Tak for en hyggelig dag
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 21:28

Hej folkens

Det var hyggeligt at se omkring 20 af gruppens faste skribenter til en
fællestur i dag - til "Biler i Bella".

Min dag begyndte, da Jonas hentede mig i sin 300 hestes Audi S2 med RS2
turbo, dyser, manifold og hele balladen - sikke en dejlig bil.

Dernæst mødtes vi alle lige uden for København, hvor vi sparkede lidt dæk,
kikkede på bilerne og drak en kop kaffe. På vej til Bella Centeret fik vi
konstateret, at Thomas Kraths Cosworth har været i træningscenter siden
sommer, og nu kører lige op med en 300 hestes Audi.

Biler i Bella var i sig selv ok. Udstillingen havde fået de store
trækplastre til Danmark. Herunder den nye Porsche GT, Enzo Ferrari og
Mercedes SLR.

Dagen sluttede på Skipperkroen i Køge, hvor vi spiste stegt flæsk og
persillesauce med små kartofler.

Desværre var en del af de tilmeldte sprunget fra den sidste del af
arrangementet, så derfor ankom vi ikke 25 mand til kroen - men kun 16. Dette
afstedkom efter middagen en debat med kro-fatter, der ville have penge for
alle 25 personer på trods af, at han solgte flæsk til hele restauranten og
ikke havde noget tab pga. for store indkøb. Han fik naturligvis ikke penge
for 25 mand, når vi kun var 16 (men han fik for tyve mand), og så begyndte
han at smide med tingene ( - sin lommeregner, der gik i 2000 stykker, efter
at han kyylede den ned i gulvet af sine små tykke armes fulde kraft).
Fni-hi-hiiiii...

Dette vakte først nogen forbløffelse - men efterfølgende også nogen morskab
udenfor kroen.

Altså - en dag, der på trods af den iltre kro-fatter og hans "tabte sin
lommeregner", var rigtig hyggelig.

Tak for den.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-04-04 22:00

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Altså - en dag, der på trods af den iltre kro-fatter og hans "tabte sin
>lommeregner", var rigtig hyggelig.

Også der fik vi da en på opleveren ;)

Der er ved at komme tekst på
http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_2004.htm

og mere i takt med billederne indløber...

Tror du folk længere kan være i tvivl om hvordan en rigtig motor lyder
? Hehe....

Eller hvordan man får en Mercedes chauffør til at finde det store smil
frem ?

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 22:06

> Der er ved at komme tekst på
> http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_2004.htm

Kanon....!

> Tror du folk længere kan være i tvivl om hvordan en rigtig motor lyder
> ? Hehe....

Nej - jeg syntes, jeg kunne høre en fjern torden nærme sig på trods af
dagens høje solskin..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-04-04 22:25

jan@stevns.net wrote:

> Tror du folk længere kan være i tvivl om hvordan en rigtig motor lyder
> ? Hehe....

Det ved jeg da ikke rigtigt, det var da de færreste der kunne høre
min volvo ordentligt nu din gule spand holdt der og larmede..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-04-04 23:31

jan@stevns.net wrote:

> Tror du folk længere kan være i tvivl om hvordan en rigtig motor lyder
> ? Hehe....

Fik i testet om Jonas/Kraths små biler med halve motorer kunne følge med? ;P

> Eller hvordan man får en Mercedes chauffør til at finde det store smil
> frem ?

Det må du fortælle lidt mere om?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-04-04 23:33

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev :

>Fik i testet om Jonas/Kraths små biler med halve motorer kunne følge med? ;P

Nej - en parkeingsplads er ikke lige sådan et sted, at teste slige
sager.

>Det må du fortælle lidt mere om?

Bakkede ud fra en p-plads, bare for at se en mercer i bakspejlet

motoren gik ud - startede den igen

havde merceren manglet sin forrude, havde chaufutten nok siddet med
tilbagestrøget hår og blinkende øjne... nu nøjedes han med et stort
grin

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-04-04 23:34

> Fik i testet om Jonas/Kraths små biler med halve motorer kunne følge
> med? ;P

??

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 23:36

> ??

4 cylindrer.

--

/Jan W Nielsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-04-04 23:57

Jan W. Nielsen wrote:

> 4 cylindrer.

Jep

Spurgte fordi jeg synes at huske noget om, at I (Faktisk Jan) kom ind og
køre på bane i en S60 til et lignende arrangement.. Og da de fleste herinde
har talegaverne i orden kunne det jo godt være i "lige" havde lånt et stykke
vej

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-04-04 23:56

> fleste herinde har talegaverne i orden kunne det jo godt være i
> "lige" havde lånt et stykke vej

... motor-vej, jow ;)

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 23:35

> Fik i testet om Jonas/Kraths små biler med halve motorer kunne følge med?
;P

Det tror jeg godt, du kan regne med..

> Det må du fortælle lidt mere om?

Da Jan bakkede "Den Gule Færge" ud fra parkeringsbåsen, som den holdte i,
stod vi alle 25 mand og måbede, mens amerikaneren henholdsvis dampede og
buldrede ud af begge udstødningsrør. Det lyder jo nærmest som om hele
Esbjergs fiske-flåde står til søs for fuld gas og på samme tid - i
tordenvejr..

Bagved holdt en familie i en Mercedes - og ventede på, at "Den Gule Færge"
kom helt ud af båsen og kørte væk - men i stedet holdt færgen bare og
pralede og "slog sig på brystet", mens vi alle stod og sagde "nøøøj"....

Det fik den nydelige familie i Mercedes til at sidde og grine lidt af hele
optrinnet..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-04-04 22:05

> Det var hyggeligt at se omkring 20 af gruppens faste skribenter til en
> fællestur i dag - til "Biler i Bella".

Ja - det var rigtig godt... som det altid er med skribenterne fra denne
gruppe!

> Centeret fik vi konstateret, at Thomas Kraths Cosworth har været i
> træningscenter siden sommer, og nu kører lige op med en 300 hestes
> Audi.

Hehe... ja det var skæægt, men hvor blev Volvo S80 T6'eren af?? :)

> Biler i Bella var i sig selv ok. Udstillingen havde fået de store
> trækplastre til Danmark. Herunder den nye Porsche GT, Enzo Ferrari og
> Mercedes SLR.

Jeg synes de mest interessante gadebiler i denne sammenhæng var:
- McLaren F1 LM-edition
- Porsche 962C LeMans
- Audi A8L W12
- Maserati Quattroporte
- Porsche Carrera GT
- Bentley Continental GT

> Tak for den.

I lige måde. Billeder og video kommer senere.

Fra : No1

Dato : 17-04-04 22:55

> Jeg synes de mest interessante gadebiler i denne sammenhæng var:
> - McLaren F1 LM-edition
Jeg så at motorjournalisten Christian Frost i TV sad inden i den orange
sag og sagde noget i retning af "Du finder ikke noget hurtigere". MOn
han mente serieproducerede biler?

> - Porsche 962C LeMans

Et par meter derfra stod så Porchen med et par hundrede heste mere og
lidt mindre sul på karossen. Mon ikke det er den hurtigste bil på
standen? I sammenligning virker McLaren'en som en 3 personers
familiebil. Den rå carbon finish ser end del federe ud end den orange
maling, som desuden vejer.

> - Audi A8L W12
God benplads. Behagelig kabine.

> - Maserati Quattroporte
Den fedeste sedan.

> - Porsche Carrera GT
Lidt kedelig at se på i forhold til de andre biler IMO. Nok ikke kedelig
at køre, forstå mig ret, men Spyker og Murcielago ser lidt mere
spændende ud.

> - Bentley Continental GT
Hvad skal det forestille at være? En 2,5 tons racerbil? En limo med 2 døre?

Fra : Peter Weis

Dato : 18-04-04 08:28

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> Hehe... ja det var skæægt, men hvor blev Volvo S80 T6'eren af?? :)

Det var da alligevel den fuldt lastede diesel-Picasso der landede først ved
Skipperkroen

mvh
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 09:00

On Sun, 18 Apr 2004 09:27:49 +0200, "Peter Weis"

>Det var da alligevel den fuldt lastede diesel-Picasso der landede først ved
>Skipperkroen

Okay!
Så hjalp min trimning af din Landbergboks altså på ydelsen? ->

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 09:32

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Okay!
>Så hjalp min trimning af din Landbergboks altså på ydelsen? ->

Jeg ved det ikke - men den picasso kørte sgu' rigtigt behageligt

Spøjs affjedring, men behagelig bil, og hold op der er plads i den...

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 11:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Spøjs affjedring, men behagelig bil, og hold op der er plads i den...

Ja, jeg er ganske enig, virkelig dejlig bil, og som du siger, så er der godt
nok oceaner af plads i den, selv med 3 store mænd bagi!

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 18-04-04 11:50

Jacob Bjørn wrote:

> Ja, jeg er ganske enig, virkelig dejlig bil, og som du siger, så er der godt
> nok oceaner af plads i den, selv med 3 store mænd bagi!

Hmmm var der nogle af os der var store, og jeg er da ellers vant til at
blive kaldt en lille lort.

Men ja der var fandme godt med plads i den, mere end man kan sige om
mange af de biler jeg prøvede at komme ind i derinde.
Og man lagde da ikke mærke til at den stakkels Ford Sierra ikke kunne
følge med, og der kan endda kun være 4 personer i, gad vide om de havde
glemt at tage ankeret indenbords *S*.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 11:59

"Apollo14 aka Kenneth Rugaard" <mail@kenneth-rugaard.dk> skrev i en
meddelelse news:40825d40$0$438$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hmmm var der nogle af os der var store, og jeg er da ellers vant til at
> blive kaldt en lille lort.

Ja, i højden

> [...]
> Og man lagde da ikke mærke til at den stakkels Ford Sierra ikke kunne
> følge med, og der kan endda kun være 4 personer i, gad vide om de havde

Hehe.... Ja, men for pokker den lød da godt....

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-04-04 17:28

Tror det ik... den er bare sløv.

> Hehe.... Ja, men for pokker den lød da godt....

Hehe - tak, tak :)

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 17:40

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe - tak, tak :)

Var så lidt, den går også virkelig pænt i motoren

Fra : K

Dato : 18-04-04 09:54

> /Mogens
> Biler fra @lfa til Omeg@

Hehehe ....et fedt tag' du har lavet dig der

Fra : Peter Weis

Dato : 18-04-04 15:25

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Så hjalp min trimning af din Landbergboks altså på ydelsen? ->

Du øjner måske en lille Nebengeschäft?

mvh
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 15:50

On Sun, 18 Apr 2004 16:24:31 +0200, "Peter Weis"

>Du øjner måske en lille Nebengeschäft?

He, he - næ, næ. Diesel er jo ikke min smag, selvom jeg bliver nødt
til at prøve een. Imponerende at jeg måtte åbne "dåsen" uden opsyn :)
Thanx.

Iøvrigt regner man med, at næste genneration af benzinmotorer får en
enorm ydelse, idet man har opdaget en ny måde at gøre tingene på. Der
sammenlignes med dét kvantespring, TDI-teknologien bragte
dieselmotorer (jeg kan ikke huske, hvor jeg læste det igår)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Landberg

Dato : 18-04-04 16:10

> He, he - næ, næ. Diesel er jo ikke min smag, selvom jeg bliver nødt
> til at prøve een. Imponerende at jeg måtte åbne "dåsen" uden opsyn :)
> Thanx.

Hvad gjorde du? Skruede låget at og drejede skruen en kvart omgang med uret?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 16:14

On Sun, 18 Apr 2004 17:09:33 +0200, "Landberg"
<thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:

>Hvad gjorde du? Skruede låget at og drejede skruen en kvart omgang med uret?

Intet - det var blot for at gasse PW. Jeg kunne aldrig DRØMME OM at
røre andre folks justeringer. Jeg fik lov at åbne kassen, så jeg kunne
se elektronikken. Du ved, ingeniører imellem

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-04 16:11

> [...]
> sammenlignes med dét kvantespring, TDI-teknologien bragte
> dieselmotorer (jeg kan ikke huske, hvor jeg læste det igår)

Mogens, sådan noget kan du ikke bare skrive.
Nu sidder jeg på nåle og vil meget gerne læse noget om det.
Var det et sted på Bella, eller andetsteds du læste det?
Er meget nysgerrig.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 16:14

On Sun, 18 Apr 2004 17:10:51 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Mogens, sådan noget kan du ikke bare skrive.

Helt enig - en skændsel.

>Nu sidder jeg på nåle og vil meget gerne læse noget om det.

Enig - jeg er en klovn

>Var det et sted på Bella, eller andetsteds du læste det?

Kan ikke huske det overhovedet.

>Er meget nysgerrig.

Jep - kan jeg godt forstå.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:29

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Helt enig - en skændsel.
>Enig - jeg er en klovn
>Kan ikke huske det overhovedet.

Øehh - Mogens - det kaldes <Viggo_fischer_mode>

endnu en bil at holde øje med på ved til Bella ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 16:38

On Sun, 18 Apr 2004 17:28:51 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Øehh - Mogens - det kaldes <Viggo_fischer_mode>

Det er muligt... :)

>endnu en bil at holde øje med på ved til Bella ?

Jeg har jo lige været forbi kva min fortælling om Audi'en!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:51

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jeg har jo lige været forbi kva min fortælling om Audi'en!

Åehhh - han holdt ude ved Bella ;)

Så er du da osse en høvl du glemte at gå ind og finde de viise ord ;)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 10:43

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe... ja det var skæægt, men hvor blev Volvo S80 T6'eren af?? :)

Vi måtte følge den tætte trafik, så vi tabte jer af syne.

Samtidig var vi frokostsultne og kørte derfor over til City 2 for at
furagere inden 5 timers trampen rundt i daa Messegelände...

Hr. Bjørn

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 17-04-04 22:31

Jan W. Nielsen wrote:
Hejsa,

[sniiip]

> Altså - en dag, der på trods af den iltre kro-fatter og hans "tabte sin
> lommeregner", var rigtig hyggelig.
>
> Tak for den.

Selv tak :)

Det var rigtig hyggeligt, ja, på trods af at både Danny (som jeg havde
med) og jeg selv vist var en smule trætte ;)

Jeg er iøvrigt i gang med at tilføje dagens høst af billeder på
http://www.fotoarkiv.com/gallery/bileribella

Til jer andre der har taget billeder eller video: Hvis I mangler et
godt, hurtigt sted at få dem lagt online, så send mig lige en mail, så
laver jeg et under-album til hver af jer på fotoarkiv.com, hvis det har
interesse.

/Tommy
-Som vist voksede lidt mere på midten i dag ;)

Fra : Danny . drengen

Dato : 17-04-04 23:13

> Det var rigtig hyggeligt, ja, på trods af at både Danny (som jeg havde
> med) og jeg selv vist var en smule trætte ;)

og, det er så mig - Jeg vil også lige benytte lejligheden til at sige
Mange tak for en rigtig hyggelig dag - Jeg har kun haft positive
oplevelser hele dag (year! Hr. Skipperkro var da ren underholdning :)

Håber at jeg vil komme til at bruge gruppen (også selv om jeg ingen bil
har pt. :) hehe

Danny . drengen

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 23:26

> Håber at jeg vil komme til at bruge gruppen (også selv om jeg ingen bil
> har pt. :) hehe

Ja, da.. Du er ikke den eneste, der ikke har andre hjul end dem på cyklen...

--
/Jan W Nielsen (Vectra)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-04-04 23:46

Jan W. Nielsen wrote:
::: Håber at jeg vil komme til at bruge gruppen (også selv om jeg ingen
::: bil har pt. :) hehe
::
:: Ja, da.. Du er ikke den eneste, der ikke har andre hjul end dem på
:: cyklen...

Naaaarj, naaarj, men der bliver arbejdet HÅRDT på det - venter nu bare på
Mogens melder tilbage.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 01:49

On Sun, 18 Apr 2004 00:45:43 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Naaaarj, naaarj, men der bliver arbejdet HÅRDT på det - venter nu bare på
>Mogens melder tilbage.

He, he - lidt data på bordet.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 10:45

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, da.. Du er ikke den eneste, der ikke har andre hjul end dem på
cyklen...

ROTFL......

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 17-04-04 22:43

Jan W. Nielsen wrote:
:: Hej folkens
::
:: Det var hyggeligt at se omkring 20 af gruppens faste skribenter til
:: en fællestur i dag - til "Biler i Bella".

Selvtak do'!

Rart at vide, at du ikke er så fanatisk, som du "altid" fremstår. )))

Ang. kro-fatter, glædede jeg mig lige til et raskt lille slagsmål....

M.v.h.

P.S. Så snart billederne bliver uploadet, poster jeg et link.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 22:49

> Rart at vide, at du ikke er så fanatisk, som du "altid" fremstår. )))

Hvem, miiig..??

> Ang. kro-fatter, glædede jeg mig lige til et raskt lille slagsmål....

Ja, den lille gamle tyksak var sgu nær røget i "flæsket" på mig - med
persillesauce, kartifler og hele mollivitten.. .-)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 17-04-04 22:52

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Rart at vide, at du ikke er så fanatisk, som du "altid" fremstår. )))

Fanatisk? Jan W? Nejda...men han kan da snakke røven af enhver, spørg bare
krofatter

> Ang. kro-fatter, glædede jeg mig lige til et raskt lille slagsmål....

Ja, vi skulle have taget ham med ud bagved, for at danse lidt........

Fra : Henrik B.

Dato : 17-04-04 22:55

Jacob Bjørn wrote:
::: Rart at vide, at du ikke er så fanatisk, som du "altid" fremstår.
::: )))
::
:: Fanatisk? Jan W? Nejda...men han kan da snakke røven af enhver,
:: spørg bare krofatter

*ROFL*

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 22:59

> Ja, vi skulle have taget ham med ud bagved, for at danse lidt........

The flæske-dans mit Kartoffelen und persillesauce..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 17-04-04 23:02

> The flæske-dans mit Kartoffelen und persillesauce..

ROFLMAO!!

Ja, det må vi sgu gøre næste gang der er nogen der byder op til "dans"

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 17-04-04 22:49

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse news:40819355$0$431
> Min dag begyndte, da Jonas hentede mig i sin 300 hestes Audi S2 med RS2
> turbo, dyser, manifold og hele balladen - sikke en dejlig bil.

Ja, jeg er ganske enig, den kunne man da kun stå og savle over, lækker bil!

> Dagen sluttede på Skipperkroen i Køge, hvor vi spiste stegt flæsk og
> persillesauce med små kartofler.

Det var også god mad, bedre end forventet vil jeg sige

> [...]
> Fni-hi-hiiiii...
>
> Dette vakte først nogen forbløffelse - men efterfølgende også nogen

Hehe...... ja, det kommer vi til at grine meget af fremover tror jeg... Hvor
skal vi spise henne næste gang

> Altså - en dag, der på trods af den iltre kro-fatter og hans "tabte sin
> lommeregner", var rigtig hyggelig.
>
> Tak for den.

Selvtak, det var sgu hyggeligt!

Fra : Jonas R.

Dato : 18-04-04 11:43

Jacob Bjørn wrote:
SNIP
> Ja, jeg er ganske enig, den kunne man da kun stå og savle over,
> lækker bil!

Takker mange gange :)

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 11:51

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Jacob Bjørn wrote:
> SNIP
>
> Takker mange gange :)

Det var så lidt, og som jeg også sagde da vi stod og savlede, og du fortalte
hvor meget du gav i forsikring; *svin*

Fra : Verner Johnsen

Dato : 18-04-04 00:14

On Sat, 17 Apr 2004 22:28:10 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Hej folkens

Selv hej

>Det var hyggeligt at se omkring 20 af gruppens faste skribenter til en
>fællestur i dag - til "Biler i Bella".

I lige måde

<Snip en hel masse om dagen der gik>

>Altså - en dag, der på trods af den iltre kro-fatter og hans "tabte sin
>lommeregner", var rigtig hyggelig.
>
>Tak for den.

Selv tak.
For "os" nordjyder blev det en lidt lang dag, men det var det værd.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 00:27

Verner Johnsen wrote:

:: Venlig hilsen Verner
:: 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V - Med flotte fælge.

M.v.h.

Fra : Peter Weis

Dato : 18-04-04 08:32

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> wrote:

> For "os" nordjyder blev det en lidt lang dag, men det var det værd.

Sådan er det at køre Saab

mvh
Peter

Fra : Verner Johnsen

Dato : 18-04-04 09:36

On Sun, 18 Apr 2004 09:31:32 +0200, "Peter Weis"

>Sådan er det at køre Saab

Baaah - det har mere noget at gøre med, at Bella Centret er placeret
så afsides

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 09:43

Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :

>Baaah - det har mere noget at gøre med, at Bella Centret er placeret
>så afsides

Tam undskyldnig for en køretur <grin>

Dine "nye" fælge klædte bilen svært godt, Verner

Her til morgen er min hukommelse næsten som en si - var det en
turbosaab du havde fået dig ?

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 09:43

jan@stevns.net wrote:
:: Dine "nye" fælge klædte bilen svært godt, Verner

Helt enig.

:: Her til morgen er min hukommelse næsten som en si - var det en
:: turbosaab du havde fået dig ?

Nope, den er uden støvsuger.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 10:13

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Helt enig.

hehe - det *skal* du jo mene ..... :)

>:: Her til morgen er min hukommelse næsten som en si - var det en
>:: turbosaab du havde fået dig ?

>Nope, den er uden støvsuger.

Det kan vel arrangeres ?

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 10:41

jan@stevns.net wrote:
::: Nope, den er uden støvsuger.
::
:: Det kan vel arrangeres ?

Jep, koster ca. en 10-mand. Og med grundladetryk - ca. 0,3 bar - vil Verners
skøjte yde omkring de 155 Hk.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 10:47

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Jep, koster ca. en 10-mand. Og med grundladetryk - ca. 0,3 bar - vil Verners
>skøjte yde omkring de 155 Hk.

Ikke så galt endda ;)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 18-04-04 23:16

On Sun, 18 Apr 2004 11:47:27 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Ikke så galt endda ;)

Det ved jeg nu ikke rigtigt. Den skulle have noget med 150 i dag, men
det siger selvfølgeligt ikke noget om, hvordan kurverne ser ud.

Mon ikke selv en lille mølle ville give lidt mere end 5 hk ekstra ?

Men det var måske værd at overveje i stedet for et nyt komfur i
køkkenet

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-04 00:00

Verner Johnsen wrote:
:: Det ved jeg nu ikke rigtigt. Den skulle have noget med 150 i dag, men
:: det siger selvfølgeligt ikke noget om, hvordan kurverne ser ud.

Undskyld, det er mig der sover i timen - tænkte på at det var en 2,0.

Med mølle vil din få 180 Hk, med grundtryk...

M.v.h.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-04-04 06:26

On Mon, 19 Apr 2004 00:59:58 +0200, "Henrik B."

Se så begynder det at lyde interessant

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-04 08:48

Verner Johnsen wrote:
::: Med mølle vil din få 180 Hk, med grundtryk...
:::
::
:: Se så begynder det at lyde interessant

Mere vigtigt - momentet Verner, momentet.

Du vil kunne hjulle fra alle de grimme 2,0 turbo'er der kører omkring.

M.v.h.

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 19-04-04 21:57

On Mon, 19 Apr 2004 09:47:43 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Mere vigtigt - momentet Verner, momentet.
>
>Du vil kunne hjulle fra alle de grimme 2,0 turbo'er der kører omkring.

SÅ!

Tal pænt om den gamle tøs :)

Bare fordi hun ikke længere ser helt ung ud...

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : Verner Johnsen

Dato : 18-04-04 23:04

On Sun, 18 Apr 2004 10:42:39 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Tam undskyldnig for en køretur <grin>

Joh, jeg nyder at køre bil, men jeg er noget skuffet over, at der ikke
var andre nordjyder der skulle med, så havde man ikke behøves at køre
alene.

> Dine "nye" fælge klædte bilen svært godt, Verner

Jo tak, det er skønt med nogle gode argumenter for en højere pris,
hvis fælgene (mod forventning) skulle sælges til en særlig
SAAB-entusiast her fra gruppen

>Her til morgen er min hukommelse næsten som en si - var det en
>turbosaab du havde fået dig ?

Næh, da jeg sammenlignede mit motorrum med Tommy's ku' jeg se, at der
manglede noget krøllet jern nede foran motoren i min.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-04 00:01

Verner Johnsen wrote:

[...]

Misundelse er en grim ting!

Fis nu over i news:dk.binaer.motor og se min nye karét.....

M.v.h.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-04-04 06:32

On Mon, 19 Apr 2004 01:01:11 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Fis nu over i news:dk.binaer.motor og se min nye karét.....

Jeg har set den.
Den ser jo hæderlig ud, næsten lige så pæn som min

Ska' vi bytte ? (efter du har betalt afgift)

Du skal nok få fælgene med i handelen så

Nå, men te'løk med den du, så bliver du jo rigtig godt kørende igen.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-04 08:48

Verner Johnsen wrote:
[...]

Du er altid rask for en go' handel, hva'? Bare den er go' den rigtige vej.

M.v.h.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-04-04 19:59

On Mon, 19 Apr 2004 09:48:26 +0200, "Henrik B."

Er det så en aftale ? <

Fra : Claus Smith

Dato : 18-04-04 07:45

Damned..så skulle man have byttet vagt på brandstationen alligevel!!!!!

Claus Smith - Brandmand, fotograf, Volvo-ejer.........!
Volvo 440

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 08:12

wrote:

>Det var hyggeligt at se omkring 20 af gruppens faste skribenter til en
>fællestur i dag - til "Biler i Bella".

Jow, jow...

> [...]
>konstateret, at Thomas Kraths Cosworth har været i træningscenter siden
>sommer, og nu kører lige op med en 300 hestes Audi.

Ja op til de tilladte 110 gik det meget fint...

>Biler i Bella var i sig selv ok.

Jep - næste hug må altså være en bustur til IAA...

> [...]
>Desværre var en del af de tilmeldte sprunget fra den sidste del af
>arrangementet, så derfor ankom vi ikke 25 mand til kroen - men kun 16.

En anden gang må vi altså kræve lidt mere binding på tilmelding, så vi
andre ikke står med håret i postkassen, IMO...

>Tak for den.

I lige måde, Humberding

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 09:38

Mogens Knudsen wrote:
::: Biler i Bella var i sig selv ok.
::
:: Jep - næste hug må altså være en bustur til IAA...

*Hånden i vejret* Stemmer jeg for....

::: Tak for den.
::
:: I lige måde, Humberding

*LOL*

M.v.h.

Fra : Eivind

Dato : 18-04-04 10:38

ku evt ha indbetalt 100kr i forbindelse med tilmelding ?
bare et forslag........

Eivind

Som nok triller derud - men egentlig ikke kan får mig selv til at
hive mulvarpen op - når en bil med 100 HK koster op imod 300KKr

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 10:46

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev :

>ku evt ha indbetalt 100kr i forbindelse med tilmelding ?
>bare et forslag........

Et sådan tiltag vil nok blive gjort næste gang ;)

>Som nok triller derud - men egentlig ikke kan får mig selv til at
>hive mulvarpen op - når en bil med 100 HK koster op imod 300KKr

Der er *meget* godt at kigge på ! meget !

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 10:49

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ku evt ha indbetalt 100kr i forbindelse med tilmelding ?
> bare et forslag........

Godt forslag som kunne være aldeles unødvendig ... såfremt folk blot
overholder deres aftaler.

Det er synd for Jan (stevns) at skulle stå med håret i postkassen, når folk
ikke gider/orker at melde fra rettidigt.

Men så er det da godt vi andre deltage kan betale for "frafalderne"...!

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 12:20

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Godt forslag som kunne være aldeles unødvendig ... såfremt folk blot
>overholder deres aftaler.

Det er lidt ærgeligt, men pyt nu med det - Krofatter tror vist det er
Mogens der er arrangør..... jeg jeg kan vel nærme mig Køge Havn igen
uden at få smidt et serveringsfad i nakken ;)

Jeg fatter ham egentligt ikke - forrige år, var det jo ham selv der
serverede os, og der var der sgu' ikke noget at klage over. Jeg synes
ham virkede helt ok i 2002 (han er faktisk med på et af billederne)

Men som Kenneth (apollo14) sagde - der er sket et eller andet i den
tid der er gået - det må vi jo så sige ja til.

Pisse ærgeligt - for :

Ad 1: Det er et skide hyggeligt sted
ad 2: Det ligger meget godt
ad 3: Man holder lige udenfor døren
ad 4: Toget er også kort vej væk
og sidst men ikke mindst ..... maden er imo god!

>Det er synd for Jan (stevns) at skulle stå med håret i postkassen, når folk
>ikke gider/orker at melde fra rettidigt.

Måske nogen har misforstået noget i "tilmeldingen" ? Jeg ved det ikke
- men det skal gøres anderledes fremover.

>Men så er det da godt vi andre deltage kan betale for "frafalderne"...!

og jeg har lige noget at skulle fortælle i nærmeste familie ~
Brormanden glimrede jo også ved sit fravær, den høvl !

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-04-04 18:41

On Sun, 18 Apr 2004 13:19:54 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>

>Måske nogen har misforstået noget i "tilmeldingen" ? Jeg ved det ikke
>- men det skal gøres anderledes fremover.

Jeg ved godt at jeg meldte mig til, men ved så ikke om jeg var for sent
på den med at signalerer ud at det ikke blev til noget på grund af min
økonomi?
Flemming Jacobsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-04 18:47

Thunderbird [7100] wrote:

> Jeg ved godt at jeg meldte mig til, men ved så ikke om jeg var for
> sent på den med at signalerer ud at det ikke blev til noget

Samme her, men jeg gav da både besked (via mail) til JanStevns samt her i
NG'en.
For min skyld ville det være helt i orden med et "tilmeldingsgebyr" ved
fremtidige arrangementer, da det jo er lidt trist at der er nogen der skal
betale for andre, som ikke dukker op.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 18:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Samme her, men jeg gav da både besked (via mail) til JanStevns samt her i
>NG'en.

det var så smuttet for mig , at du ikke kunne - Flemming er ikke med
på listen. Det der piner mig mest, er at 5 af dem jeg selv havde
inviteret med ikke meldte afbud.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-04 19:27

jan@stevns.net wrote:

> det var så smuttet for mig , at du ikke kunne -

Ups ja en lille smutter.

> Flemming er ikke med
> på listen. Det der piner mig mest, er at 5 af dem jeg selv havde
> inviteret med ikke meldte afbud.

Jeps, det er aldrig sjovt når andre ikke overholder aftaler

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 18:53

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at jeg meldte mig til, men ved så ikke om jeg var for sent
> på den med at signalerer ud at det ikke blev til noget på grund af min
> økonomi?

Mailede du direkte til Jan? For det er jo ham der har stået for
tilmeldingen......

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:23

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev :

>Mailede du direkte til Jan? For det er jo ham der har stået for
>tilmeldingen......

flemming har skam pippet i fin tid

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 19:27

> flemming har skam pippet i fin tid

Okidoki.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-04 20:27

> Jeg ved godt at jeg meldte mig til, men ved så ikke om jeg var for sent
> på den med at signalerer ud at det ikke blev til noget på grund af min
> økonomi?

Du fortalte det allerede flere dage i forvejen, såvidt jeg husker.

Intet problem i det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-04-04 22:55

On Sun, 18 Apr 2004 21:27:18 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Du fortalte det allerede flere dage i forvejen, såvidt jeg husker.
>
>Intet problem i det.

Ville skam bare være sikker. Hvis jeg nu havde været en af de personen
der havde været skyld i balladen, så ville et undskyld da være det
mindste. Så ville skam bare lige høre
Flemming Jacobsen

Fra : Deaster

Dato : 18-04-04 19:39

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke gider/orker at melde fra rettidigt.
>
> Men så er det da godt vi andre deltage kan betale for "frafalderne"...!

Jamen, så må de frafaldne vel "bare" hoste op ?

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-04 08:19

Jan W. Nielsen wrote:

> Biler i Bella var i sig selv ok. Udstillingen havde fået de store
> trækplastre til Danmark. Herunder den nye Porsche GT, Enzo Ferrari og
> Mercedes SLR.

Det lyder til at være et besøg værd, måske man skulle se om man kunne få tid
i næste week-end.

> [...]
> lommeregner, der gik i 2000 stykker, efter at han kyylede den ned i
> gulvet af sine små tykke armes fulde kraft). Fni-hi-hiiiii...

He he, det må sq ha' set sjovt ud

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 18-04-04 10:13

Jan W. Nielsen wrote:
> Hej folkens

-klip-

Hej folket
Jamen selv tak for en fed dag, og så var der da masser af plads i BC for
engangs skyld, ikke som da jeg var derinde sidst, hvor man nærmest
trådte hinanden over tæererne. Og så håber jeg på at folk kommer
fremover når der er stribet flæsk med pernille til. For det godt nok god
mad. Men for satan da stevns startede sin spirril, der var godt nok smil
på drengen fra ham mercedesføreren, godt at se sådan noget, synd vi ikke
fik det på video. Og Jan W. du styrer simpelthen for vildt mod sådan en
krofatter, har aldrig før set sådan et optrin dernede.

Men ellers tak for en fed tur, og lad os så næste gang se om vi kan
presse Jørvad ind i sådan en mitsu, ellers var der jo også den der
Hyaundai (<--- staveplade), som jeg dog aldrig ville købe med det udsyn
der var fra førerens side af, 5,5 meter før jeg kunne se en sko på et
udvalgt offer (P.W) dårligt lavet vil jeg sige. Men det kan i se alt om
i fotoserien, når den er oppe og ligge på hjemmesiden.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 10:40

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

Hej ditto.

De samme skal lyde fra undertegnede.

Hr. Bjørn

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 11:49

> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
>
> Hej ditto.
>
> De samme skal lyde fra undertegnede.

Hey, ja, jeg ved godt vi aftalte at trille mod vest i konvoj, meeeeeen efter
10 min hvor jeg havde ligget og stirret ind i jeres baglygter, kunne jeg
godt mærke at jeg da ville få besvær med at holde mig vågen hele vejen hjem
til Grindsted, så Mondeo'en fik lige lidt ekstra suppe at leve af......

Men turen derover, igår morges, det var da en fornøjelse lige at have en
"pace-car" at trille bagefter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 12:53

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men turen derover, igår morges, det var da en fornøjelse lige at have en
> "pace-car" at trille bagefter

Det gik bare strygende med cruisen sat til...og vi var glade ved den
agterliggende udkig....

Da du overhalede var vi ved at teste, naturligvis med yderste nøjagtighed;
GPS og officials, hvor hurtigt potten kører ved 1.000 omdr./min. i højgear.

Det verificerede resultat af officials er:

55 km/t ved 1.000 omdr.

Hr. Bjørn

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 13:13

> Det gik bare strygende med cruisen sat til...og vi var glade ved den
> agterliggende udkig....

Jamen det var da så lidt

> [...]
> GPS og officials, hvor hurtigt potten kører ved 1.000 omdr./min. i
højgear.

> Det verificerede resultat af officials er:

Jow...det er vist liiige en tand mere end min Mondeo

Fra : Jonas R.

Dato : 18-04-04 11:44

SNIP

Selv tak, det var hyggeligt :)

Og da helt sikkert noget vi må gentage en anden gang :)

MVH

Jonas