mail frustrationer
Fra : Jesper Kjøller

Dato : 24-04-04 19:27

Jeg er træt af Panthers Mail.

1. Alle mine mails ryger i 'reklamer' uanset hvad.
2. Findes der ingen mulighed for dansk stavekontrol?

Overvejer at flytte til Entourage, men der en ingen mulighed for at
importere fra Mail. Eller gør der?

/Jesper

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-04-04 19:44

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> 2. Findes der ingen mulighed for dansk stavekontrol?
JO!
Se min artikel i dobbeltklik,
eller søg på cocoAspell

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-04-04 20:20

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> 1. Alle mine mails ryger i 'reklamer' uanset hvad.

Det lyder godt nok voldsomt. Med mindre du har nogle meget fordækte
venner, så må der være noget forkert, der er røget i filteret. Du kan
enten slette filteret og starte forfra med at oplære det. Eller også kan
du gå ind i mappen med reklamer og markere de "gode" e-mail som "ikke
reklemer". Så må filteret efterhånden lære det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Kjøller

Dato : 24-04-04 20:52

> [...]
> du gå ind i mappen med reklamer og markere de "gode" e-mail som "ikke
> reklemer". Så må filteret efterhånden lære det.

Har jeg prøvet. Altså at nulstille. Hjælper ikke.

De mails, der ender i 'Reklame', (dvs. alle) kan ikke markeres som 'ikke
reklame'. Kun hvis jeg tager dem ud af reklame-mappen og lægger dem tilbage
igen, kommer knappen 'ikke reklame' til syne, og jeg kan møjsommeligt
begynde at oplære spam-filtret. Jeg har over 600 adressser i bogen, som
programmet automatisk burde genkende som venner...

Jeg er i humør til at skifte til Entourage. Findes der en metode til at
importere fra Mail - eller exportere til Ent?

/Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-04-04 22:02

> [...]

> Jeg er i humør til at skifte til Entourage. Findes der en metode til at
> importere fra Mail - eller exportere til Ent?

Det er mærkeligt, at din Mail gør sådan. Sådan plejer den ikke at gøre.
Det burde kunne lade sig gøre, at få Mail til at virke, så det burde
ikke være af den grund, du skifter til noget andet. Men hvordan din Mail
skal ordnes, tør jeg ikke sige. Du har vel gennemgået opsætningen
grundigt? Ellers kunne du prøve at slette preferences og sætte Mail op
fra grunden igen. Andet kan jeg ikke komme på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 24-04-04 22:41

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg er i humør til at skifte til Entourage. Findes der en metode til at
> importere fra Mail - eller exportere til Ent?
>
> /Jesper

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx

der er et script: Entourage X import from mail script

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-04-04 20:21

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg er træt af Panthers Mail.
>
> 1. Alle mine mails ryger i 'reklamer' uanset hvad.

Nulstil reklamefilteret: Indstillinger -> Reklamepost -> nederste linie:
Nulstil

> 2. Findes der ingen mulighed for dansk stavekontrol?

Cocoaspell
<http://cocoaspell.leuski.net/>
Husk også at hente den danske ordbog.

mvh.