access database og combo box vil ikke arbe~
Fra : leWorm

Dato : 27-04-04 20:16

Jeg har et lille problem med et madprogram jeg er igang med at lave,
det er meningen at jeg har en database i accessXP, og jeg så skal hente
opskriftnavnene i en combo box.

Derefter er det meningen at hvis jeg trykker på en af opskrifterne i combo
boxen, så skal "ingredienser" vises i en listbox / textbox (hvad der er
nemmest)..

Jeg har prøvet både med combo box og listbox, DBCombo box og DBListbox, og
DataCombo box og DataListbox.. !!
samt have en "Data" inde i også!! men kan ikk få det til at virke..!!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-04-04 11:52

"leWorm" <orm@leWorm.org> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> DataCombo box og DataListbox.. !!
> samt have en "Data" inde i også!! men kan ikk få det til at virke..!!

Du må fortælle, hvad der helt nøjagtigt går galt. Ellers er det svært at
vide, hvor langt tilbage mod Adam og Eva, man skal gå for at hjælpe dig.

Fra : BSJ

Dato : 29-04-04 06:34

> [...]

> DataCombo box og DataListbox.. !!
> samt have en "Data" inde i også!! men kan ikk få det til at virke..!!

"Data" - sæt "databasename" derefter "recordsource"

DBlistbox - sæt "datasource", "recordsource", "datafield" og "listfield"

så burde det virke.

mvh
Bjarne

Fra : leWorm

Dato : 07-05-04 12:11

hmm ja det hjalp mig lidt.. men det virker jo ikk på en compobox !? som mit
spørgsmål gik ud på.. ;/