Muligt? Hvordan? (lidt lang)
Fra : Jane …:€)

Dato : 11-04-04 16:53

Jeg har fået følgende SPAM mail, og ønsker at vide om det overhovedet ER
muligt og i tilfælde af HVORDAN det så er muligt, at kunne gå bag folks ryg
på den måde...

Jeg har postet nedenstående SPAM i dk.videnskab.jura også, for at høre om
straffen for de mennesker der benytter sig af nedenstående, da jeg bestemt
ikke bryder mig om sådan noget.

_____________

SPY SOFTWARE
This software like a hidden camera watching any computer you want!
Find out:
If your lover is cyber cheating?
If your child is downloading porn or illegal music?
If your employee is goofing off when he or she should be working to make
profits for your business?
Secret passwords.

It's like having a hidden camera looking at anyone's computer you choose.
Software records everything users do and all the evidence is all captured
right from their computer monitor. Then it's stored in a secret location on
that pc that only you will know about. Once the recording is done, the
pictures, and movie footage will be there for you to view at anytime.
Software is easier to use than a VCR, tape recorder or camcorder!
Software takes secret pictures and records every email sent and received,
every instant message, and every website visited. You can also secretly
record all Aol, Yahoo, and ICQ chat and email activity. Plus software will
even record all software activity displayed on the monitor.
The number one question asked is: Will software allow me to capture the
passwords entered into a members only pay website? The answer is of course,
YES! And software will even decode the xxxxx encypted entries so you'll get
the whole user ID and password. Not just half of it!

Software automatically starts up in hidden, stealth mode so that it's almost
impossible to detect on a pc!

You choose your own custom password to get into Software! This secret
password system ensures that only you will be able to access the Software
control panel.

You can be using Software literally within 7 seconds from the time you
install it!

Now with Aol spy, Web Spy, Net Spy, email Spy, Text Spy, Keyboard Spy, and
Chat spy.

Software makes secret recordings of all websites visited, all emails sent
and received, all keystrokes typed, all Yahoo instant messages and Aol
messages. Plus records all software programs running

___________

Mvh Jane

Fra : Kasper Dupont

Dato : 11-04-04 17:36

"Jane ?:?)" wrote:

> Jeg har fået følgende SPAM mail, og ønsker at vide om det overhovedet ER
> muligt og i tilfælde af HVORDAN det så er muligt, at kunne gå bag folks ryg
> på den måde...

Hvis du har mulighed for at installere software på
maskinen skulle der ikke være noget i vejen for det.

Hvor svært det så er et få øje på vil jeg ikke
udtale mig om. Hvis det virkelig skal skjules godt
kommer det også til at bruge nogle resourcer, som
måske for maskinen til at føles langsommere.

Men der skal ikke ret meget fantasi til at forestille
sig, at programmet har en feature mere, som de ikke
fortæller dig om.

> Jeg har postet nedenstående SPAM i dk.videnskab.jura også, for at høre om
> straffen for de mennesker der benytter sig af nedenstående, da jeg bestemt
> ikke bryder mig om sådan noget.

Det ved jeg ikke noget om. Men at installere et
overvågningsprogram på sin egen computer kan næppe
være ulovligt. Om man så må lade nogen bruge
computeren uden at fortælle, der finder overvågning
sted tvivler jeg på.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Jane …:€)

Dato : 11-04-04 18:07

> [...]
> være ulovligt. Om man så må lade nogen bruge
> computeren uden at fortælle, der finder overvågning

Ok - det var bare måden de så har skrevet f.eks. følgende på, der fik det
til at lyde som mere end bare ens egen computer:

Fra : Kasper Dupont

Dato : 11-04-04 19:28

"Jane ?:?)" wrote:

> Ok - det var bare måden de så har skrevet f.eks. følgende på, der fik det
> til at lyde som mere end bare ens egen computer:
>
> "It's like having a hidden camera looking at anyone's computer you choose"

Enten skal du have adgang til at installere noget
software på maskinen, f.eks. ved at have fysisk
adgang til maskinen, eller også skal du bryde ind
på maskinen gennem et sikkerhedshul.

Er maskinen passende sikret bliver det ikke nemt
at få smuglet programmet ind.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-04-04 17:51

Jane .:?) skrev:

> Jeg har fået følgende SPAM mail, og ønsker at vide om det overhovedet
> ER muligt

Ja.

> og i tilfælde af HVORDAN det så er muligt,

Mange pcere er sat dårligt op, så enhver bruger kan installere software
på maskinen. Hvis pcerne var sat op så kun en bruger (adgangskoden skal
naturligvis ikke deles med andre) kunne installere software ville man
være ude over problemet.

Programmet omtalt i spam-emailen samler informationer eet sted, fremfor
at man skal kigge i oversigten i browseren eller i ind- og ud-bakken i
emailprogrammet eller i logfilerne til chatprogrammerne.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-04-04 17:58

Jeg prøver lige en gang til, forhåbentlig med et mere læseligt tegnsæt.

"Jane" == Jane <virker@hotmail.com> writes:

> Jeg har fået følgende SPAM mail, og ønsker at vide om det
> overhovedet ER muligt og i tilfælde af HVORDAN det så er muligt, at
> kunne gå bag folks ryg på den måde...

Ja, det *er* muligt. Du vil dog næppe få en perfekt løsning med et
produkt der bliver markedsført på den måde.

Rent teknisk er det relativt nemt at skjule et program af denne type,
ved at installere en del af det som en driver. Dels er de færres te i
stand til at afgøre om fnozzle.dll hører til i system kataloget, og
dels optræder der heller ikke en process i task manageren.

Og de enkelte overvågningstrin er rimeligt ligetil at konstruere. Der
er et systemkald der giver adgang til alt keyboardinput, og derfra kan
man nemt finde brgernavn og password, når man samtidig holder øje med
hvad der bliver vist i MSIE. Tilsvarende med Outlook express hvad
angår mail.

Men jeg vil stille mig lidt mere tvivlende overfor hvor meget
sådan et program ville kunne fange fra alternative
browsere og emailklienter.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge