Argh.. Brugtbils erfaring
Fra : Anders Houmark

Dato : 16-04-04 21:01

Argh.. Må bare ud med dette!..... Brormand og jeg fik lidt erfaring udi
brugtbilsverdenen i dag..
Min bror havde udset sig en Toyota Celica som så interessant ud.. Annoncen
kan ses her:

www.andersh.dk/celica.jpg
De tal der er skrevet, skal bruges senere hen i dette indlæg.

Som den bliver fremlagt i annoncen, så vidste vi da godt at der skulle laves
lidt før bilen kunne synes.. Min bror ringede flere gange til sælger, og fik
af vide, at en mekaniker havde set på bilen og sagt at det kom til at koste
lidt under 7000 at få den synet. Der manglede en bremsestøvs-dims til det
ene hjul, bremserør skulle udskiftes i venstre side og der var lidt rust i
skærmkasserne ved baghjulene..
Dette var hvad vi fik af vide. Efter en del telefonsnak osv. aftalte de, at
sælgeren kørte her til byen, da det ville være det billigste og nemmeste for
os alle.

Da bilen ankom Var billedet desværre et andet, end det annoncen havde givet.
På annoncen står der nogle tal. Hvis du kigger på nummer 1, så var der lige
ud for pilen et hul på 5x15 cm i "læben" på nederste spoiler. Måske det er
derfor der lige lægger skygge på billeder dér..
Ved nummer 2 (som peger på samme sted, nemlig den plade der går fra dæk og
op til underkanten af bagerste siderude) var der voldsom rust.. I begge
sider skulle de skiftes, selv med min begrænsede viden vidste jeg, at de
plader *ikke* kunne betale sig at begynde og svejse nye stykker fast på..

Tågeforlygtene var smadrede.. Det havde vi godt kunne se på billederne, og
havde indregnet i prisen for at få den i god form.. Men vi havde ikke regnet
med at der skulle være SÅ meget galt med bilen.. Liste over ting der var
galt:
Rust ved venstre A stolpe
Rust i bunden af begge døre.
Rust hele vejen rundt om sideblinklys.
Rust i karossen, der hvor bunden af dørens hjørner møder karossen
Rust i hele pladen der går fra baghjulet og hele vejen op til vinduet.
Rust ved bagenden af bilen, ved ikke hvad delen hedder, men det var en sort
del helt nede ved vejen.. Total pilrådden, rørte ved den med mine fingre og
så den smuldre...
Hul på størrelse med en femmer i forsædet
Løber i malingen på venstre forhjuls skærmkasse
Den ene klaplygte var ridset

Vi kender en mekaniker, så den blev lige hævet og set efter i bunden.. Den
var pilrådden! Der var et hul direkte ind i kabinen, tæt på førersædet...
Det vidste sælgeren forresten godt (hvorfor fanden havde han så ikke sagt
det i telefonen? Hvad havde han regnet med? )
Støddæmpere var total færdige, mekanikeren sagde at de lækkede olie.. Og det
kunne vi så også se i vores flotte indkørsel hvor der lige er lagt nye sten
sidste år.. Flot plet på en af stenene...

Under inspektionen af bilen skulle motoren også lige kigges efter.. Sælger
havde købt bilen nysynet, men anede ikke hvor sprinklervæske skulle
påfyldes.. Øhh god vedligeholdelse?
Da motorhjelm skulle lukkes ville hængslet ikke tage fat, så de brugte 5
minutter på at "lege" med det...

FOR SATAN DA! De ting jeg lige har skrevet op fandt vi på under 10 minutter,
hvor der samtidig var velkomst, alm. højlig konversion osv..
Hvad fanden har sælger tænkt da han skrev "service ok", "Meget flot
celica", "ser meget flot ud" og "flot kabine" og den tydeligt bærer præg af
aldrig at være rustbeskyttet (det sagde mekaniker), der er tydelig rust
"over alt" og sælger ikke aner hvor sprinklervæske påfyldes.. Meget flot
kabine.. Yeah right, den var pisse slidt og der var hul i sædet...

Det var det.. Så er lidt af min harme kommet ud.. Det blev godt nok også en
anelse langt :)
Kommentarer til ovenstående er selvfølig helt i orden.. Kan være i har været
ude for samme (efter min mening sindssyge) oplevelser med en sælger som
troede han ejede et guldæg..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-04-04 21:17

Anders Houmark skrev:

> Kommentarer til ovenstående er selvfølig helt i orden.. Kan være i
> har været ude for samme (efter min mening sindssyge) oplevelser med
> en sælger som troede han ejede et guldæg..

....hæ hæ - sælger sagde om min, at den "ikke fejlede andet end hvad
gamle biler nu fejler"...

....der var bare forskel på hans og min verden; jeg fandt vist 30 fejl...

Hans

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-04-04 21:44

On Fri, 16 Apr 2004 22:01:18 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>kan ses her:
>
>www.andersh.dk/celica.jpg
>De tal der er skrevet, skal bruges senere hen i dette indlæg.

[Klip en helt masse]

Selv samme bil var til salg inde på QXL.dk her tidligere idag, men kan
desværre ikke finde auktionen længere. Derinde stod der faktisk at bilen
var til salg fra en af dem fra Celica klubben. Og hvis en fra Celica
klubben har mishandlet sin bil så grovt, så burde man ikke "turde" stå
frem med det.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 22:37

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev :

>Det var det.. Så er lidt af min harme kommet ud.. Det blev godt nok også en
>anelse langt :)

Det går nok. Det er dejligt at få ventileret lidt.....

>Kommentarer til ovenstående er selvfølig helt i orden.. Kan være i har været
>ude for samme (efter min mening sindssyge) oplevelser med en sælger som
>troede han ejede et guldæg..

Desværre ja - Havde set en annonce om en Granada 2.8i Ghia ude på
Amager, der ifølge sælger var flot, velholdt og velkørende.
billedet vi kik, viste en rigtigt flot bil.

Da vi kom derud troede vi sgu ikke vores øjne:

En lortebunke af værste slags. Fronten manglede dele, ene forskærm
hang ikke fast, den kunne ikke køre en meter, motoren var defekt
Interiøret hang i laser....

Samme sælger har iøvrigt en Triumpf til salg i markedsgruppen, der
altid har holdt i garage .... underligt, hvilken garage mon, da jeg
så på Granadaen holdt triumpf'en også udenfor.

Nogle sælgere er simpelthen nogle klaphatte

Og så til et par lyspunkter: Jeg har skam også mødt regulære sælgere.

Ung gut fra Ishøj, der havde en Sierra 87'er 1.8 til salg. Det var sgu
en ok bil, den var nemt synet, og svoger er i dag glad for den.

En gut i Tingbjerg havde en Granada til salg, til ok pris, bilen var
sgu' regulær, med utroligt lidt rust. Trængte til en kærlig hånd, men
sælgeren var sgu' reel omkring bilen.

En del af bilerne er vist på dfb's sider.....

og lidt ros herfra til Vennike, der solgte mig en Sierra stationcar,
til en helt ok pris, en af de biler jeg har været meget glad for.

Den var dog ved at koste mig en pacemaker, da Ribe motorkontor havde
nosset i det, og glemt at fjerne en påskrift om at
registreringsafgiften for denne tidligere stats-tjenestebil skam var
betalt.

2500 kroner, for 1 års problemfri kørsel (46.000km), en masse herlige
fotostorier , og det bedste af det hele, motoren lever i dag videre i
brormandens bil, går som en drøm (!) og render 12-14 på literen

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-04-04 09:14

jan@stevns.net wrote:

> Desværre ja - Havde set en annonce om en Granada 2.8i Ghia ude på
> Amager, der ifølge sælger var flot, velholdt og velkørende.
> billedet vi kik, viste en rigtigt flot bil.

Hmm.. Måske gælder det samme for denne bil?
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=399514&page=1
... Ej det håber jeg ikke.. Den ser rigtig flot ud den taunus

> [...]
> altid har holdt i garage .... underligt, hvilken garage mon, da jeg
> så på Granadaen holdt triumpf'en også udenfor.

"ARgghh!!!!.wav"

Det er sådan noget der virkelig ødelægger ens dag..

> Og så til et par lyspunkter: Jeg har skam også mødt regulære sælgere.
Ja de findes heldigvis også :)

Fra : Lars B Madsen

Dato : 17-04-04 10:27

Anders Houmark wrote:

> [...]
>
> "ARgghh!!!!.wav"
>
> Det er sådan noget der virkelig ødelægger ens dag..

Jeg var ude og se på en motorcykel som var perfekt ifølge sælger. Brormand
og jeg kørte omkring 160km for at se på den bare for at kunne konstatere at
han havde "glemt" at nævne at han havde væltet på pisset. Men den slags
narrerøve er der åbenbart mange af.
--
Madsen - SZR 660

Fra : Babba-Papa

Dato : 17-04-04 10:46

Der var engang en bruger ved navn "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> der skrev:

>Hmm.. Måske gælder det samme for denne bil?
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=399514&page=1
>.. Ej det håber jeg ikke.. Den ser rigtig flot ud den taunus

Og på svenske plader, mon der skal betales afgift oveni de 12.500
kr ?

Nå ja, jeg har haft en Taunus (godt nok fra '81, men alligevel)
ellers en dejlig bil, indtil jeg smadrede den....
- -
Babba-Papa

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-04-04 19:02

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotostorier , og det bedste af det hele, motoren lever i dag videre i
> brormandens bil, går som en drøm (!) og render 12-14 på literen

Jamen, jeg takker og bukker.

Jeg skal tænke på dig næste gang, jeg har en bil til overs - du har jo fået
lidt plads på det sidste eller hva

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:21

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev :

>Jamen, jeg takker og bukker.

;)

>Jeg skal tænke på dig næste gang, jeg har en bil til overs - du har jo fået
>lidt plads på det sidste eller hva

Joehhh, nu kan jeg endeligt få lagt de fliser på gårdspladsen !

Jeg af aftalt med mig selv, at nu må det her have en ende, men jeg er
satme ikke til at stole på ;)

Men .... hold op der er mærkeligt øde ;)