Brevflet mellem Excel og Word begge XP
Fra : Lars

Dato : 26-04-04 11:40

Ved brev fletning i Word, hvor datakilden er Excel, bliver tal overført med
utroligt mange decimaler, selv om der i Excel er formateret til kun at vise
2.

Det mærkelige er at tallene i Excel er tastet ind, med 2 decimaler.

Er der nogen der ved hvordan man undgår at der kommer flere decimaler med
end der er formateret til i Excel?

Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-04-04 15:13

"Lars" <l_nedergaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det mærkelige er at tallene i Excel er tastet ind, med 2 decimaler.
>
> Er der nogen der ved hvordan man undgår at der kommer flere decimaler med

Formatering handler kun om hvordan tal vises, ikke hvordan de lagres. Når du
indtaster et tal med to decimaler i Excel kan der dannes op til 15 decimaler
i nogle tilfælde. Dette skyldes desl Excels præcision, dels den måde en
computer konvertere decimal tal til binære og tilbage igen på. Derfor kan fx
2,00 godt blive opfattet af Excel, som fx 1,999999999999978

Dette tal lagres, men vises rigtigt i Ecxel. Når du så overfører værdien til
Word er det den lagrede værdi, der overføres. Derfor de mange decimaler i
Word.

Jan

Fra : Lars

Dato : 27-04-04 12:14

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:408d18a2$0$419$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
til
> Word er det den lagrede værdi, der overføres. Derfor de mange decimaler i

Jamen er der en måde man kan undgå at overføre alle disse decimaler?

Fra : MFO

Dato : 27-04-04 12:40

Lars wrote:

[snip]
> Jamen er der en måde man kan undgå at overføre alle disse decimaler?

Hej!
Jeg har lige snuppet et tidligere svar til spørgsmålet:

I dit Word dokument slår du felkoderne til med <Alt><F9>
Find dernæst de talfelter, det drejer sig om og lav følgende
tilføjelser \# 0,00 (mellemrum efter \#)

{ MERGEFIELD Tal \# 0,00}

Skjul koderne igen med <Alt><F9>.

--
Michael

Fra : Lars

Dato : 27-04-04 14:20

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Find dernæst de talfelter, det drejer sig om og lav følgende
> tilføjelser \# 0,00 (mellemrum efter \#)

Tak det var lige hvad jeg manglede. Hvor findes der en fortegnelse over de
forskellige koder der kan sættes ind og om der også er koder for
datoformater.

Lars

Fra : MFO

Dato : 28-04-04 09:11

Lars wrote:

> Tak det var lige hvad jeg manglede. Hvor findes der en fortegnelse
> over de forskellige koder der kan sættes ind og om der også er koder
> for datoformater.
>
> Lars

Hej!
Prøv hjælpen i Word. Søg på feltkoder eller date.

--
Michael