Rep. af rust
Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 16-04-04 10:46

Hejsa.

Jeg skal snart have shinet fruens potte op, da hun er træt af at køre i en
bedaget rustbunke. Desværre har jeg aldrig før forsøgt mig ud i sådan noget,
så jeg vil være taknemmelig for input fra folk, der har haft gode
resultater.

Der er flere kategorier...

1) Små (max 5 x 5 cm) rustpletter med bobler på skærmkanter - ikke hul.

2) Større (ca 10 x 7 cm) pletter på dørflader - pladen er vist ret tynd...

3) Rust omkring donkrafthuller (det er en MB W124) med hul i panelet!

Jeg er i besiddelse af en CO2 svejser og sandpapir, så jeg burde vel kunne
komme et godt stykke?

Jeg er så især i tvivl om forskellige lag af rustbeskytter, lak osv...
Hvordan får man overfladen så pæn, at man ikke kan se forskel? Er det noget
med at vandslibe? Hvordan gør man det? Kan man få metallic autolak på
sprayflasker, eller skal jeg til autolakkeren?

På forhånd tak og god weekend.

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-04-04 11:01

> Jeg er i besiddelse af en CO2 svejser og sandpapir, så jeg burde vel kunne
> komme et godt stykke?

En detalje jeg sad og funderede over - har du "kørekort" til den der CO2
svejser ? - kombinationen af ejerskab af en CO2 svejser og det faktum at du
er tvivlende overfor rustarbejde, forekommer mig en smule eksotisk ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 16-04-04 11:15

> [...]
du
> er tvivlende overfor rustarbejde, forekommer mig en smule eksotisk ?

Hold da op... enhver idiot ka da svejse - man skal jo bare trykke på knappen
på håndtaget og så et det bar derudaf ;)

Fra : Søren Christensen

Dato : 16-04-04 11:16

> [...]
du
> er tvivlende overfor rustarbejde, forekommer mig en smule eksotisk ?

Læs hans indlæg igen.
At kunne svejse, er ikke det samme som at kunne det som en autolaker gør...

Venligst

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-04-04 11:40

> Læs hans indlæg igen.
> At kunne svejse, er ikke det samme som at kunne det som en autolaker
gør...

Det jeg bed mærke i var at han skrev at der var huller omkring
donkrafthuller - hul i panelet.
Jeg ved selv ikke et klap om hvordan jeg svejser eller reparerer huller i
panelerne - hvis jeg havde et CO2 anlæg ville jeg derfor ikke turde give mig
i kast med at lappe paneler.
Jeg fiskede såmænd bare efter om han var vant til at svejse i biler eller
ej - andet var der ikke i den sag.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik