> Hej
> Ja. Luftkasteller og papir er taknemmelige. Men hvad betyder det i
> virkeligheden!!!
> Hilsen
> Butch
>
At den er hurtig, MEGET hurtig, for den har Tiled Base Rendering(TBR),
hvilket gør at den kun skal udregne det som er synligt, hvor GeForce
udregner alt, og så bagefter fjerner det der ikke skal ses. Her er et link:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=3
En Kyro II har kun en Fillrate på 350MegaTexel, hvilket ikke er så meget
sammenlignet med en GeForce2 GTS som har hele 800, men på grund af at Kyro
II har TBR kan den følge med i de fleste spil. Fillrate udregnes fra Clock
frekvensen som er 175Mhz, og den har 2 cycles pr. clock, så det giver
350Mtexels. Og pga TBR har den en teoretisk Fillrate på 1400! Og forstil dig
så en Kyro III med en Fillrate på 1200MegaTexels, som er i følge en en Clock
frekvens på 300, og 4 cycles pr. clock. Hvad bliver den teoretiske så ikke?
SPARK RØV!
En Kyro II har ikke ret stort performance tab på 32Bit, fordi den udregner
alt i 32bit, men skalere det ned til 16bit hvis det er det man vil køre.
Og så til det store MEN! Kyro II har ingen T&L, som er ved at blive mere og
mere brugt i dag. Så det må man håbe der kommer i Kyro III...
Blev du klogere? :)
--
Seth-Enoch