhed sidder trods alt bag rattet.

Enig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 15:46

> [...]
> andre for noget som helst.
> Jeg oplever hver dag, at folk her i byen kører rundt med deres små børn,

Hmm i busserne er det jo heller ikke fordi der er så mange sikkerhedsseler,
men underligt nok er der ingen der bekymrer sig om dette.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:09

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Man har altid et alternativ.

Min første tanke var at sige "Papøre i regnvejr du....." med ved
nærmere eftertanke - så gjorde jeg det (vidst) ikke

>Og alternativet hedder cykel, bus, taxa, lejebil, tog og fly.

Ævl !

Hvor sikkert mener du lige selv det er at medbringe et spædbarn på en
cykel - eller elsker du at vikle dig ind i selvmodsigelser

NB - Jeg angriber ikke dig, men din holdning , går efter bolden , du
ved ...

>Der er en god grund til, at vi har meget udbygget og omfattende offentligt
>tranportnet.

Ihhh ja - Kig lige i køreplanen, for andre områder end indre by !

>Og glem så lige det der med at skyde mig i skoene, at jeg skulle beskylde
>andre for noget som helst.

Nej, pokker tage mig da ikke : En udtalelse som du kom med, citat :

"Jeg mener, at det er komplet uansvarligt at køre med et spædbarn i en
"bil",som kun har kostet 11.000." kan kun forståes på 1 måde, og det
er at du mener de personer der kun giver kr. 11.000 for en bil er
uansvarlige.

Jeg har jævnligt spædbørn med i en af mine billige biler , og jeg vil
satme ikke kaldes uansvarlig, bare fordi jeg valgte Rekorden, fremfor
Scorpio'en.

Den dag min store tøs, kommer og viser mig sin nyfødte, vil jeg blive
temmeligt sur, hvis en af samme mening, siger til hende at hun er
uansvarlig, bare fordi hun ikke selv har råd til en bil, man har
"arvet" en Sierra, der af statens bilinspektion er fundet iorden på
alle punkter

Folk med så frelste meninger, som dem du lufter - de pisser sgu på min
sukkermad - men jeg respekterer at de har den mening, sålænge de
beholder den for dem selv.

På den anden side - den der sagde sådan til tøsen, ville nu nok selv
komme til at stå med håret i postkassen (Face the music)

>Så jeg er i min fulde ret til at anbefale et alternativ til bil, når man kun
>er villig (likvid) til 11000,-kr., da jeg ikke finder det ansvarligt at
>placere et spædbarn i en så udtjent "bil".

Udtjent ? Min bare ...........

Nuvel - husk blot at det er din holdning, der er under angreb, ikke
dig selv personligt

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 15:28

> inde
>
> Og hvor mange airbags er det lige, den har?

0, men den har formegentlig sikkerhedsseler som gavner mere end en airbag.

> Hvordan med ABS og er du sikker på, at bremsevædsken ikke fiser ud, næste
> gang du foretager en katastrofeopbremsning?

ABS er en god ting men det går nu også uden. Ved bare at vedligeholde en bil
så kan den nu sagtens klare en nødopbremsning.

> [...]
> uanede mænder af penge på udvikling af ABS, airbags, SIPS og al det andet
> kræs, som gør en bil sikker at køre i både for en selv og sine kære..

Nu er det jo ikke fordi airbaggen redder så mange spædbørnsliv, men jeg
forstår hvad du mener.
Bare fordi udviklingen går mod det bedre gør det jo ikke gamle biler
uforsvarlige. Hvis man skulle følge din tankegang så er det jo også det rene
vandvid at sætte sig ud i en ny bil med 12 airbag og alt andet skrammel
fordi om 10 år vil der komme biler som er endnu mere sikre end dem vi har i
dag.

> Husk at investere i en god barnestol til purken.
> Sikkerhed til børnene kan og skal man ikke spare på.

Ja det er vi enige om.

--
Tom

Fra : KH

Dato : 18-04-04 15:41

> 0, men den har formegentlig sikkerhedsseler som gavner mere end en airbag.

Hvis de virker.

> ABS er en god ting men det går nu også uden. Ved bare at vedligeholde en
bil
> så kan den nu sagtens klare en nødopbremsning.

Ja, det ved man først, når man har prøvet.

> Nu er det jo ikke fordi airbaggen redder så mange spædbørnsliv, men jeg
> forstår hvad du mener.

Det er så sandeligt da også for ens eget vedkommendes skyld.

> [...]
> vandvid at sætte sig ud i en ny bil med 12 airbag og alt andet skrammel
> fordi om 10 år vil der komme biler som er endnu mere sikre end dem vi har

Det kan vi først sige noget om til den tid.
Men som udgangspunkt vil jeg ikke sætte mig bag rattet i en bil fra 80´erne,
med mindre, at den er ufatteligt godt velholdt.
Bilerne fra 80´erne var jo ikke galvaniserede, så man må regne med en del
rust, både synligt og skjult.
Min kommende bil bliver med al sandsynlighed den nye Peugeot 307.
Jeg kunne nøjes med mindre, men den må helst ikke blive mere end 6 år, før
den bliver solgt, og den skulle jo også gerne have værdi, når de 6 år er
gået.

> Ja det er vi enige om.

Nemlig.

Fra : Ncc

Dato : 18-04-04 15:51

> [...]

> med mindre, at den er ufatteligt godt velholdt.
> Bilerne fra 80´erne var jo ikke galvaniserede, så man må regne med en del

Du talte tidligere om at en biler med 10-12 år på bagen ikke er speciel
prisværdig at smide sine børn ud i, men hvis dit argument baserer sig på
80´er biler, lyder det mere som om du tænker på 15-20 år gamle slæder, og så
begynder vi at være på linie.
Men jeg kan/vil ikke købe din holdning til at køre i 10-12 år gamle biler.
Er de velholdte og køres fornuftigt (største sikkerhed er vel chaufførens
opførsel) - så anser jeg det ikke som noget problem.
Så som jeg skriver andet steds - prøv at overveje at bruge pengene til
udbetaling på en NY lille bil, ellers find det bedste bud til 10-11.000,00
og kør efter (bilens) forhold.

Ncc

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 15:58

> Hvis de virker.

Bliver bl.a. checket ved det 2 årige bilsyn så mon ikke vi kan regne med at
de virker.

> bil
>
> Ja, det ved man først, når man har prøvet.

Man kan selv afprøve det på en øde vej så man ikke bliver overrasket.
Bilinspektionen afprøver det også hvert andet år.

> Det er så sandeligt da også for ens eget vedkommendes skyld.

Jep og din bil hvor mange airbaggardiner har den?
2 eller 4 er reglen, men jeg har da læst at nogle af de dyre biler har op
til 12. Så i princippet burde vi ikke sætte os ud i biler med mindre en 12
gardiner.

> [...]
> med mindre, at den er ufatteligt godt velholdt.
> Bilerne fra 80´erne var jo ikke galvaniserede, så man må regne med en del

Pjat, netop rust er noget som bilinspektionen er MEGET strikse med, så man
behøver ikke være bange for at en bil knækker sammen på grund af rust.

> [...]
> den bliver solgt, og den skulle jo også gerne have værdi, når de 6 år er

Hvis du går meget op i sikkerhed så kan jeg OVERHOVEDET ikke forstå hvorfor
du ikke køber Renault som er i en klasse for sig på det område.

--
Tom

Fra : KH

Dato : 18-04-04 16:10

> Hvis du går meget op i sikkerhed så kan jeg OVERHOVEDET ikke forstå
hvorfor
> du ikke køber Renault som er i en klasse for sig på det område.

Kunne ikke drømme om at købe en Renault, med mindre det skulle være den
nyere Renault Laguna 1,8 16V Authentique.
Den kommer dog ikke i nærheden af Peugeot 307 Griffe, hvad komfort,
vejbeliggenhed og pris angår.
275.000 for Griffen og 278.000 for Renaulten. Og så vil jeg mene, at Peugeot
holder prisen bedre en Renault.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-04-04 18:08

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

> Kunne ikke drømme om at købe en Renault, med mindre det skulle være den
> nyere Renault Laguna 1,8 16V Authentique.

Hov. Hvad blev der nu af sikkerheden? Kun det bedste kan da gøre det, så du
må have en bil der får 5 stjerne i NCAB. Megane ville være et godt
alternativ til 307'eren.

> Den kommer dog ikke i nærheden af Peugeot 307 Griffe, hvad komfort,
> vejbeliggenhed og pris angår.

Det betyder vel ikke noget, hvis den er direkte farlig at køre i. Og det må
den jo være, da den ikke scorer topkarakterer

> 275.000 for Griffen og 278.000 for Renaulten. Og så vil jeg mene, at
Peugeot
> holder prisen bedre en Renault.

Betyder prisen noget, når der er tale om sikkerhed? Og er du klar over hvor
farlig den bil er at køre i om 6 år? Jeg turde ikke køre med dig, når der er
sikrere biler på markedet ;)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Jacob

Dato : 18-04-04 18:37

> [...]
> rust, både synligt og skjult.
> Min kommende bil bliver med al sandsynlighed den nye Peugeot 307.

Så er du jo også på den absolut sikre side, for den skal formentlig stå på
værksted det meste af tiden, og så kan du jo ikke køre galt i den...

Jacob

Fra : KH

Dato : 18-04-04 18:59

> Så er du jo også på den absolut sikre side, for den skal formentlig stå på
> værksted det meste af tiden, og så kan du jo ikke køre galt i den...

Jamen det er da altid rart at læse en gang vrøvl, som ikke er underbygget af
gode argumenter.
Vi har andre Peugeot-biler i familien, som kun stifter bekendtskab med et
serviceværksted, når triptælleren beder om det.
Men du har vil haft erfaring med nogle gamle 505 eller måske 205-modeller,
siden du kan udtale dig så skråsikkert.

Men lad din store visdom begave os med nogle guldkorn.

Fra : Lars

Dato : 18-04-04 19:55

Hejsa,

> Men du har vil haft erfaring med nogle gamle 505 eller måske 205-modeller,
> siden du kan udtale dig så skråsikkert.

Hvad er det præcist ift 205'erne du tænke på skulle være så problematisk?

** Lars

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:12

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,

> Hvad er det præcist ift 205'erne du tænke på skulle være så problematisk?

Ja, det må du fortælle mig.
Det var ikke mig, som påstod, at en ny 307´er vil stå på værksted hele
tiden.

Fra : Jacob

Dato : 18-04-04 20:25

> [...]
> 205-modeller,

> Ja, det må du fortælle mig.
> Det var ikke mig, som påstod, at en ny 307´er vil stå på værksted hele

Fedt svar KH - du øser jo ud af din visdom - det var sgu da dig der rakkede
205´eren ned og uden at kende den, så er den sikkert mere driftsikker end
307´eren

Jacob

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:30

> [...]
rakkede
> 205´eren ned og uden at kende den, så er den sikkert mere driftsikker end

Jeg gav to eksempler på ældre udgaver af Peugeot.
Jeg skrev intet negativt om disse.
Tag nu lige og vågn op..

Fra : Lars

Dato : 18-04-04 20:27

Heysa,

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> wrote in message

> Ja, det må du fortælle mig.
> Det var ikke mig, som påstod, at en ny 307´er vil stå på værksted hele
> tiden.

Nå okay, ja - for jeg ved det heller ikke. Vi havde en 205'er som "bil
nummer to" en del år, 13-14 år gammel. Der var en smule rust i bagklappen,
men ellers ikke det store. 1.4 motor, startede hver gang, pænt optræk bilens
alder taget i betragning osv. Til pengene faktisk rigtig god. Ikke noget
bøvl med noget.

Som med de nyere - og "forbedrede" biler jeg eller har, hvor der pludselig
opstår problemer med lamdasonde der gør at den efter at have trukket 5 meter
pludselig ikke accelererer længere (forstil dig den situation hvor du netop
er kørt ud ved et t-kryds og skal videre fordi der kommer en lastbil på
tværs) - bare som eksempel. Så kan der være nok så meget airbag og ABS
bremser i bilen.... Eksemplet er oplevet real-life med en vel 1 år gammel
bil med PSA motor. Det gjorde 205'eren aldrig mod os, bare som eksempel...

** Lars

Fra : Jacob

Dato : 18-04-04 20:24

> [...]

> serviceværksted, når triptælleren beder om det.
> Men du har vil haft erfaring med nogle gamle 505 eller måske 205-modeller,

Nej - bare talt med en Dansk Autohjælp chauffør, som henter dem rundt
omkring, når de går i stå. Peugeot har endda en specialaftale med DA, så der
må jo være nok at lave. Elektronikken i de biler er elendig og det bevirker
at lortet stopper midt i det hele og du ved bare ikke hvorfor.

> Men lad din store visdom begave os med nogle guldkorn.

Din visdom er da heller ikke noget at prale af, men din retorik, må man bøje
sig for.

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:36

> [...]
bevirker
> at lortet stopper midt i det hele og du ved bare ikke hvorfor.

Ok, bare Peugeot ved, hvorfor de gør det.
Jeg har ikke hørt noget.
Men hører jeg noget, skal jeg nok give lyd fra mig.

Og så skal det lige siges, at min kommende bil efter al sandsynlighed bliver
den nye griffe.
Så mon ikke strømproblemet er løst, når de nye kommer ud på hylderne?
Citroen havde jo også deres brandbiler. Og det har de jo også fået opklaret.
Og i det første øjeblik, at bilen ikke virker, som lovet, så må Peugeot jo
betale i den anden ende.
Så let er det.

Fra : Jacob

Dato : 18-04-04 20:46

> [...]
opklaret.
> Og i det første øjeblik, at bilen ikke virker, som lovet, så må Peugeot jo

Ja, men pisse irriterende. I følge min kontakt, så opstår problemerne når
det bliver koldt - under 10 grader og det er det jo tit her i landet. Jeg
ville holde snitterne fra dem og købe noget mere driftsikkert. Blot fordi
Peugeot efterhånden er en af de mest solgte biler her i landet er det jo
ikke ensbetydende med at de er gode. Deres design er fedt, men hvad hjælper
det, hvis de ikke kører ordentligt. Jeg er selv for nylig gået over til
Toyota, på trods af, at jeg altid har været af den opfattelse at de
riskogere var noget biks. Men efter at jeg var blevet skuffet af VW nr. 2 på
2 år, så måtte det være slut med at være trofast VW-fan.
Toyotaen er driftsikker og det betyder noget når man som jeg kører 70000 km
om året. Jeg ville ikke have råd til at sætte min lid til, at Peugeot havde
løst problemerne i deres biler.

Fra : Lars

Dato : 18-04-04 20:47

Hejsa,

> [...]
opklaret.
> Og i det første øjeblik, at bilen ikke virker, som lovet, så må Peugeot jo

Betale?!?!? Det skal da fedt hjælpe når C5'en går i stå midt på motorvejen
og du bliver tromlet ned bagfra. Men okay, min efterladte kone og barn vil
sikkert være taknemmelige for at få lidt ekstra at klare sig videre for(*1)

Jeg kan give dig et eksempel til - på hvor gode disse nye biler er. Som
erstatning for vores gamle 205'er købte vi en noget nyere Citroën Saxo. Den
har jo netop ABS, airbags og alt det smarte sikre udstyr.

Nu er der åbenbart en defekt ved én af følerne til ABS systemet, så den tror
det ene forhjul blokerer når man bremser og derfor - fejalgtigt - aktiverer
ABS systemet når man bremser med stærkt nedsat bremseevne til følge.

Tænk bare, i den gamle bil uden ABS skulle man godt nok selv styre at den
ikke blokerede, men til gengæld var der direkre adgang til at dosere
bremsekraften uden et eller andet smart system til at "hjælpe".

Jeg siger ikke at teknikken ikke er smart, når den virker, men at afskrive
gamle biler som usikre og farlige blot fordi de ikke har dette udstyr - det
er jo blot et spørgsmål om at lære at køre den bil man nu engang har.

** Lars

(*1) Dette var blot en sarkastisk og dårlig joke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 21:04

> [...]
det
> er jo blot et spørgsmål om at lære at køre den bil man nu engang har.

......og så har vi slet ikke nævnt Mercedes E klassen med deres elektroniske
bremser hvor talrige taxa-chafutter har oplevet TOTAL bremsesvigt :o/

--
Tom

Fra : Lars

Dato : 18-04-04 21:03

Hej Tom,

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> .....og så har vi slet ikke nævnt Mercedes E klassen med deres
elektroniske
> bremser hvor talrige taxa-chafutter har oplevet TOTAL bremsesvigt :o/

Men Tom - så betaler Mercedes jo bare for en reperation, så er det intet
problem. :-/

** Lars

Fra : N/A

Dato : 18-04-04 22:01

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-04-04 22:01

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener, at det er M+B der ligger i toppen med el-fejl, men jeg må lige
> slå det op.

Mit gæt havde ellers været et eller andet italiensk :)
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM

Fra : N/A

Dato : 18-04-04 21:04

Fra : KH

Dato : 18-04-04 21:04

> [...]

> Grunden til at andre biler ikke har det, skyldes patentrettigheder, men
det
> har været fremme i gruppen, at RR har købt licensrettigheder.
>
> Og så er de heldigvis meget billige som brugte p.g.a. fejlagtige
holdninger
> som din. så fortsæt bare med det, De der kan kende skidt fra kanel, skal
nok
> finde frem til de bedste køretøjer.
>
> Samlet antal kørt km i PSA biler er vel ca: 1.000.000 km uden elektriske
> fejl eller mekaniske nedbrud ud over hvad man kan forvente, når en bl.a.
har
> [...]
>
> Men er
> - styretøj
> - bremser
> - undervogn: støddæmpere, fjedre, bøsninger, ophæng og befæstelser
> - sikkerhedsudstyr
> - bærende dele ikke i orden,
> så skal føreren klapset uanset hvordan indpakningen er.
>
> Jeg er ligeglad med lakkens glans, det er teknikken der interessere mig.
> Jeg gider ikke beskæftige mig om den ene alu fælg er mere smart end den
> anden, stålfælge er i mange tilfælde bedre.
> Jeg er bedøvende ligeglad med om man har højglanspolerede
gearstangsknopper.
> Men malede baglygter, overtonede ruder, liggende kørestilling, brianradio
> m.v. overflødig gods, bør omsættes i bedre bremser, dæk bremsebelægning,
> ordentlig lys og ikke tåbelygter.
>
> Og jeg skal ikke kunne sige, om der kan findes en bil til vor ven i
> Fårevejle, men han skal have tak for denne debat han har startet, så måske
> kan det gå op for nogle, at min holdning står ovenfor.
>
> Skulle det lykkes ham at finde en bil der kan bruges, skal han
selvfølgelig
> få al den hjælp han har brug for herfra.
> Men ikke til Brian-udstyr.

100% enig.

Mvh. KH.

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-04-04 08:33

Møller skrev:

> [...]
> kørestilling, brianradio m.v. overflødig gods, bør omsættes i bedre
> bremser, dæk bremsebelægning, ordentlig lys og ikke tåbelygter.

....he he - hørt!...

> Skulle det lykkes ham at finde en bil der kan bruges, skal han
> selvfølgelig få al den hjælp han har brug for herfra.
> Men ikke til Brian-udstyr.

....hvilken motor til Xantia skulle vælges, hvis man mod forventning
skulle slide sin Kadett GSi med en 2,0 NE-motor op en dag og konvertere
til Citroën - og samtidig beholde egenskaber som holdbarhed, lavt
benzinforbrug og godt moment på bekostning af mange heste via 24V og
mange rulninger?
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-04-04 17:08

On Mon, 19 Apr 2004 09:33:14 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>...hvilken motor til Xantia skulle vælges...?

Det bliver med uomtvistelig sikkerhed aldrig aktuelt for dig.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-04-04 07:34

Mogens Knudsen skrev:

> Det bliver med uomtvistelig sikkerhed aldrig aktuelt for dig.

....he he, Mogens!
Hans

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-04-04 07:15

> [...]
> med mindre, at den er ufatteligt godt velholdt.
> Bilerne fra 80´erne var jo ikke galvaniserede, så man må regne med en del

LOL! Jeg har kollideret med sådan en fætter:
http://users.chello.no/~lpederse/images/103.JPG
i min livsfarlige 1987-model, uden at tage skade af det (jeg er sgu´ glad
jeg ikke kørte i en Atos e.l., selv om den er nyere og har airbags).

Jeg har også en mistanke om at airbaggerne i min kærestes 1997 Toyota
Starlet, nok fungerer bedst som pynt i interiøret :)
--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-04-04 08:32

Michael Nielsen wrote:

> Jeg har også en mistanke om at airbaggerne i min kærestes 1997 Toyota
> Starlet, nok fungerer bedst som pynt i interiøret :)

De skulle ellers være gode i mindst 10 år, hvorefter de skal tjekkes.

--
Roberto Saldo

Fra : Thomas

Dato : 18-04-04 16:06

> [...]
> vandvid at sætte sig ud i en ny bil med 12 airbag og alt andet skrammel
> fordi om 10 år vil der komme biler som er endnu mere sikre end dem vi har

Du skrev næsten mit indlæg

Her kommer resten:

Ja en gammel bil til 11.000,- er lige så sikker som da den var ny, hvis den
er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand. Om 20 år vil folk sikkert ryste på
hovedet af folk der kører i gamle A8'er,dyrker sport og spiser brocoli, men
sådanne skifter de forskellige trends.

Man kan sagtens finde en god vogn mellem 10-20000,- . Og nye biler?
Jeg vil hellere køre galt i en gammel Audi A6 end i en ny Suzuki Alto, så
ergo alderen og kilometerne siger intet om sikkerheden i tilfælde af at det
skulle ende galt, hvis vi endelig skal ind på den diskussion! Som
brugtkøber har man stadigvæk valget imellem økonomi/sikkerhed fx Fiat eller
en Volvo

Mvh

Thomas

Fra : Claus Smith

Dato : 18-04-04 16:03

Så er det da tåbeligt at bruge
> uanede mænder af penge på udvikling af ABS, airbags, SIPS og al det andet
> kræs, som gør en bil sikker at køre i både for en selv og sine kære..
> herunder spædbørn.

Problemet er jo bare at idag føler folk sig trygge med al verdens
sikkerhedsudstyr og så får den lidt mere på gaspedalen...vi er jo i
sikkerhed siger de.....jeg vil hellere kalde det for falsk tryghed, nogen
klarer uheld uden de store skader, men desværre ikke alle....tænk hvis folk
var lige så opmærksomme på at bruge deres seler i bilen...det er sgu så lidt
der kan gøre den store forskel!

Vil gerne understrege at jeg til daglig arbejder i et brandvæsen. hvor vi jo
desværre ser resultaterne af dette med jævne mellemrum.

Claus Smith - Volvo 440

Fra : Anders Thorsby

Dato : 18-04-04 16:27

KH wrote:
> Og hvor mange airbags er det lige, den har?
Sikkert ingen, men det er nu også godt det samme så længe vi diskuterer
barnets sikkerhed! Børn bør alligevel ikke sidde ved en airbag, da de
kan blive alvorligt kvæstet når den rammer dem lige i ansigtshøjde!

--
best regards
Anders Thorsby

Fra : Thomas

Dato : 18-04-04 17:21

> [...]
> uanede mænder af penge på udvikling af ABS, airbags, SIPS og al det andet
> kræs, som gør en bil sikker at køre i både for en selv og sine kære..

Jeg er helt enig med dig. Uanset hvor fornuftig føren af bilen er, vil ting
som ABS, airbags, ESP mv. bidrage positivt når uheldet er ude. Hertil kommer
så nye bilers deformationszoner, så bilen "krøller" rigtigt sammen og
mindsker presset på passagerne ved uheld. I sidste uge omtalte de
sikkerheden i en eller anden ny Renault i Top Gear. De kørte den direkte ind
i siden på en anden bil med 50 km. i timen... gutten der sad i bil fik ikke
en skramme. Det vil jeg sgu nødig gøre i vores bil nr. 2 (Golf II fra 88).

For et lille års tid siden lavde NCAP en test af Golf 2 og en Golf 4 for at
måle udviklingen i sikkerhed. Golf 2 fik 0 (nul) stjerner... og
konklusionerne var alvorlige kvæstelser på passagerne (Golf 4 fik 4
stjerne). Hvis en helt ny bil fik nul stjerne vil den (forhåbentlig) være
usælgelig.

Derfor: Jeg ville bruge pengene på udbetaling til en nyere bil med 3
trepunktsseler på bagsæderne og min. ABS.

Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 17:31

"Thomas" <fasdsa@adsad.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
ikke
> en skramme. Det vil jeg sgu nødig gøre i vores bil nr. 2 (Golf II fra 88).

No problemo .... du skal blot sørge for at arrangere sammenstødet på samme
måde som Top Gear.

Finde det blødeste punkt på den potte, du har tænkt dig at køre ind i.

Bemærk, føreren af "torpedopotten" ikke så meget som rokkede sig ud af
sædet.

Har selv gjort det samme for ca. 17 år siden i en Nissan Silvia (årgang
1986) med +120 km/t.

Jeg brækkede én finger, men var sort fra venste skulder tværs over brystet
ned til højre liv.

Det var sikkerhedselen og bilens konstruktion, der redede mig.

Jeg kørte ind i en Mercedes Benz, hvor de indsatte naturligvis også slap ...
dog 100% uskadte.

PS: Min potte havde ingen air-bags eller ABS, men dog skrivebremser hele
vejen rundt og konstrueret med excellente deformationszoner.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-04-04 18:37

"Thomas" <fasdsa@adsad.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor: Jeg ville bruge pengene på udbetaling til en nyere bil med 3
> trepunktsseler på bagsæderne og min. ABS.

Er 2 3-punktsseler ikke rigeligt på bagsædet, hvis man alligevel kun kører 3
mennesker i bilen? Det var jo ikke en familie på 5 der skulle ud og køre. Og
en bil behøver skal ikke være nyere end 90 for at have både airbags og ABS.
Der er for eksempel begge dele i de fleste gamle Vectraer.

Fra : KH

Dato : 18-04-04 18:42

> [...]
>
> Derfor: Jeg ville bruge pengene på udbetaling til en nyere bil med 3
> trepunktsseler på bagsæderne og min. ABS.

Hej Thomas.

Tusind tak for din opbakning i denne diskussion.
Det er et meget ømt punkt, når folk bliver kritiseret for ikke at købe en
nyere og mere sikker bil, når de har børn.
Alle familier, som har et job og fornuftig økonomi, har også råd til at købe
en bil, som ikke er i et så lavt prisleje, som der her er nævnt.
Det skal dog nævnes, at det har med prioritet at gøre. Og jeg vil prioritere
mine børn først. Så må bajere, cigaretter, nyt stereoanlæg+TV, campingvogn
og andet overflødigt vige.
Man skal også regne med, at bilen kræver mere vedligehold, jo ældre den er,
og det koster jo også i det lange løb.
Så hellere kigge sin økonomi efter i sømmene og prioriter så fornuftigt med
de kære små i tankerne.

Og så kender jeg ikke nogen som helst af de faste tilstedeværende skribenter
i dette forum og deres alder, men noget tyder på, at der nok skal befinde
sig en håndfuld Harry´er imellem. Alt skal gøres så billigt så muligt, og
alt går til den udrangerede taunus.
Bilen må helere tunes og sænkes end gøres sikker. Hvor mange med tunede
biler er her? Og hvor mange leder hver weekend efter ræs og dørtræk?
Der skal jo nok være et par stykker med forhøjet oktantal imellem ørerne.

Men tak igen for opbakningen Thomas.
Der er brug for mere fornuft blandt nutidens bilister...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 18:55

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så må bajere, cigaretter, nyt stereoanlæg+TV, campingvogn
> og andet overflødigt vige.

Fremragende...så har du nøjagtig den samme forudsætning, vi andre havde for
mere end 25 år siden.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:17

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Det er et meget ømt punkt, når folk bliver kritiseret for ikke at købe en
>nyere og mere sikker bil, når de har børn.

Tror du ikke mere det er nogle forudindtagede meninger der får folk op
af stolene ?

>Alle familier, som har et job og fornuftig økonomi, har også råd til at købe
>en bil, som ikke er i et så lavt prisleje, som der her er nævnt.

Sådan noget vrøvl at komme med.

>Det skal dog nævnes, at det har med prioritet at gøre. Og jeg vil prioritere
>mine børn først. Så må bajere, cigaretter, nyt stereoanlæg+TV, campingvogn
>og andet overflødigt vige.

Hvad med f.eks en bolig ?

>Man skal også regne med, at bilen kræver mere vedligehold, jo ældre den er,
>og det koster jo også i det lange løb.

Du overser nogle detaljer - som jeg lige ridser op længere nede.

>Og så kender jeg ikke nogen som helst af de faste tilstedeværende skribenter
>i dette forum og deres alder,

Må jeg foreslå dig et kig på gruppens hjemmeside - under emnet "hvem
er vi" http://www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm

>......men noget tyder på, at der nok skal befinde sig en håndfuld Harry´er
>imellem. Alt skal gøres så billigt så muligt, og alt går til den udrangerede
>taunus.

Arwwwwww...... den sved vist ? Du tager mere fejl i din tro, end
du overhovedet kan drømme om.

En masse af de folk du lige har "pisset på" har en brændende interesse
for deres bil, herunder også at holde den i orden , altså sørge for at
den er sikker, både for dem selv, og for andre

Dertil kommer at enddog ganske mange af dem , sådan lidt venligt
fortalt , ved meget mere om biler, end du måske nogensinde kommer til
at lære.

>Bilen må helere tunes og sænkes end gøres sikker.

Nu rabler det vist lidt for dig igen - at tune en bil, eller sænke
den, har ikke en hujende fis, med om bilen er sikker eller ej.

De fleste der sænker en bil, gør det for at opnå endnu bedre
køreegenskaber, end bilen er født med - en ting der harmonerer ganske
dårligt, med hvad du tror (giver udtryk for at vide)

Du antager meget bredt - at folk ikke tænker på sikkerhed

Deri begår du en fejl - og hvis du havde læst med i gruppen, bare et
stykke tid, ville du have opdaget, at emnet sikkerhed, er noget folk
faktisk går meget højt op i.

Både den sikkerhed der angår bilen, og sandeligt også den sikkerhed,
der har med brugen af bilen, altså kørslen at gøre.

>Hvor mange med tunede biler er her?

Færre end du tror !

>Og hvor mange leder hver weekend efter ræs og dørtræk?

Nogle gør da - og frem med det, så længe det ikek bringer andre i
fare.

>Der skal jo nok være et par stykker med forhøjet oktantal imellem ørerne.

Din smiley er iorden - jeg hører nok selv til en af dem med oktaner i
blodet, det er faktisk kommet ind med modermælken ;)

Og ja - jeg har både et par tunede biler, og et par ganske normale
biler.

Da vi åbenbart har glemt at hilse pænt på dig, og byde dig velkommen i
gruppen , skal det hermed gøres - måske lidt sent i debatten, men de
må du hellere tilskrive den måde du selv ankom på.

Prøv nu lige at klappe din kæphest, og se dig omkring - og bliv
positivt overrasket.

Et kig på gruppens hjemmeside, kan stærkt anbefales. Så finder du ud
af lidt omkring os.

>Der er brug for mere fornuft blandt nutidens bilister...

Yep - især ude på vejene !

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:02

> Tror du ikke mere det er nogle forudindtagede meninger der får folk op
> af stolene ?

Måske snarere deres hæmorider.

> Sådan noget vrøvl at komme med.

Overhovedet ikke.

> Hvad med f.eks en bolig ?

Også det ja.

> Du overser nogle detaljer - som jeg lige ridser op længere nede.

> Må jeg foreslå dig et kig på gruppens hjemmeside - under emnet "hvem
> er vi" http://www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm

En broget flok, må man vel sige.

Harry´er

> Arwwwwww...... den sved vist ? Du tager mere fejl i din tro, end
> du overhovedet kan drømme om.

Jeg synes nu nok, at jeg kan finde et par stykker, som ligner..

> En masse af de folk du lige har "pisset på" har en brændende interesse
> for deres bil, herunder også at holde den i orden , altså sørge for at
> den er sikker, både for dem selv, og for andre

Hatten af for det, men hvad har en bil til 11.000,- eller mindre med sikker
bil at gøre?
Der er reelt set kun for 4000 kr. værdi i bilen..
Og det er sgutte meget.

> Dertil kommer at enddog ganske mange af dem , sådan lidt venligt
> fortalt , ved meget mere om biler, end du måske nogensinde kommer til
> at lære.

Det er 100% sikkert.
Jeg skal heller ikke ligge og rode med Corollaen hver dag for at den skal
kunne køre (og larme).
At folk tuner deres biler fatter jeg jeg ikke.
Hvorfor ikke bare købe en bil, som hestene fra fødslen af?

> Nu rabler det vist lidt for dig igen - at tune en bil, eller sænke
> den, har ikke en hujende fis, med om bilen er sikker eller ej.

Det er også det, jeg skriver.
Nogle (læg mærke til, at jeg skriver "nogle") vil hellere tune og gejle
deres "brianøse" end de vil give lidt ekstra i udbetaling til en nyere bil
med den indretning og sikkerhed, den nu engang er født med.
Som jeg kunne læse i et andet indlæg, så gav en meddebattør 1000,- kr. for
bilen, men 15-20000 for gejlen.
Så var det da bedre at give de 15-20k mere for en nyere og sikrere bil måske
i udbetaling, og så glemme gejlen.
Men gejlen var vigtigere tilsyneladende.
Jeg ved ikke, hvem man prøver at imponere..naboen måske.. eller også
vennerne.
Jeg er så bare ikke typen, der er til den slags.
Jeg er mere til den interne komfort, læderindtræk og klimaanlæg.

> [...]
> dårligt, med hvad du tror (giver udtryk for at vide)
>
> Du antager meget bredt - at folk ikke tænker på sikkerhed

Nej, jeg gav udtryk for min forundring og harme over, at man kan finde på at
købe en bil, som ikke er mere værd end mit fjernsyn og så transportere små
børn i det.

> Deri begår du en fejl - og hvis du havde læst med i gruppen, bare et
> stykke tid, ville du have opdaget, at emnet sikkerhed, er noget folk
> faktisk går meget højt op i.

Respekt for det.
Jeg ville så ønske, at køberen til den meget billige bil var ligeså opsat på
at erhverve sig en sikker bil, som du giver udtryk for at være tilhænger af.

> Både den sikkerhed der angår bilen, og sandeligt også den sikkerhed,
> der har med brugen af bilen, altså kørslen at gøre.

> Færre end du tror !

Men nogle er der altså?!

> Nogle gør da - og frem med det, så længe det ikek bringer andre i
> fare.

Det er jo forbudt, så længe det ikke foregår på et lukket anlæg.
Og så synes jeg, at det er fedt nok.

> Din smiley er iorden - jeg hører nok selv til en af dem med oktaner i
> blodet, det er faktisk kommet ind med modermælken ;)

En del af det går jo nok i arv, som du selv skriver.

> [...]

> gruppen , skal det hermed gøres - måske lidt sent i debatten, men de
> må du hellere tilskrive den måde du selv ankom på.

Tusind tak for velkomsten, og jeg tager selvfølgelig kritiken til mig.
Men når jeg brænder for noget, så vælter tingene omkring mig.
Og jeg kan da så udemærket sætte mig i jeres sted, når nu der kommer et
sådan skvadderhoved som mig og skal spille op.

> Prøv nu lige at klappe din kæphest, og se dig omkring - og bliv
> positivt overrasket.

Det gør jeg jeg.

> Et kig på gruppens hjemmeside, kan stærkt anbefales. Så finder du ud
> af lidt omkring os.

Har jeg set.

> Yep - især ude på vejene !

Og bag rattet..

KH. eks MC-ist.

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:22

> [...]
> Jeg er så bare ikke typen, der er til den slags.
> Jeg er mere til den interne komfort, læderindtræk og klimaanlæg.

Glemte lige en væsentlig detalje...
Der skulle jo stå: Jeg er mere til den interne komfort, læderindtræk og
klimaanlæg samt høj sikkerhed.

Det er jo sidstnævnte, jeg brænder for...

Mvh.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 20:27

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Glemte lige en væsentlig detalje...
> Der skulle jo stå: Jeg er mere til den interne komfort, læderindtræk og
> klimaanlæg samt høj sikkerhed.
>
> Det er jo sidstnævnte, jeg brænder for...

LOL .... jeg sad ellers lige med fingrene på aftrækkere.....

Blot en tanke, når talen nu falder på sikkerhed. Hvornår skal det danske
politi mon til at køre i sikre biler (eller mere sikre end de potter de
anvender i dag).....

Det trods alt en arbejdsplads, men blot ikke en arbejdstilsynet (og Staten)
bekymrer sig ret meget om.

Hr. Bjørn

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:47

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

> LOL .... jeg sad ellers lige med fingrene på aftrækkere.....

Ja, jeg tænkte det nok.

> [...]
> anvender i dag).....
>
> Det trods alt en arbejdsplads, men blot ikke en arbejdstilsynet (og

Tja, det kunne være, at du skulle stille spørgmålet til nogle politikere.
Det er tit, man ser vædrede patruljebiler, som var det foliebakker, der var
trådt på.
Måske skulle de bestille en flok Volvoer...
Men det er jo noget med nogle leveringsaftaler, man har mellem politiet og
ford, som skal slutte, før man indgår nye.
Men det er jo også noget med benzin-økonomien, som skal kunne hænge sammen.
Og så skulle de nøjes med en person i hver vogn, som de gør over there...i
USA.
Vi kunne godt bruge et par stykker mere her i byen.

Mvh.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 20:59

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja, det kunne være, at du skulle stille spørgmålet til nogle politikere.

Tjaeee ... de hører vel endnu mindre efter borgerne.

> Det er tit, man ser vædrede patruljebiler, som var det foliebakker, der
var
> trådt på.

Man må håbe Etaten yder en god arbejdsskadeforsikring eller i værste fald
enkepension til medarbejderne.

> Måske skulle de bestille en flok Volvoer...

Andet kunne også gøre det.

Saab er et godt bud.

Man skal heller ikke glemme at politiets færdselspatruljer er slemt "til
grin" når de ikke kan passe den stadig voksene andel af hurtige biler op,
men må se sig agterudsejlet af et par poder i en eks. S80 eller A8.

Det hører simpelthen igen steder hjemme.

Vore såkaldte broderlande anvender eks. også Porsche (som også er en sikker
arbejdsplads).

> Men det er jo noget med nogle leveringsaftaler, man har mellem politiet og
> ford, som skal slutte, før man indgår nye.

Det ville Arbejdstilsynet ikke acceptere i det private.

De ville forlange en næsten omgående forbedring (eks. indenfor 6 mdr.)
ellers ville der vanke bøder.

> Men det er jo også noget med benzin-økonomien, som skal kunne hænge
sammen.

Dette mener jeg ikke Staten skal bekymre sig om.

Vore politikere gør det ikke omkring ministerbilerne (ikke at jeg mener vore
representanter for Staten skal ligge "u´nder" andre landes).

> Og så skulle de nøjes med en person i hver vogn, som de gør over there...i
> USA.

Det kunne godt lade sig gøre, da vore banditter generelt ikke har så store,
for slet ikke at tale de overhovedet har, skydere som USA´s banditter har.

Ellers må vi blot udstyre politiet med bedre arbejdsredskaber først som
kunne være kamera (ala USA) i samtlige biler.

I yderste konsekvens nogle større våben.

> Vi kunne godt bruge et par stykker mere her i byen.

Hvem kunne ikke det .... efterhånden.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 20:41

> købe

> Overhovedet ikke.

Mine lærlinge får et beløb på ca. 6.300 Kr pr. måned efter skat. Husleje er
som oftest lidt over 2.300 Kr og med de forsikringspræmier de bliver
afkrævet for en lille kadett 1.3S så er der heller ikke råd til mere.
(og jeg har haft mange hundrede lærlinge)

> [...]
> kunne køre (og larme).
> At folk tuner deres biler fatter jeg jeg ikke.
> Hvorfor ikke bare købe en bil, som hestene fra fødslen af?

Tror ikke du ved så meget om emnet. Efter det periodiske bilsyn er kommet,
så er der ikke ret mange med tunede biler for de bliver ganske simpelt
kasseret ved bilsynet. Desuden er det sv*nedyrt at tune en bilmotor.
"De slemme drenge" til at tune biler er faktisk dem med nye TDi (turbo
Diesel) motorer som gerne vil smide en ny chip eller box i bilen. Så her kan
man sjældent "skyde" på folk med gamle biler.

> [...]
> Jeg er så bare ikke typen, der er til den slags.
> Jeg er mere til den interne komfort, læderindtræk og klimaanlæg.

Hvori består så lige det med sikkerheden fordi du vælger læderstue og
klimaanlæg. Lad da folk købe den bil de vil og med de udstyr som de vil. Du
forudsætte helt FEJLAGTIGT at du ved hvordan bilens tekniske stand er ud fra
brugtvognsprisen.

> [...]
at
> købe en bil, som ikke er mere værd end mit fjernsyn og så transportere små

Din harme kan du vende imod de politikere som har en finger med i spillet
omkring bilpriserne i danmark.
Og igen så kan du ikke sammenligne brugtvognsprisen med bilens stand.
Statens Bilinspektion er blandt andre med til at gerantere en
sikkerhedsmæssig stand af bilerne, så din harme er fuldstændig af sporet med
realiteterne.
Desuden skyldes laaaaangt de fleste ulykker i danmark slet ikke noget om
bilen stand, men mere hvoran bilen er kørt. 12 ud af 17 ville have reddet
livet hvis de kørte med sele.

--
Tom

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:58

> [...]
> afkrævet for en lille kadett 1.3S så er der heller ikke råd til mere.
> (og jeg har haft mange hundrede lærlinge)

Hvorfor skal alle lærlinge have biler?
Kan de ikke tage bussen eller cyklen?
De biler, jeg har kørt i, har alle været lånt enten af firma eller forældre.
Jeg fik MC som 19-årig og ellers har jeg taget bussen, cyklen og toget.

> Hvori består så lige det med sikkerheden fordi du vælger læderstue og
> klimaanlæg.

Læs lige min korrektion.

> at
>
> Din harme kan du vende imod de politikere som har en finger med i spillet
> omkring bilpriserne i danmark.

Og så har køberen intet ansvar for bilens beskaffenhed, mener du?

> Og igen så kan du ikke sammenligne brugtvognsprisen med bilens stand.

Det er en god rettesnor.
Du får, hvad du betaler for.

> Desuden skyldes laaaaangt de fleste ulykker i danmark slet ikke noget om
> bilen stand, men mere hvoran bilen er kørt. 12 ud af 17 ville have reddet
> livet hvis de kørte med sele.

Det er det, vi andre kalder for fejl40.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 21:16

> Hvorfor skal alle lærlinge have biler?

Vi har alle været unge (engang). Vel ikke så mærkeligt at når man er flyttet
hjemmefra og er blevte 18 og har fået kørekort så vil man også gerne have en
bil.

> Kan de ikke tage bussen eller cyklen?

Ikke gerne

> De biler, jeg har kørt i, har alle været lånt enten af firma eller
forældre.
> Jeg fik MC som 19-årig og ellers har jeg taget bussen, cyklen og toget.

Ja sådan er det ikke mere

> Og så har køberen intet ansvar for bilens beskaffenhed, mener du?

Jo og hvis bilen er synet så siger det også noget om beskaffenheden men
INTET om det optiske eller mug-lugten i kabinen og lign.

> Det er en god rettesnor.
> Du får, hvad du betaler for.

Jep, men derfor betyder det ikke at sikkerheden er gået fløjten.

Ja

--
Tom

Fra : N/A

Dato : 19-04-04 11:04

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 19-04-04 11:04

> Jed har i for to måder siden sendt en bus der kommer i kvateret med børn
til
> en skovbørnehave, hjem, den så lidt suspekt ud og på www.netsyn.dk kunne
jeg

Nixen bixen, på netsyn kan du ikke se noget om biler, men derimod fået noget
at vide om dine øjne, måske en go' ide for dig at kigge nærmere på siden;-/

Måske en ide at prøve www.bilsyn.dk

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:09

>Tusind tak for velkomsten, og jeg tager selvfølgelig kritiken til mig.
>Men når jeg brænder for noget, så vælter tingene omkring mig.

Det kender vi nok alle fra os selv. Liden tue, kan jo vælte selv det
største læs.

>Og jeg kan da så udemærket sætte mig i jeres sted, når nu der kommer et
>sådan skvadderhoved som mig og skal spille op.

Du er skam ikke den eneste, der har prøvet at komme lidt skævt ind på
folk - jeg erindrer med et kæmpegrin et par andres entré.

(ingen nævnt, ingen glemt)

Selv om det hele blev lidt overophedet et stykke tid, er de skam hængt
ved, og hører til den faste bestand af skribenter. Med det mener jeg
så faktisk "ivrige deltagere" i gruppens liv - det er sagt på *den*
måde, for at fjerne enhver illusion om klikedannelse.

Når du har været fast bruger i et stykke tid, og lært os at kende, vil
du opdage at der ikke er nogen kære mor, hvis man lægger op til sjov,
så kan selv garvede (gamle) brugere risikere at blive holdt i ørene,
heldigtvis oftest med en hel del underlægningsmusik til (humor)

Der forekommer jævnligt meget spidsfindige drillerier, som for nye
brugere sikkert kan ligne at nogle er røget gevaldigt i totterne på
hinanden - det herlige ved denne flok tosser , er at man ikke tager
ting ret nær, undtagen (selvfølgeligt) hvis nogle skulle finde på
noget så uhørt som at kritisere end bil. Konen må man rakke ned på,
men bilen ? Er du gal mand, *det* gør man ikke - med mindre man har
et godt motiv til det. Bare spørg Tom, det varer længe inden hans
afbrænding af den Sierra bliver glemt.

Nogle der kommer ind til den her brogede flok biltosser, kan finde på
at kalde os alt muligt - de lærer dog hurtigt at skældsord, er noget
vi er hamrende ligeglade med, de plejer kun at bevirke at folk bliver
endnu mere ivrige efter at drille

for slet ikke at snakke om hvad der sker med dem, der formaster sig
til at reklamere for et eller andet.

>Det gør jeg jeg.

super !

>Og bag rattet..

Også det.

hvis du ikke har set det, så sker det af og til man fortæller lidt om
hvad man oplever ude på vejene - så bør man have sin sti ren, ellers
bliver man dælme selv hudflettet ;)

Og du lærer nok også hvad begrebet "flyvende mobiltelefoner" handler
om. ( En specialitet fra Stevns ! )

Eller nogle andre af vores allesammen kæpheste.

Din kæphest er jo basalt set, helt iorden - at man skal passe på sine
kære, og tro mig - det er da osse noget der er mig stærkt på sinde -
på linie med spritkørsel.

Jeg havde nemlig engang en lillebror, som i dag ikke er bland os,
fordi en skide spritkælling skulle torpedere ham.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 21:18

> [...]
> men bilen ? Er du gal mand, *det* gør man ikke - med mindre man har
> et godt motiv til det. Bare spørg Tom, det varer længe inden hans

Den kan jeg slet ikke huske mere

--
Tom

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-04-04 20:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Må jeg foreslå dig et kig på gruppens hjemmeside - under emnet "hvem
> er vi" http://www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm

Hvordan er det nu lige man kommer der ind og ligge?
Var der ikke engang en tilmeldingsformular på siden?

MVH Niels
Alfa forever

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:38

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Hvordan er det nu lige man kommer der ind og ligge?
>Var der ikke engang en tilmeldingsformular på siden?

Man kan sende mig en mail , og krydse fingre for at jeg lige kan smide
tingene op. Der er kommet en ny og mere driftsikker server på nu til
at trække dkfritidbil.dk, og planen er at folk om kort tid, selv kan
lægge tingene på, og eventuelt rette de ting, der skal, hen ad vejen

lidt a'la det galleri vi afprøver - det er noget Bjørn Nørgård, er ved
at kigge lidt på

Hvis du kopierer en af siderne, skriver lidt, og eventuelt vedhæfter
et par billeder, skal jeg smide det op, hvis du mailer mig direkte

Fra : Fam. Olsen

Dato : 19-04-04 20:48

> [...]
>
> Hvis du kopierer en af siderne, skriver lidt, og eventuelt vedhæfter
> et par billeder, skal jeg smide det op, hvis du mailer mig direkte

Det må jeg jo se at få gjort så :)

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Bribo

Dato : 18-04-04 19:08

Hvad f... har airbags med spædbørn at gøre???
De må ikke være foran i sådan en bil alligevel.
Og skal de være på bagsædet er en bil til 11.000 sgu da lige så god som alle
andre.
Har selv lige købt en Vectra fra '89 til 8000 kr.
- Så tag lige og vågn op og snus til den virkelige verden...

Fra : KH

Dato : 18-04-04 19:24

"Bribo" <ikke@mig.hehe> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har selv lige købt en Vectra fra '89 til 8000 kr.
> - Så tag lige og vågn op og snus til den virkelige verden...

Nu omtalte jeg sikkerhedsfaciliteter i almindelighed og ikke kun i.f.m.
transport af børn.
Jeg er skam i den virkelig verden.
Hvis vi så går ud fra, at 2/3 af de 8000 er afgifter til staten.
Så er der mindre end 3000 til reel værdi af bilen.
Hvordan tror du udviklingen af biler har været de sidste 15 år?
Nu kan jeg ikke lige huske beløbet, som Volvo-fabrikken anvender hvert år i
udviklingen af sikkerhed på deres biler, men det er ikke nogle få tusinde
kroner, men millioner, mange millioner.
Så tro nu ikke, at din Opel er noget særligt.
Man arbejder ihærdigt fra trafiksikkerhedspolitisk side på at få fjernet
alle de gamle biler, som udgør en risiko for andre trafikanter og bilisten
selv, fra de danske veje. Jeg ved godt, at det er svært at skifte bilen ud
med en nyere, når skattefar skal have 180% af bilens reelle værdi.
Forhåbentlig bliver det bedre.
Men folk må virkelig være desperate eller have en dårlig økonomi, når de
vælger at købe en 15 år gammel opel. Enten står de uden arbejde, eller også
bor man for dyrt. Som tidligere nævnt, så handler det om prioritet, men man
kan også købe for billigt. Man får, hvad man betaler for. Og hvis du skulle
ud for at købe en 15 år gammel vectra-motor med samme kilometerstand, som
den du har, ville du give mere end bilens værdi. Hvor meget er der så
tilbage til resten af bilen..??
Nada!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:43

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Jeg er skam i den virkelig verden.

er du sikker ? <grin>

>Hvis vi så går ud fra, at 2/3 af de 8000 er afgifter til staten.
>Så er der mindre end 3000 til reel værdi af bilen.

En bil der købes til 11.000 kroner, er der ikke afgift til staten på

Er du stadig sikker ?

> [...]
>selv, fra de danske veje. Jeg ved godt, at det er svært at skifte bilen ud
>med en nyere, når skattefar skal have 180% af bilens reelle værdi.

Åehhhhhh .......

>Forhåbentlig bliver det bedre.

Ja - de kunne starte med at fjerne de blodpenge staten *vil* have

>Men folk må virkelig være desperate eller have en dårlig økonomi,

Lad nu være med at antage noget du jo godt inderst inde ved du ikke
aner ret meget om

>når de vælger at købe en 15 år gammel opel. Enten står de uden arbejde,
>eller også bor man for dyrt.

Endnu en ret fatal antagelse der ikke holder stik.

Jeg har , og bruger i det daglige (#1), en 19 år gammel Opel Rekord

Jeg er bestemt ikke arbejdsløs, eller bor for dyrt, faktisk bor jeg
billigere end de fleste.

#1 - Jeg tillader mig, stik mod hvad jeg ud fra dine meninger kan
tillade mig, at køre i snit mellem 250 og 400 kilometre , og det
dagligt - og fandeme om ikke jeg gør det i en gammel møgkasse, der
efter det du skriver er en ren dødsfælde for alle andre på og omkring
vejene

Nu er der den krølle på tingene, at du står ret ene med din holdning.

Du tager fejl i dine antagelser, og selv Polisen og Statens biltilsyn,
har en anden mening end du har , nuvel, de må være tåber og idioter ?

Eller er det i virkeligheden ikke et spørgsmål om at du burde se
virkeligheden i øjnene ?

Fra : KH

Dato : 18-04-04 20:11

> er du sikker ? <grin>

> En bil der købes til 11.000 kroner, er der ikke afgift til staten på

Det var der engang.
Og de skal vel hjem igen, så de ikke går tabt, hvis du forstår, hvad jeg
mener.

> Ja - de kunne starte med at fjerne de blodpenge staten *vil* have
>
> Jeg har , og bruger i det daglige (#1), en 19 år gammel Opel Rekord

Den må være ekseptionel godt holdt.

> Jeg er bestemt ikke arbejdsløs, eller bor for dyrt, faktisk bor jeg
> billigere end de fleste.

Ok, nu har du jo også mere ned en bil, synes jeg at have læst et sted.

> [...]
> dagligt - og fandeme om ikke jeg gør det i en gammel møgkasse, der
> efter det du skriver er en ren dødsfælde for alle andre på og omkring

Ikke hvis den er holdt.
Men den er sikkert ikke lige så sikker som den Volvo eller Saab, som ruller
af båndet i morgen.

> Nu er der den krølle på tingene, at du står ret ene med din holdning.

Naaaaahhhh, jeg tvivler.. måske ikke helt alene ...
Blandt jer gamle bil-entusiaster måske...

> Du tager fejl i dine antagelser, og selv Polisen og Statens biltilsyn,
> har en anden mening end du har , nuvel, de må være tåber og idioter ?

tja... det vil jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har talt med dem.

> Eller er det i virkeligheden ikke et spørgsmål om at du burde se
> virkeligheden i øjnene ?

Jeg ser desværre virkeligheden i øjnene hver dag.
Og det kan jeg komme ind på en anden god gang.

Jeg synes dog at det er helt fint med en debat om tingene.
Jeg vil dog også have lov til at sige, at min mening om sikkerhed ligger på
det etiske område.
Og måske er jeg bare mere pernitten på dette område, men sådan er jeg bare.

KH.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-04-04 21:01

> Ikke hvis den er holdt.
> Men den er sikkert ikke lige så sikker som den Volvo eller Saab, som
ruller
> af båndet i morgen.

Må jeg have lov til at spørge om hvad du selv kører i? De fleste af os andre
har bekendt kulør, men du har stadig ikke givet udtryk for andet, end at den
sikkert er omkring 6 år gammel, da den står for udskiftning.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 20:59

On Sun, 18 Apr 2004 22:00:55 +0200, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>Må jeg have lov til at spørge om hvad du selv kører i?

Corvette ?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jacob

Dato : 18-04-04 21:23

> Corvette ?

Vel nærmere en Sheman Tank !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:39

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Corvette ?

Så kan du sgu' godt fedte til købmanden efter et par rense-serivetter
til min skærm og mit tastatur du

<grin>

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:26

>Det var der engang.

Jep - men når den en gang er betalt er den irrelevant.

>Og de skal vel hjem igen, så de ikke går tabt, hvis du forstår, hvad jeg
>mener.

Jeg kan følge dig, men en 11.000 kroners bil, er en bil man giver
11.000 for - Det er jo den værdi den har for køberen, selvom tallet
ikke siger ret meget.

>Den må være ekseptionel godt holdt.

Den er skam ok - også i polisens og SBI's øjne

lidt om den kan du se her

http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/rekord85/rekord_85stc.htm

Nu er det jo pudsigt nok en bil, til cirka den pris du mente var en
uforsvarlig bil , hehe

en temmeligt nu vurdering af den, foretaget af myndighederne

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/77eftersyn.htm

og et par dagsfriske billeder af selve bilen

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/farveproeve.htm

>Ok, nu har du jo også mere ned en bil, synes jeg at have læst et sted.

Et par stykker eller 4 for tiden - jeg har været noget højere oppe,
men er ved at gøre plads til at lægge brosten på min gårdsplads

>Ikke hvis den er holdt.

Jamen - den har jo kun kostet 10.000 ! <grin>

>Men den er sikkert ikke lige så sikker som den Volvo eller Saab, som ruller
>af båndet i morgen.

Det ville jo også være unaturligt - men i modsætning til de nye biler,
kan jeg lave alt selv på bilen (og gør det)

>Naaaaahhhh, jeg tvivler.. måske ikke helt alene ...

Den holdning jeg angriber, er den med at en billig bil, nødvendigtvis
er uforvarlig

>Blandt jer gamle bil-entusiaster måske...

Også blandt de mange mennesker, for hvem en ny bil er en umulighed.

>tja... det vil jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har talt med dem.

du kan for min skyld gerne spørge dem om en af mine biler ;) altså
dem af dem med plader på ;)

>Jeg ser desværre virkeligheden i øjnene hver dag.

Det gør jeg også - jeg bevæger mig i trafikken hver eneste dag, og ser
mange ting, jeg gerne havde undgået at lægge mærke til.

>Og det kan jeg komme ind på en anden god gang.

Et forslag - start en ny tråd om f.eks det emne , så skal du bare se

>Jeg synes dog at det er helt fint med en debat om tingene.

samme her - ellers gad jeg ikke fare op som en raket ;)

>Jeg vil dog også have lov til at sige, at min mening om sikkerhed ligger på
>det etiske område.

Det er der jo mange aspekter af - vi har skam i gruppen nogle hvor vi
fra tid til anden har ment at de er lige lovligt meget regelryttere,
men de bliver skam alligevel respekteret for deres holdning.

>Og måske er jeg bare mere pernitten på dette område, men sådan er jeg bare.

Helt fair - jeg har også mine kæpheste ;)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-04-04 21:54

> [...]
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis den er holdt.
> Men den er sikkert ikke lige så sikker som den Volvo eller Saab, som

Du får det faktisk til at fremstå således at kun nye biler kan betragtes
som sikre.

Dit argument med Saab & Volvo noterer vi lige som værende korrekt, altså
mere sikre end en 15 - 20 år gammel bil.

De voldsomste og mest "omkostningskrævende" ulykker sker rent faktisk med
nyere og sikre biler.

En tanke fra min egen side, - folk har ofte den opfattelse at der ikke kan
ske dem noget når de sidder i en bil med alskens sikkerhedsudstyr. Modsat vi
som kører i en ældre bil uden dette store opbud, vi er måske lidt mere
bevidste om hvordan vi kører.

Med andre ord - det handler måske mere om den indstilling til trafikken som
befinder sige 20 - 30 cm. bag rattet.

fortsat god aften...

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bribo

Dato : 18-04-04 21:23

Jeg hører såmænd bare til den gruppe der selv kan lave min bil, og derfor
synes det vil være tåbeligt at give 1500 eller mre om måneden for at køre i
en ny bil.

Fra : Rasmus

Dato : 18-04-04 17:15

> [...]
> Det er altså bare min beskedne holdning til det.
> Jeg mener, at det er komplet uansvarligt at køre med et spædbarn i en

Plonk!!

Fra : ERLO

Dato : 18-04-04 14:39

Hej Martin
Hvad var der galt med "Pæn kadett Sedan 5-drs"
eller "Volvo 240" eller "Nissan Primera 2,0" de må da sagtens kunne opfylde
sådan en lille families behov.
Mvh. ERLO.

Fra : Ncc

Dato : 18-04-04 15:36

>SNIP en masse tekst<

Sjovt at læse dette indlæg for jeg har netop været i samme situation.

Fruen kører en 92´Mazda 323 1,3 som rundede 261.000 km i går.

Hun starter nyt job 01.05.04 og ville i den anledning gerne have en mindre
og mere økonomisk bil.

Fluks startede jeg med at søge "brugt bil - årg. 98-2000 max 50.000,00
kr.....Men hvorfor egentlig ?

En dag hun havde tid stoppede hun ved den lokale Suzuki pusher, og prøvede
en Alto 1,1 - 5 dørs.

Vi tog så ned i dag i fællesskab og prøvede og vupti, hun får den leveret om
én uge.

Faktisk viser regnestykket at kombinationen med ekstrem lav grøn afgift -
260,00 pr. halvår, mellem 17 & 20km/l og billig forsikring, at der er bedre
økonomi i en HELT ny billig bil end en 5-6 år gammel slæde.
Vi sælger hendes mazda og smider dens pris ind som udbetaling og hun kan for
1300,00 pr. md køre Nyt, (relativt) sikkert - abs, airbag. Ingen rust,
starter hver dag og 3 års garanti.

Er sgu da godt man har en kone der kan tænke, for ellers havde jeg handlet
en brugt "et eller andet fornuftigt", som sikkert skulle skiftes igen om 3-4
år...

For at holde fast i tråden, forstår jeg godt spørgers indlæg, at har man
ikke pengene er man jo pine død nødt til at nøjes med et eller anden
vilkårligt stykker køretøj af uvis herkomst, alder m.m. - Men med de lave
renter der er derude i dag, kan man alstå komme langt ned i md. afdrag, og
så have samvittigheden lidt mere i orden - plus at man får en lykkelig(ere)
kone.
Man kan altså ikke komme langt i bus, taxi m.m. for 1.300,- pisk om
måneden....uden brændstof sælføli..men alligevel!

Just my to sence...

Ncc
Mazda 6 - 2,0
og Nu Alto 1,1

Fra : Danny Christensen

Dato : 18-04-04 17:56

>SNIP en masse text<

kommer lige med en forsinket bemærkning og en masse text

Ang. det med en bil til kun 11.000kr skulle være en dødsfælde er noget
sludder.

Jeg købte for ca. 2år siden en Ford Escort 1.3 mk 4 fra 1988 for 1000kr, vi
smed den op på en lift og konstaterede at der var 0 rust ikke engang anløb
til rust i bunden, eneste sted for ved batterikassen som hurtigt blev
skiftet. jeg skiftede batteri og bremser og kørte til syn, med eneste
anmærking at den skæv bremsede for meget på 2. aksel, fordi vi ikke havde
udluftet nok, det er siden kommet i orden jeg har så valgt at "brian
gejle" bilen for ca. 15-20000kr med skørter og gæller ovs.

Men hvis jeg ikke havde gejlet bilen havde den kun kostet 3500 kr. incl. syn
og nr. plader, den har så ikke airbag og andre sikkerheds finesser, men da
jeg som 18 årig ikke havde så mange penge skulle det være den. Og den kører
skam endnu.

MVH Danny

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 20-04-04 00:46

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin
> Hvad var der galt med "Pæn kadett Sedan 5-drs"

Æhhh... det skal jeg da sige dig..... den er solgt.....

> eller "Volvo 240"

æhh ... solgt

eller "Nissan Primera 2,0" de må da sagtens kunne opfylde
> sådan en lille families behov.

Æhhh solgt - og ikke min i øvrigt

Fra : ERLO

Dato : 20-04-04 10:05

Hej Martin
Er du ved at overtage den tomme plads efter : Carsten firhjulstrækker??
Mvh. ERLO

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 10:58

"ERLO" <logst@get2net.dk> wrote in message
> Hej Martin
> Er du ved at overtage den tomme plads efter : Carsten firhjulstrækker??
> Mvh. ERLO
> "Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse

? En kamufleret brugtvognshandler?
--
Møller

Fra : JSM

Dato : 19-04-04 12:09

> [...]
>
> nyere end 1990
>
> kigger bla på: Escort - Civic - Accord - favorit - sunny
>
> Hjælp - skal gerne bruge den i dag - på sjælland

Kunne ikke lige lade være med at lave en hurtig søgning på bilbasen og faldt
over den her nysynede Daihatsu til 8999.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=140100442&page=1 .
Jeg kan godt lide forhandlerens kommetarer til bilen : nysynet grim bilmodel
men vi fik den i bytte ny udstødning m.m.
Måske det var noget ?

mvh
Jesper