"Vandmærke" i Excel
Fra : IG [7100]

Dato : 14-04-04 15:40

Hej Eksperter!

Jeg vil gerne lægge et vandmærke ind i en faktura, men har lidt knas med
det. Jeg har prøvet at lægge billedet ind som baggrund, men teksten står
stadig på hvid baggrund og "sletter" billedet i baggrunden.

Hvis jeg indsætter et billede og prøver at sende det til baggrunden, står
teksten stadig bag billedet. Da det er en gennemsitig gifjeg har brugt kan
jeg kun se teksten hvor den er gennemsigtig.

Hvordan dælen kringler jeg den?

Fra : jv

Dato : 15-04-04 09:37

"IG [7100]" <nix@pille.du> skrev i en meddelelse
> [...]
> teksten stadig bag billedet. Da det er en gennemsitig gifjeg har brugt kan
> jeg kun se teksten hvor den er gennemsigtig.

Nu kunne det være rart at vide hvilket program du bruger.

Fra : IG [7100]

Dato : 15-04-04 09:53

> Nu kunne det være rart at vide hvilket program du bruger.

Som jeg skriver i emnet, drejer det sig om excel.

Fra : jv

Dato : 15-04-04 12:30

> Som jeg skriver i emnet, drejer det sig om excel.

Det gør du minsandten også - sorry.

Du kan gøre det ved at indsætte dit baggrundsbillede i sidehoved.

Filer -> sideopsætning -> faneblad "sidehoved/sidefod" --> knap "tilpas
sidehoved" -> indsætte dit billede.

herefter kan du ved at tilpasse margen for sidehoved jurstere placeringen i
dokumentet.

Dog skal billedet - før det indsættes - manipuleres mht. nedtoningen.

Fra : IG [7100]

Dato : 16-04-04 10:09

"jv" <nospam@nospam.ig> skrev i en meddelelse

> [...]
> dokumentet.
>
> Dog skal billedet - før det indsættes - manipuleres mht. nedtoningen.

Kanon...! Det virkede perfekt!

Fra : IG [7100]

Dato : 19-04-04 00:04

> Kanon...! Det virkede perfekt!

Der var jeg nok lidt hurtig. Jeg får fint "vandmærket" frem når jeg skal
skrive ud. Men hvis jeg nu gerne vil sende dokumentet pr. email? Jeg har
prøvet at gemme dokumentet som html, hvilket også gemmer rammer, data
m.m.,men så får jeg ikke sidehovedet med. Hvordan det?

Fra : jv

Dato : 19-04-04 07:17

> [...]
> prøvet at gemme dokumentet som html, hvilket også gemmer rammer, data
> m.m.,men så får jeg ikke sidehovedet med. Hvordan det?

En måde er at udskrive dokumentet til en pdf-fil og vedhæfte denne til din
e-mail.
Kræver dog acrobat eller et andet program som kan skrive pdf filer.

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 19-04-04 07:28

Jeg kan anbefale pdfactory - til få hundrede kr.

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 15-04-04 16:29

Du indsætter gif-filen og lader den være markeret

Slå værktøjskassen "Billede" til
Vælg på knappen "Farve" at billedet skal være et vandmærke
Vælg evt. med knappen "Angiv gennemsigtig farve" at baggrunden skal gøres
tranparent

Send evt. billedet til baggrund som du selv foreslår

Håber at det hjælper dig.

Tim

Fra : MFO

Dato : 15-04-04 18:04

Tim Bregning Karlsen wrote:

> [...]
> gøres tranparent
>
> Send evt. billedet til baggrund som du selv foreslår

Hej Tim
Har du selv prøvet at gøre det i din Excel?

--
Michael

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 16-04-04 10:01

Ja, det virker fint hos mig med Excel 200

Tim

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-04-04 10:14

"Tim Bregning Karlsen" <tim@bregning.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det virker fint hos mig med Excel 200
>
> Tim

Når jeg gør det samme, kan jeg som i det oprindelige indlæg, også kun se
teksten der, hvor billedet er gennemsigtigt. I et vandmærke skal man kunne
se teksten overalt. Altså også i de celler, der ligger bag ikke
gennemsigtige dele af billedet.

Jan

Fra : MFO

Dato : 16-04-04 12:57

Tim Bregning Karlsen wrote:

> Ja, det virker fint hos mig med Excel 200
>
> Tim

Ja det er så også en "Excel 200" du har. I de andre versioner kan man,
så vidt jeg ved, ikke angive at det skal være et vandmærke, og man kan
ikke flytte billedet bag ved "teksten" i regnearket.

--
Michael

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 17-04-04 08:19

Hej.

Med et lille program der hedder FinePrint kan du lave vandmærker på alt...
og meget andet.

Jeg bruger det til "udkast", "fortroligt" m.m.

Programmet koster omkring 200 kr.

/Svend