ActiveX
Fra : KC

Dato : 28-04-04 15:08

Får meddelsen når jeg besøger visse sidder fx www.qxl.dk

"De aktuelle sikkerhedsinstillinger forhindrer, at activeX-objekter kan køre
på denne side........"

Billede i binær.

Hvad har jeg mon rodet ved??

Mvh

KC

Fra : Alex Holst

Dato : 28-04-04 15:45

KC wrote:
> Får meddelsen når jeg besøger visse sidder fx www.qxl.dk
>
> "De aktuelle sikkerhedsinstillinger forhindrer, at activeX-objekter kan køre
> på denne side........"
[..]
> Hvad har jeg mon rodet ved??

Du har vel rodet med sikkerhedsinstillingerne.

Fra : DonE

Dato : 28-04-04 16:40

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> [..]
>
> Du har vel rodet med sikkerhedsinstillingerne.

Hej
Den boks popper også op hos mig, bare ikke lige hos qxl.dk
men andre steder på nettet.
Har før kunne se disse sider, uden problemer. Men nu! Lige meget hvad jeg
gør
i div. indstillinger kan jeg ikke komme på siderne.
Mener (99.99%) at det startede med de sidste Windows opdate!
Så jeg mangler osse lidt hjælp!

--
DonE

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 17:30

"DonE" <DonE@happy.INVALID> wrote in message

> [...]
> i div. indstillinger kan jeg ikke komme på siderne.
> Mener (99.99%) at det startede med de sidste Windows opdate!

Internet - Internet options - Securiry - - Vælg her default level eller
costum level, her bestemmer du selv dine sikkerhedsindstillinger. (bl.a.
tilvalg eller fravalg af ActiveX controls...)

Jeg selv bruger kun IE til bank, mens resten kører via Mozilla, der virker
sikrere - og så håber jeg at den også er det

Alf

Fra : Georg

Dato : 28-04-04 18:00

sjovt nok oplevede jeg det samme idag. Nederst i browseren er der en gul
trekant, som jeg ikke mener har været der altid.

Georg

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 30-04-04 02:49

On Wed, 28 Apr 2004 18:30:12 +0200, Alf wrote:
> Jeg selv bruger kun IE til bank, mens resten kører via Mozilla, der virker
> sikrere - og så håber jeg at den også er det
>
> Alf

Bliv ved med. ActiveX bruges ikke til andet end spyware og lign.

Alle burde prøve Mozilla Firefox (www.mozilla.org), der er ikke nogen jeg
har anbefalet det til, der er blevet skuffede, tværtimod.

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-04-04 08:06

> Bliv ved med. ActiveX bruges ikke til andet end spyware og lign.

Ja eller automatisk udskrift eller lign. Web-udviklerne må syntes der
frygtligt besværligt at trykke på udskriv :)

Per

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-04-04 11:12

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> wrote in news:kVmkc.151164
$jf4.8005468@news000.worldonline.dk:

ActiveX er nu ganske nyttigt, men det skal selvfølgelig bruges med omtanke.
At ActiveX skulle være et problem i sig selv er jeg ikke enig i.

> Ja eller automatisk udskrift eller lign. Web-udviklerne må syntes der
> frygtligt besværligt at trykke på udskriv :)

Det bruges ActiveX vel ikke til - javascript er nok til at åbne Print-
vinduet på den aktuelle PC. Det er ikke muligt for en ActiveX-komponent at
starte en udskrift automatisk - i hvert fald ikke uden at prompte for
installation først.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-04-04 13:13

> ActiveX er nu ganske nyttigt, men det skal selvfølgelig bruges med
omtanke.
> At ActiveX skulle være et problem i sig selv er jeg ikke enig i.

Det kan bruges til mange fornuftige ting, men også mere uheldig ting.

> [...]
> vinduet på den aktuelle PC. Det er ikke muligt for en ActiveX-komponent at
> starte en udskrift automatisk - i hvert fald ikke uden at prompte for

Bla. www.politiken.dk hvis du beder om udskriftvenlig format. Kan ikke huske
om den spørger først, da jeg har disablet ActiveX. Men den melder fejl,
hvorefter jeg så kan udskrive manuelt.

Per

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-04-04 13:42

> Bla. www.politiken.dk hvis du beder om udskriftvenlig format. Kan ikke
> huske om den spørger først, da jeg har disablet ActiveX. Men den
> melder fejl, hvorefter jeg så kan udskrive manuelt.

Som standard afvikler IE ikke ikke-godkendte/signerede AxtiveX-komponenter,
dvs du får en fejl om, at den givne komponent ikke kan loades.
Man kan naturligvis sætte den op til at spørge først, men jeg
tvivler på, at det er noget, som ret mange gør.

I øvrigt bruger MS ordet "ActiveX" lidt i fælg - dvs det inkluderer
både VBS samt JScript. I disse teknologier er der nogle metoder,
der er rubricerede som "ikke-sikre", og disse kan ikke loades, med
mindre brugeren aktivt siger "ja".

Det er da også fuldstændigt godnat, hvad de har lavet på pol.dk .
Hvis man kigger i koden på print-siden, så står der:

<SCRIPT language=JavaScript>
DA = (document.all) ? 1 : 0

//PRINT VED KALD "StartPrint ()" i Netscape og Explorer
function StartPrint() {
      if(DA){ print(); }
      else { window.print(); }
}

function handle_error()
{
   alert("Der blev ikke printet noget.")
   return true;
}
</SCRIPT>

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
sub window_onunload
on error resume next
set WB = nothing
end sub

sub print
OLECMDID_PRINT = 6
OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2
OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1
on error resume next
if DA then
call WB.ExecWB(OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER)
else
call WB.IOleCommandTarget.Exec(OLECMDID_PRINT ,OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER,"","")
end if
if err.number <> 0 then
if DA then
alert "Intet printet"
else

end if
end if
end sub

if DA then
wbvers="8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"
else
wbvers="EAB22AC3-30C1-11CF-A7EB-0000C05BAE0B"
end if
document.write "<OBJECT ID=""WB"" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID=""CLSID:"
document.write wbvers & """> </OBJECT>"
</SCRIPT>

Hvis jeg åbner siden med Mozilla, så kommer den velkendte print-dialogboks
frem via javascript, og jeg kan vælge at printe. Hvis jeg bruger IE, så
forsøger den med noget VBS at tilgå min printer direkte.

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 30-04-04 13:23

On Fri, 30 Apr 2004 10:12:27 +0000, Jesper Stocholm wrote:

> [...]
>
> ActiveX er nu ganske nyttigt, men det skal selvfølgelig bruges med omtanke.
> At ActiveX skulle være et problem i sig selv er jeg ikke enig i.

Jeg har personligt aldrig savnet activeX, men at det skulle kunne bruges
til noget fornuftigt vil jeg selvfølgelig ikke udelukke. Det jeg mener er,
at det er meget forlangt at spørge en bruger om han/hun vil installere
"InOrderToAccesThisSiteYouMustClickYes.exe" og forvente at brugeren ved at
der nok er tale om noget skidt og klikker nej. Erfaringen viser, at de
fleste klikker lidt tilfældigt ja eller nej til dialogbokse.

Med andre ord mener jeg helt klart ulemperne er langt større end
fordelene.

/Kasper

---
Configuring Windows is like asking a girl "what is wrong".
You're going to be there for hours and nothing worthwhile gets accomplished.