usb 2 kortlæser - hvilken
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-04-04 19:36

Nogen anbefalinger til emnet?

Og pris?

(Har fundet flere på edbpriser.dk - aner ikke hvordan de forskellige er)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-04-04 19:38

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Nogen anbefalinger til emnet?
>
> Og pris?
>
> (Har fundet flere på edbpriser.dk - aner ikke hvordan de forskellige er)
>
> venlig hilsen
>
> Martin

PS:

jeg bruger SD (og af og til SmartMedia) kort

-- and don't forget to boogie

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-04 22:19

Hej Martin

Find den nærmeste Bilka, Fona, Merlin eller lign. større 'supermrked',
hvor de har computergrej og køb dig dér en ganske alm. billig 6-i-1
kortlæser. - Det er næsten ligegyldig hvilken, bare det _ikke_ er en
SanDisk. SanDisk genkendes ikke af Apples USB Device Manager software.

6-i-1 kortlæsere kan fås fra omkring 135kr. og op
7-i-1 kortlæsere fra ca. 175kr. og op.
Single media læsere fra ca. 50kr. til 200kr. afhængig af mærke og medietype.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-04-04 21:01

In article <40901fbe$0$11569$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,

> [...]
> 7-i-1 kortlæsere fra ca. 175kr. og op.
> Single media læsere fra ca. 50kr. til 200kr. afhængig af mærke og medietype.

Hej

Jeg har i dag set en 7-i-1 kortlæser til 99,- i min lokale brugs.
Det kan også godt være det var en 8-i-1 kortlæser, men prisen passer.

Hilsen
Ole-J

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-04-04 21:11

Ole Jensen <anti@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har i dag set en 7-i-1 kortlæser til 99,- i min lokale brugs.
> Det kan også godt være det var en 8-i-1 kortlæser, men prisen passer.

USB 2? Så er det sq billigt. Har lavet lidt research på nettet (bl.a.
ang. mac-kompabilitet, udseende osv) - her er vi på 2-300 kr incl
forsendelse for 7/8-i-1. Desværre har min lokale Kvickly ikke noget -
checker Netto + Fakta en af de nærmeste dage.

tak skal I ha'

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-04-04 05:35

> [...]

> forsendelse for 7/8-i-1. Desværre har min lokale Kvickly ikke noget -
> checker Netto + Fakta en af de nærmeste dage.

Hvad er er en kortlæser? Dankort?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-04-04 09:47

Lone Schmidt wrote:

> Hvad er er en kortlæser? Dankort?

tarrokkort, kære Lone.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

@ Shuttle SN41G2(nforce2IGP+MCP), AMD Barton XP2500+ 333FSB,
256MB dual DDR-ram & oldstyle IBM keybord from 1984!

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-04-04 13:34

> tarrokkort, kære Lone.

Mener du Tarot?

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten

Dato : 30-04-04 17:36

> Mener du Tarot?

det er vist rigtigt, jeg er ikke så velinformeret ud i det okulte. -
så faldt den morsomhed til jorden

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-04-04 18:22

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> det er vist rigtigt, jeg er ikke så velinformeret ud i det okulte. -
> så faldt den morsomhed til jorden

Det er alligevel en gammel traver.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 30-04-04 18:44

> Det er alligevel en gammel traver.

hæ-hæ(st)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-04-04 21:09

> tarrokkort, kære Lone.

Hvorfor læser I dem, jeg kigger da bare på dagens horoskop i Ekstra
Bladet

Nej seriøst, jeg aner ikke hvad det er for kort i læser? :-/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-04 21:43

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvorfor læser I dem, jeg kigger da bare på dagens horoskop i Ekstra
> Bladet
>
> Nej seriøst, jeg aner ikke hvad det er for kort i læser? :-/

Hukommelseskort, Lone
Sådan et, der lagrer billeder i et digitalt kamera.
Grunden til de mange "åbninger", "porte" er, at der findes forskellige
typer kort, afhægig af producenterne af kortet.

Så man køber en 6, 7 ports kortlæser i Netto på tilbud til en 60/70
kr.(eller var det 149,-?), der læser CF-kort, MD-kort, MS-kort, SM-kort,
SD-kort og MMS-kort - putter den i sin USB-port, tager sit kort ud af
kameraet, ind i en kortlæserport, der passer, og så kommer der en lille
ny hvid disk op på dit skrivebord.

Den åbner du og hiver dine billeder derhen, hvor du vil have dem.

Hvis du ikke har flere ledige USB-porte på maskinen, køber du en lille
USB-hub i Netto til 70,- kr, fjerner en af dine USB-tilslutninger,
knalder hub´en i, tilslutter den fjernede enhed hub´en og har så ekstra
tre USB-porte.

Kortlæseren fylder som et kvart spil kort eller fem MANNE og hub´en som
en forhøjet æske tændstikker

Man kan sikkert bruge kortlæseren til andet(?).

Hej fra
Morten

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-05-04 07:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> en forhøjet æske tændstikker
>
> Man kan sikkert bruge kortlæseren til andet(?).

Tak Morten
Nu forstår jeg hvad I snakker om, og det lyder smart!

Jeg har ikke selv nogle kort af nogen art, men kender godt den lille
dims, der er i et digi kamera.

God 1. maj, Morten, (seriøst)

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-04 13:40

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> God 1. maj, Morten, (seriøst)

Tak Lone, selvom det er mange år siden, jeg droppede det cirkustelt -
men i lige måde(også seriøst).
M.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-04-04 21:42

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Nej seriøst, jeg aner ikke hvad det er for kort i læser? :-/

Memorycard af diverse slags, f.eks med billeder fra et digtal kamera.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-05-04 16:32

> [...]

> forsendelse for 7/8-i-1. Desværre har min lokale Kvickly ikke noget -
> checker Netto + Fakta en af de nærmeste dage.

Hej

Ja det er en USB 2, jeg har lige kigget efter i dag. Og det er en 8i1
kortlæser, og fabrikatet er KENNEX. Den er på tilbud til 99,- sat ned
fra 129,-.
Der står ikke noget med Mac på æsken, men har det nogen betydning?

mvh
Ole-J

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-05-04 17:38

Hej Ole

Ole Jensen wrote:
> Ja det er en USB 2, jeg har lige kigget efter i dag. Og det er en 8i1
> kortlæser, og fabrikatet er KENNEX. Den er på tilbud til 99,- sat ned
> fra 129,-.

Kennex er et af de helt store sportsudstyrsfirmaer, som laver lidt af
hvert, - og åbenbart får de nu også lavet lidt elektronik. Jeg har bl.a.
også set digicams, walkmans, CD walkers, minidisk walkers derfra. Det er
COOP Danmark, der står som importør, hvis jeg ikke husker helt galt.
Kvaliteten plejer ikke at fejle noget dér.

så jeg tror lige, jeg skal en smut i den lokale i morgen...

> Der står ikke noget med Mac på æsken, men har det nogen betydning?

Ikke nødvendigvis. Forleden havde en af mine venner en MMC Memorystick
med for at overføre noget til mig. MMC's sticks er heller ikke
'normeret' som Mac kompatibel, men den kom bare frem med det samme, den
blev sat i, så jeg tror roligt, du kan købe den, - og ellers plejer man
da at kunne komme af med sådan noget igen, hvis det ikke virker...

- Jeg har lige købt et Medion kamera, der stod heller ikke noget om
Mac på æsken, men på den medflg. CD stod der Mac OS 8.x/9.x/X software
included. Men jeg har ikke installeret noget og den dukker bare op, når
jeg sætter den til.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-05-04 05:38

Ole Jensen <infomail@oleswebsite.dk> wrote:

> [...]
> kortlæser, og fabrikatet er KENNEX. Den er på tilbud til 99,- sat ned
> fra 129,-. Der står ikke noget med Mac på æsken, men har det nogen

Tak skal I ha' - jeg har købt (andet mærke) og nyder hastigheden.....
men ok betalte det dobbelte

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie