Definere tegn til taster?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 28-04-04 08:51

Hejsa.

Normalt skriver man $ ved tryk på $-tast.
Normalt skriver man § ved tryk på $-tast + shift.

Kan jeg bytte om på de to?
Jeg skriver ofte på min iBook og "shift" sidder lidt skidt. Jeg taster
ofte forkert når jeg skal skrive §. Kan jeg omdefinere §-tegnet til en
anden tast? Bruger tit § så det er lidt træls med alle de tastefejl.

Bruger oftest AppleWorks 6. Til tider InDesign.

På forhånd tak.

Thomas.

Fra : Ole Jensen

Dato : 28-04-04 12:09

Thomas (8260) wrote:
> [...]
> anden tast? Bruger tit § så det er lidt træls med alle de tastefejl.
>
> Bruger oftest AppleWorks 6. Til tider InDesign.

Hej

Kan du ikke vente tasten på hovedet?

Hvis der ikke er et lyst hoved der kommer med en brugbar løsning, hvad
så med at skrive $-tegnet, og når du så er færdig, så lav en søg/erstat.
Det dur selvfølgelig ikke hvis du bruger $-tegnet i din tekst.

mvh
Ole-J

Fra : Thomas (8260)

Dato : 28-04-04 13:06

> [...]
> så med at skrive $-tegnet, og når du så er færdig, så lav en søg/erstat.
> Det dur selvfølgelig ikke hvis du bruger $-tegnet i din tekst.

Ahh ja! Hvorfor har jeg ikke tænkt på det. Jeg bruger aldrig $
tegnet. Kun når jeg skriver Micro$oft her i gruppen

Tak for tip.

Thomas