Makro problem standard printer
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 22-04-04 07:56

Hej

Jeg har makroen herunder, som jeg fik lavet med stor hjælp herinde.

Det der gør er først at skifte min standard printer til "HP LaserJet 4050 -
Bakke 3", derefter udskriver den en liste af dokumenter i c:\kort.txt
hvorefter den skifter printeren tilbage til min normale standard printer "HP
LaserJet 4050 - Bakke 2".

Mit problem er at efter jeg har kørt makroen, virker standard printeren ikke
mere fra f.eks. mit Navision Financials. Når jeg bruger udskriv funktionen
der, melder den ikke fejl eller noget, men der kommer bare aldrig noget ud
af printeren.

I Printere i Kontrolpanel, ser det ud som om den rigtige printer er valgt
som standard printer (der er flueben ved den) men det fungerer altså ikke.
For at få det til at virke, skal jeg vælge en anden printer som standard
printer og derefter vælge standard printeren til den, som normalt er
standard printer igen.

Nogen der kan forklare dette mystiske problem?

Mvh
Jacob

....---

Sub Kort()
'
' Kort Makro
' Makro indspillet 27-01-2004 af DanWest
'

Application.ActivePrinter = "HP LaserJet 4050 - Bakke 3"

Dim myFile As String
Dim Txt As String

myFile = "c:\kort.txt"
Open myFile For Input As #1
Do While Not EOF(1)
Input #1, Txt

If Dir(Txt) <> "" Then

Documents.Open Txt
ActiveDocument.PrintOut False
ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges

End If

Loop
Close #1

Application.ActivePrinter = "HP LaserJet 4050 - Bakke 2"

End Sub

---

Fra : Mads

Dato : 23-04-04 12:13

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@FJERNdanwest.dk> wrote in message
> Nogen der kan forklare dette mystiske problem?

Jeg kan ikke forklare noget men måske hjælpe dig udenom problemet.
Jeg har for lang tid siden lavet noget med print makroer hvor jeg forsøgte
at skifte hvilken bakke der skulle bruges. Det lader til at være det samme
du ønsker.

I de makroer brugte jeg
ActiveDocument.PageSetup.FirstPageTray = Tray
ActiveDocument.PageSetup.OtherPagesTray = Tray

Hvor "Tray" er et nummer der desværre måtte findes manuelt.

Det kan måske hjælpe fordi du nu ikke længere piller ved standardprinter
opsætningen.

Mvh mads

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 26-04-04 08:53

> I de makroer brugte jeg
> ActiveDocument.PageSetup.FirstPageTray = Tray
> ActiveDocument.PageSetup.OtherPagesTray = Tray

Jeg takker mange gange. Det virker.

At "Tray" så skulle sættes til 1, for at få den til at udskrive på det der
hedder "Tray 3" på min computer, er så en anden sag.

Mvh
Jacob