Ny motorvejshastighed nord for Aalborg = 9~
Fra : Kim Jensen

Dato : 14-04-04 07:39

Hej!

Jeg har de seneste par dage undret mig over følgende;
Når man kører nordpå gennem Limfjordstunellen følger en række skilte der
påbyder en max-hastighed på 90 km/t. Det sidste af disse (som jeg ser på min
vej til arbejde) er kort før afkørslen mod Bouet.
Det mystiske er, at denne 90 km/t-begrænsning tilsyneladende ikke ophæves på
noget tidspunkt - i hvert fald ikke før afkørsel 15, hvor jeg står af (Nord
for Hjallerup). Der er ingen afdækkede skilte på strækningen efter Bouet.

mvh
Kim Jensen

Fra : Brian A.

Dato : 14-04-04 14:25

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

(Nord
> for Hjallerup). Der er ingen afdækkede skilte på strækningen efter Bouet.

Jeg har også observeret det - førhen ophørte 90km/t begrænsningen lige efter
afkørslen mod Nørresundby / Østergade. Jeg har heller ikke kørt længere nord
på end afkørlsen "Bouet" - hvor mon det ophører, og hvorfor er det mon sat
ned til 90 på den strækning? Der er så vidt jeg har set ingen der overholder
det, det er vel helt rutine at accelere op til 110 igen efter tunnellen...

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 16:31

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
overholder
> det, det er vel helt rutine at accelere op til 110 igen efter tunnellen...

Jeg tror at skiltet bare ikke er sat op endnu, for kommer man nord fra
starter den nye 90 km/t mærkning også ved Bouet.
Jeg synes egentlig at det er helt io da traffiken derfra kan være meget tæt
pga, ind og udfletninger mellem E45 og E39.
Det burden næsten hedde "Autobahnkreuz Bouet".

Så mangler vi bare at de totalt urutinerede motorvejspendlere kan lære at
flette ind og ud på forsvarlig vis morgen og aften.
Jeg er btw forlængst holdt op med at tage motorvejen, jeg kan simpelthen
ikke holde ud at se på de tåber som absolut skal flette samme over fuldt
optrukket og spærreflader, istedet for at følge sporet og "glide sammen" for
enden.
Hvis polisen ville tjene nogle nemme penge skal de bare stille sig op på en
broerne med et kammera.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Landberg

Dato : 14-04-04 17:12

> Hvis polisen ville tjene nogle nemme penge skal de bare stille sig op på
en
> broerne med et kammera.

Du har ret i, at det er til at blive dårlig af som folk kører i det område.
En motorvej bliver åbenbart særdeles meget mere kompliceret når den får en
ekstra bane og der kommer tag på - for det er jo det der sker når man kører
gennem tunnellen.
Kommer man fra nord skal man passe på folk i højre vejbane. Igen og igen
oplever man, at dem i højre vejbane trækker ud i midtersporet lige nord for
tunnellen uden at orientere sig. I dag var der sq en der var ved at ramme
mig, da han trak rask ud mens min bagende stadig var ud for ham.
Kommer man inde fra byen er det ikke unaturligt at se, at folk flere
kilometer før tunnellen ligger sig i venstre vejbane for at undgår at flette
med dem der kommer fra syd ved tunnellens sydlige ende. Så må andre sq bare
køre langsomt eller overhale indenom, for en sammenfletning - aldrig i
livet. På nordkanten af tunnellen er sammenfletning heller ikke populært, så
højre vejbane i tunnellens nordgående spor bliver ikke benyttet - man skulle
jo nødigt blive presset ud i frakørslen mod Nørresundby.
Men på nær disse ting kører folk eksemplaring igennem tunnellen - gerne
110-120km/t for derefter at slæbe sig op ad bakken syd for tunnellen i
venstre spor med 100km/t.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 17:33

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men på nær disse ting kører folk eksemplaring igennem tunnellen - gerne
> 110-120km/t for derefter at slæbe sig op ad bakken syd for tunnellen i

Jeg var bange for at det kun var mig der har bemærket det :)

/Claus

Fra : Landberg

Dato : 14-04-04 18:27

> Jeg var bange for at det kun var mig der har bemærket det :)

Ja man kan sq hurtigt blive stemplet som en gnaven stodder, hvis man lader
sig irritere over andre der kører irriterende...

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-04-04 21:05

> Du har ret i, at det er til at blive dårlig af som folk kører i det
område.
> [snip en masse]
> venstre spor med 100km/t.

Argh! Det var jo alle mine observationer du fandt frem dér!

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 16-04-04 21:36

"Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> skrev

> Argh! Det var jo alle mine observationer du fandt frem dér!

My thought, exactly.

/Steen

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 16:43

> [...]
tæt
> pga, ind og udfletninger mellem E45 og E39.
> Det burden næsten hedde "Autobahnkreuz Bouet".

Jeg tjekkede det lige i dag, der er et ophørs skilt lige ved broen ved
Kvickly Extra i Bouet.
Dvs at der nu er 90 km "zone" fra "røret" op til Bouet, men folk kom
alligevel flyvende med de sædvanlige 130-140 stykker i ydersporet.
Det kan så lige koste styrebrevet.

/Claus

Fra : Henning

Dato : 14-04-04 16:37

On Wed, 14 Apr 2004 08:38:39 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

> [...]
>for Hjallerup). Der er ingen afdækkede skilte på strækningen efter Bouet.

Skilte af denne type ophæves automatisk ved næste til/frakørsel.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 10:59

> [...]
min
> vej til arbejde) er kort før afkørslen mod Bouet.

Hej Kim

Vejdirektoratet har valgt at forlænge hastighedsrestriktionen både nord og
syd for tunnelen, da strækningen var plaget af signifikant flere uheld
end på motorvejsnettet som helhed.

Derfor var den del af motorvejen også udpeget til "sort plet-område".

> [...]

(Nord
> for Hjallerup). Der er ingen afdækkede skilte på strækningen efter Bouet.

Der har været udført arbejde i forbindelse med de digitale skilte i området,
og det har forsinket hele projektet med nye skilte en anelse. Hvis der ikke
allerede ér sat skilte op, der viser, at hastighedsrestriktionen ophører, så
vil det ske snarest muligt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 16:03

> Derfor var den del af motorvejen også udpeget til "sort plet-område".

Som beskrevet tidligere i tråden er denne del af motorvejen plaget af mange
"sorte får" som ikke kan finde ud af at kører på passende vis.

/Claus

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-04 17:55

> [...]
ikke
> allerede ér sat skilte op, der viser, at hastighedsrestriktionen ophører,

Ved opservation her til morgen kunen jeg også godt konstatere at der faktisk
er 2 "pæle" (altså uden selve skiltene) umiddelbart efter Bouet. Så der
dukker nok snart de relevante skilte op.