import/forsikring af audi 200 2,3 turbo qu~
Fra : Christian Lundbak

Dato : 14-04-04 20:48

hey

Først lidt baggrund:
Jeg har en polo 1,3 fra 84 til salg. Den vil min svoger gerne købe til sin
datter. Han har en audi 200 avant 2,3 turbo quattro fra 86 stående. han
købte den for ca. 8 år siden i tyskland, men bliv ubehagelidt overrasket
over afgiften v. import, og nåede aldrig videre. Derefter har bilen stået
udendørs, og er nu grøn af tidens trend hvor den før var hvid. Så den er
altså i dårligst mulig stand. Vi har talt om at bytte, og så ville jeg jo
gerne gøre den klar til syn, betale afgiften, forsikre den, og køre en
dejlig tur... MEN hvad koster'et??? den lidt fiktive overtagelsespris er ca
5-7000 kr. og efter at have kigget på tidl. vurderinger på told og skat tror
jeg et bud på afgiften kunne være 20000 kr +/- 5000... hvad tror de
herrer???
Jeg har selvfølgelig søgt i gruppen efter tidligere indlæg som kunne gøre
mig klogere, og i denne søgen faldt jeg over forsikring emnet. Jeg har
forsøgt at få en pris på ansvar på flere online beregnere uden held.
umiddelbart vil ingen forsikre en sådan skude :(
hvad gør en klog? holder sig til sin polo?
På forhånd tak fra den Audifile
ps: hvad drikker sådan en fætter i blandet kørsel... 8-10 l.?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 20:54

On Wed, 14 Apr 2004 21:48:25 +0200, "Christian Lundbak"
<christian@1234lundbakinfo.dk (Fjern 1234)> wrote:

>hvad gør en klog? holder sig til sin polo?

Jep - hold nallerne langt væk !

>På forhånd tak fra den Audifile
>ps: hvad drikker sådan en fætter i blandet kørsel... 8-10 l.?

Heine har haft een - han skriver:
Økonomisk:
Absolut nej !! den sluger benzin (oktan 98) som en kampvogn.
Reservedele koster en formue.
www.dkfritidbil.dk/whois/holten/holten.htm

/Mogens
'92 Audi V8 (til låns en tid)

Fra : Henrik B.

Dato : 14-04-04 21:03

Din indbakke bugner.

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 14-04-04 22:10

Christian Lundbak wrote:
> [...]
> hvad gør en klog? holder sig til sin polo?
> På forhånd tak fra den Audifile
> ps: hvad drikker sådan en fætter i blandet kørsel... 8-10 l.?

Lækker øse efter min mening, men tror sq ikke du skal regne med 10 km/l nok
nærmere 8 km/l medmindre du kører morfar kørsel :)

Motoren er en perle efter min mening, nu kan jeg ikke huske om det er den
10V eller 20V som ligger i, men den lyder og kører godt. Gearkassen skulle
eftersigende også være ret så solid :)

/JOnas

Fra : Christian Lundbak

Dato : 14-04-04 22:50

> [...]
det er den
> 10V eller 20V som ligger i, men den lyder og kører godt. Gearkassen skulle

-Jeg tror ikke det er en 20V, men puuuha de 5 ben siger rart når de for lidt
at leve af.
anyway: er der ingen som har en holdning til afgifgsniveauet. skal jeg f.eks
vente med at shine den op til efter synshalbesøget? eller er det en skrøne
at det kan betale sig? hvad med den forsikring. er der nogen som har et
lignende køretøj forsikret og hvis så for hvor meget. ( jeg er 30 og har
haft egen bil i 3-4 år, ikke elite)???????
og endelig; nogen gode råd med hensyn til at rette op på bilen efter 8 års
udendørs stilstand?
på forhånd tak
ps: tak for rådet Mogens, men jeg tror kærlighed gør blind ;)

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-04-04 08:09

Christian Lundbak wrote:
> hey

Hejsa

> MEN hvad koster'et???

Officielt ( har lige undersøgt det da jeg er ved at lave samme stunt med en
Audi 100
jeg har stående ) hedder det sig at en tommefinger regel er at det koster
60% af
hvad en forhandler i DK ville sælge en tilsvarende ( lovlig / synet ) bil
for.

Men du kan jo få lavet en "foreløbig værdiansættelse af køretøj" .. det er
lige til at gå til
du skal udfylde en blanket ( se told og skat på nettet .. under borger ..
led efter blanket
20.009 ).

Regards