DK benzin presset
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 16:00

Benzinkrigen er ved at tage livet af DK Benzin, skriver Danmarks Radio i på
nettet:

http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=161550

Man må håbe, at OK kan holde skansen, så de store bliver holdt i ørene.

(Ved godt, at Ok ellers er den (eller blandt de) største.

--
/Jan W Nielsen

Fra : ham

Dato : 15-04-04 16:18

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> [...]

> Man må håbe, at OK kan holde skansen, så de store bliver holdt i ørene.
>
> (Ved godt, at Ok ellers er den (eller blandt de) største.

Jeg arbejder med en der har en DK tank og han var til "krise" møde i Odense
onsdag aften, men ville idag ikke ud med noget, men det kan man jo så læse
sig til her.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-04-04 16:30

Jan W. Nielsen wrote:

> Man må håbe, at OK kan holde skansen, så de store bliver holdt i
> ørene.
>
> (Ved godt, at Ok ellers er den (eller blandt de) største.

LOL

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 15-04-04 16:55

Fischer & Døssing skrev:

> LOL

Hvis Q8 sætter turboen på, så er de ca. 1000 gange større end OK.

Vh

Morten

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-04-04 16:59

Morten Højgaard Roth wrote:

> Hvis Q8 sætter turboen på, så er de ca. 1000 gange større end OK.

??

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 15-04-04 17:02

Fischer & Døssing skrev:

> ??

Hvis det da ikke er mere, når man ser på moderselskabet. Q8 har en
kæmpekapital i ryggen, og kan bakkes op af moderselskabet i en krig. OK er
et "lille" dansk selskab ejet af 20.000 kunder og forhandlere ifølge deres
hjemmeside, vist nok med nogen forbindelse til FDB.

Vh

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 17:31

> [...]
> et "lille" dansk selskab ejet af 20.000 kunder og forhandlere ifølge deres
> hjemmeside, vist nok med nogen forbindelse til FDB.

Jaja, fint nok, men jeg tvivler stærk på at Q8 vil smide ALT for mange af
koncernens penge ud i kamp i lille danmark. De har garanteret også en
smertegrænse.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-04 20:29

Morten Højgaard Roth wrote:
:::: Hvis Q8 sætter turboen på, så er de ca. 1000 gange større end OK.
:::
::: ??
::
:: Hvis det da ikke er mere, når man ser på moderselskabet. Q8 har en
:: kæmpekapital i ryggen, og kan bakkes op af moderselskabet i en krig.

Nææh, se bare i Sverige, hvor Q8 for nogle år siden tabte krigen om kunderne
og blev slået sammen med det svenske OK.

M.v.h.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 15-04-04 22:16

Henrik B. skrev:

> Nææh, se bare i Sverige, hvor Q8 for nogle år siden tabte krigen om
> kunderne og blev slået sammen med det svenske OK.

Jeg tager ikke stilling til Q8's forretningsstrategi, blot det faktum, at -
hvis de ville - (og dette med tab) kunne de knuse OK mere eller mindre fra
den ene dag til den anden. Q8 i Danmark er ejet af Kuwait Petroleum
Corporation, der har en størrelse, som får det samlede BNP for hele Danmark
til at se meget småt ud. Det er ikke et danskejet selskab.

Vh

Morten

Fra : Søren Christensen

Dato : 16-04-04 11:10

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Danmark
> til at se meget småt ud. Det er ikke et danskejet selskab.

Hvis de endelig ville knuse OK kan de kun gøre det på en måde.
Sætte deres priser gevaldigt ned.
Der er grænser for hvor mange stationer de kunne få lov at bygge og jeg
ville stadig ikke handle ved dem.
Jeg har min faste unoX jeg tanker ved hver tirsdag morgen mellem 50øre og
1kr billigere end alle andre i området...

Venligst

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 17:07

Morten Højgaard Roth wrote:
[...]

Ja, men hvor mange hundrede millioner ville det koste Q8 at gøre det?

:: Q8 i Danmark er
:: ejet af Kuwait Petroleum Corporation, der har en størrelse, som får
:: det samlede BNP for hele Danmark til at se meget småt ud.

I know...

:: Det er ikke et danskejet selskab.

Nej, ligesom de ikke bidrager til skattebetalingen i Danmark..

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-04 20:28

Fischer & Døssing wrote:
:: Jan W. Nielsen wrote:
::
[...]

LOL hvad? OK er Danmarks største benzinselskab.

M.v.h.

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 15-04-04 23:48

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message

> LOL hvad? OK er Danmarks største benzinselskab.

Seriøst? jeg synes ikke man ser særligt mange tanke fra dem.

Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-04 05:13

"Thomas Eriksen" <thomas@hardwareonline.dk> skrev :

>Seriøst? jeg synes ikke man ser særligt mange tanke fra dem.

Så har du ikke dine øjne tændt Thomas ;) Næsten hver eneste Brugs i
Danmark har standere stående udenfor

iflg deres hjemmeside, 530 udsalgs-steder

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 17:07

jan@stevns.net wrote:
:: Så har du ikke dine øjne tændt Thomas ;) Næsten hver eneste Brugs i
:: Danmark har standere stående udenfor
::
:: iflg deres hjemmeside, 530 udsalgs-steder

Jep, og der kommer 15 mere til, indenfor de næste 3 år.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 17:08

Thomas Eriksen wrote:
::: LOL hvad? OK er Danmarks største benzinselskab.
::
:: Seriøst? jeg synes ikke man ser særligt mange tanke fra dem.

Jep seriøst. Og nu hvor man overtager DK, vil OK/DK's markedsandel nærme sig
27%.

Som Jan skriver har OK over 530 stationer. Prøv engang at se, hvor mange de
øvrige selskaber har. Det er under det halve og hertil kommer at både Q8 og
Statoil lukker 40-50 stationer hver..

M.v.h.

Fra : Henrik

Dato : 17-04-04 09:59

"Henrik B." skrev i en meddelelse
> [...]
de
> øvrige selskaber har. Det er under det halve og hertil kommer at både Q8

For at omkonvertere dem til automat anlæg .. f.eks. 123 (Statoil)??

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-04-04 17:32

Henrik B. wrote:

> LOL hvad? OK er Danmarks største benzinselskab.

I know.

Det var selvmodsigelsen i de to sætninger jeg morede mig over

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 17:24

> [...]

> http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=161550
>
> Man må håbe, at OK kan holde skansen, så de store bliver holdt i ørene.

Ja bare vi kan få billig benzin så er jeg nærmest ligeglad
Fik i weekenden benzin til 6.98 i Åbenrå men ellers er det ved at gå lidt
længe mellem benzin-udsalget. Pyh ligger på 8.57 i dag.

Jeg har aldrig fattet deres latterlige kamp om markedsandele, jeg har
alligevel aldrig været "tro" mod noget selskab. Jeg tanker bare hvor det er
billigst og vil også fortsætte sådan i fremtiden, så deres kamp flytter ikke
mange sten her

--
Tom

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-04-04 19:06

Tom wrote:

> Jeg har aldrig fattet deres latterlige kamp om markedsandele, jeg har
> alligevel aldrig været "tro" mod noget selskab. Jeg tanker bare hvor
> det er billigst og vil også fortsætte sådan i fremtiden ...

Nemlig ... og det flytter markedsandele

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-04 20:30

Fischer & Døssing wrote:
:: Tom wrote:
::
[...]

Ikke en hat. Benzinkrigen har ikke flyttet en skid.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 23:40

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ::
> :: Nemlig ... og det flytter markedsandele
>
> Ikke en hat. Benzinkrigen har ikke flyttet en skid.

Det har det jo - dem der er billigst, er dem der får dine penge, ik? ("Jeg
tanker bare hvor det er billigst").

Så for at få dine penge, er man jo lissom nødt til at sætte prisen ned i
takt med resten af selskaberne - eller hvad??

/Christian.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 17:10

CDK wrote:
[...]

Netop! Når alle sætter prisen ned, er der jo ingen der ændrer deres
tankvaner...

M.v.h.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-04-04 17:35

Henrik B. wrote:

> Netop! Når alle sætter prisen ned, er der jo ingen der ændrer deres
> tankvaner...

Men det gør alle stationer heller ikke.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 18:13

Fischer & Døssing wrote:
::: Netop! Når alle sætter prisen ned, er der jo ingen der ændrer deres
::: tankvaner...
::
:: Men det gør alle stationer heller ikke.

Nej, ikke DK....

M.v.h.

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 15-04-04 23:44

> ::
> :: Nemlig ... og det flytter markedsandele
>
> Ikke en hat. Benzinkrigen har ikke flyttet en skid.

Hej Henrik
Jeg tror ikke lige du fangede "Jørgens" kommentar.

Glenn

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 17:09

Glenn [Odense] wrote:
::: Ikke en hat. Benzinkrigen har ikke flyttet en skid.
:::
::
:: Hej Henrik
:: Jeg tror ikke lige du fangede "Jørgens" kommentar.

Bedre sent end aldrig.

M.v.h.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-04-04 17:34

Henrik B. wrote:

> Ikke en hat. Benzinkrigen har ikke flyttet en skid.

Det ved jeg vist mere om du gør kan jeg høre.

Nu kan det dog måles på forskellige måder.

Lavere pris end andre flytter markedsandele ... uden tvivl.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 18:16

Fischer & Døssing wrote:
::: Ikke en hat. Benzinkrigen har ikke flyttet en skid.
::
:: Det ved jeg vist mere om du gør kan jeg høre.

Øh nå. Jeg så tallene i slutningen af januar. Og jeg tvivler stærkt på at
der er sket SÅ meget siden. Tag f.eks. OK, hér gik man i 2003 0,1%
markedsandel frem, hvilket ikke just kan siges at flytte markedsandele.

Jeg ved godt at f.eks. Q8's Adm. Direktør har været fremme og sige at man
har "vendt nedgangen" m.v. Men det har kun været brugt som et påskud for at
få lov at fyre de - var det 40 - funktionærer på hovedkontoret.

M.v.h.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-04-04 07:06

Henrik B. wrote:

> [...]
> på at der er sket SÅ meget siden. Tag f.eks. OK, hér gik man i 2003
> 0,1% markedsandel frem, hvilket ikke just kan siges at flytte

Jeg tror ikke du læste *hele* mit indlæg desangående.

Mine indlæg (hele tråden??) handlede om at markedsandelene flyttede
rundt når der var differentierede priser.

Jeg påstod ikke at markedsandelene ændrede sig ved ens priser. Dertil
skal typisk andre parametre til som f.eks. service, vareudvalg, osv osv.

Fra : Henrik

Dato : 17-04-04 09:48

> [...]
> der er sket SÅ meget siden. Tag f.eks. OK, hér gik man i 2003 0,1%
> markedsandel frem, hvilket ikke just kan siges at flytte markedsandele.

Du fortæller en halv sandhed der .... måske har OK kun ændret sin
markedsandel marginalt, men hvad med alle de andre ...?

http://www.motormagasinet.dk/nyheter/vis/vis_artikel.html?ramme=1&artid=72428

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-04-04 21:28

Jan W. Nielsen wrote:
> [...]
>
> http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=161550
>
> Man må håbe, at OK kan holde skansen, så de store bliver holdt i

Og det var lige i nyhederne på TV2, OK har købt DK benzin, som stadig skal
drives videre under navnet DK-benzin.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-04-04 21:30

On Thu, 15 Apr 2004 22:28:09 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Og det var lige i nyhederne på TV2, OK har købt DK benzin, som stadig skal
>drives videre under navnet DK-benzin.

DK Benzin i knæ efter priskrig

Olieselskabet DK Benzin A/S er tvunget
i knæ af 15 måneders priskrig: