Formatering af celle i Excel
Fra : IG [7100]

Dato : 16-04-04 15:52

Hej NG!

Det gik så godt herinde sidst jeg havde et spørgsmål. Jeg håber i også kan
hjælpe mig her.

Jeg vil gerne have mit regneark til at udføre nogle beregninger. Dette
virker også fint. Den samme beregning skal lave på flere linier, så jeg
kopierer formlem ned i en anden celle. Dette virker også fint. Men hvordan
slipper jeg for at der står "kr. 0,00" I alle disse felter? Det ser lidt
sjusket ud. Kan man ikke få Excel til ikke akrive noget før der bliver
tastet værdier ind i kilde-cellerne?

Håber i kan svare. På forhånd tak.

Ivan G

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-04-04 16:03

"IG [7100]" <nix@pille.du> skrev i en meddelelse
> [...]
> slipper jeg for at der står "kr. 0,00" I alle disse felter? Det ser lidt
> sjusket ud. Kan man ikke få Excel til ikke akrive noget før der bliver

Du kan under indstillinger slå Vis 0-værdier fra, men så vises 0-værdier
aldrig.

Alternativt kan du ændre din formel til at teste på, om dine udgangsceller
alle er er tomme. Er de det, skal der vises en tom celle, ellers vises
resultatet, fx:

=HVIS(OG(ER.TOM(A1);ER.TOM(A2));"";A1-A2)

Jan

Fra : IG [7100]

Dato : 16-04-04 18:35

> [...]
> resultatet, fx:
>
> =HVIS(OG(ER.TOM(A1);ER.TOM(A2));"";A1-A2)

Vis 0 gjorde det....takker.....

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-04-04 18:55

> Vis 0 gjorde det....takker.....