radar/laser scanner
Fra : klavs jensen

Dato : 17-04-04 07:10

hej
er der nogle som har erfaringer med produkter, og om de virker efter
hensigten. ?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 09:42

On 17 Apr 2004 06:09:38 GMT, klavs jensen <klavsjensen@mail.tele.dk>
wrote:

>hej
>er der nogle som har erfaringer med produkter, og om de virker efter
>hensigten. ?

Har hørt at mange af laser scannerne skulle virke, problemet er bare at
når at den enddelig lyder, at så er du nok blevet målt. Men du kan
selvfølgelig være så heldig at en foran er blevet målt og det giver dig
så en chance for at slippe.

Men radar scannerne virker skam også, dog er politiet ved at gå væk fra
Radar kontrol ustryeret og går over til lasergrejet og derved bliver
radar scannerne gjort ubrugelige.

Det skal dog siges at jeg personligt ikke at har prøvet nogle af dele,
og at mit indlæg er baseret på hvad jeg har hørt fra en del kilder.
Flemming Jacobsen

Fra : JBH

Dato : 17-04-04 11:48

"klavs jensen" <klavsjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> er der nogle som har erfaringer med produkter, og om de virker efter
> hensigten. ?

De virker såmænd udemærket, og detekterede ofte tids nok til man kunne nå at
nedsætte farten. Radarmåling er forældet, bl.a fordi man ikke kunne skelne
bilerne fra hinanden hvis der var mere end 1 bil. Nu bruges der laser. som
har en rækkevidde på op til 800 meter eller mere, og som meget præcist kan
udpege et måleobjekt.
Det vil være tåbeligt at detektere laserstrålerne, da målingen allerede er
foretaget når man får alarmen.
Hvis man skal noget, skal man jamme laseren med "falske" laserstråler, dvs.
forvirre reflektionen af dens oprindelige signaler så den ikke kan skelne de
reflekterede stråler fra de falske stråler. MEN man må IKKE FASTMONTERE
udstyr som kan påvirke myndighedernes måleudstyr.

http://www.blinder.dk/

http://dir.jayde.com/profile10030378-www-blinder-net.html?qx=CAT1521&s=2&x=

mvh
JBH

Fra : Lars B Madsen

Dato : 17-04-04 21:29

JBH wrote:
> [...]
> så den ikke kan skelne de reflekterede stråler fra de falske stråler.
> MEN man må IKKE FASTMONTERE udstyr som kan påvirke myndighedernes

Bruger fotovognene ikke radar??
--
Madsen - SZR 660