Hjælp til at komme af med java-spy.
Fra : Stig Johansen

Dato : 11-04-04 20:39

Hej alle.

I forbindelse med et indlæg ovre i sslug om browser kompatibilitet, trykkede
jeg på dette link:
http://www.itjobworld.dk
Fint nok, - men - ved nærmere undersøgelse, opdagede jeg følgende i html'et:

<applet code=Measure.class codebase=http://server-dk.imrworldwide.com
width=0 height=4 MAYSCRIPT></applet>
- 'imrworldwide.com' er noget Red Sheriff i australien.

Men spørgsmålet er, da jeg kender ikke noget særligt til Java:
Hvor meget information *kan*, eller *har*
'http://server-dk.imrworldwide.com/Measure.class'
hevet ud af min kværn, og sendt hjem.

Eller sagt på en anden måde:
Hvordan er sikkerhedsmodellen *generelt*, for Java indlejret i Browsere?

(imrworldwide.com er naturligvis *straks* røget i url-blokkeren)

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-04-04 04:10

Stig Johansen wrote:

> Hvor meget information *kan*, eller *har*
> 'http://server-dk.imrworldwide.com/Measure.class'

Jeg fik en venlig sjæl over i sslug til at decompile java-klodsen.
Det ser ud som om, den(måske[1]) har sendt info om:
- URL
- Browser
- OS
- Java
- Duration time

[1] 'måske' - fordi sikkerhedsmodellen i min Konqueror forhindrer dette, men
hvad med de andre browsere?

Stig Johansen