Relæ "lyd" fra motorrummet.
Fra : pjl

Dato : 14-04-04 16:23

Hej

Min Fiat Punto SX giver lyd fra sig så snart startnøglen drejes om, uden at
starte motoren.
Det elektriske system slås til.
Et eller andet sted i motorrummet kan jeg høre en ustabil lyd næsten som et
relæ der klikker.
Lyden kan forsvinde helt og komme tilbage. At jeg starter motoren har ingen
indflydelse.
Det elektriske system, lygter blinker osv fungerer normalt.

Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal lede efter ? Er det forkert
at gætte på at det
er et relæ som klikker ? og hvilket i givet fald. I motorrummet er der en
boks hvor der går en del kabler ind,
og der sidder ligeledes et komponent som er påtrykt flere relæsymboler. Men
jeg er ikke 100% sikker på at lyden kommer herfra. Den er ret periodisk.

mvh pjl

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-04 19:13

"pjl" <juul@larsen.dk> skrev :

>Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal lede efter ? Er det forkert
>at gætte på at det er et relæ som klikker ?

Hvis din bil fungerer fuldt normalt, er der vel ingen grund til at
begynde at lede efter lygtemænd ?

Måske det bare er din bensinpumpe du kan høre ?

Fra : pjl

Dato : 15-04-04 08:56

Tak for svar
Det kan du have ret i, men lyden er først lige opstået efter at have kørt i
bilen 5 år.
Lyden er der også selvom bilen ikke er startet, altså i det øjeblik jeg slår
det elektriske system til.
Et eller andet er vel ved at stå af og skal udskiftes, men de eneste
symptomer er pt lyden.
mvh pjl