Kopiere fra Palm til Mac
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-04-04 17:36

Efter en oprydning i i diverse indstillinger og opsætninger er min
kalender blank. Jeg skal derfor have foretaget en kopiering fra den
håndholdte Palm til Ical.
Jeg kan imidlertid ikke se nogen indstillingsmuligheder i Isync, der
sikrer, at det vil gå den vej.
Ical er jo blevet tømt for indhold siden sidste sync. Og derfor kan
synkroniseringen tænkes at medføre, at Palm også bliver slettet.

Hvordan indstiller man det?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-04-04 19:40

xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> [...]
> håndholdte Palm til Ical.
> Jeg kan imidlertid ikke se nogen indstillingsmuligheder i Isync, der

Ovre i Palm Desktop/Hotsync Manager. First-time action.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 24-04-04 07:23

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Ovre i Palm Desktop/Hotsync Manager. First-time action.

Jeg kan ikke finde "First-time action".

Forresten er poblemstillingen nu ændret. Jeg har ffået mine data frem i
kalenderen. Til gengæld er min Palm Zire så meget i uorden, at jeg er på
vej ud for at købe en ny. Så næstee operation bliver at kopiere data fra
computren over på en ny, tom Palm.

Forslag til ny Palm? Den skal sådan set ikke kunne andet end at vise
kalender og adressebog. Men displayet skal være helt anderledes
tydeligere end på den billige Zire, jeg faldt for sidst.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : (Per Røn

Dato : 24-04-04 07:59

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Forslag til ny Palm? Den skal sådan set ikke kunne andet end at vise
> kalender og adressebog. Men displayet skal være helt anderledes
> tydeligere end på den billige Zire, jeg faldt for sidst.

Jeg har en Palm m130. Glimrende.

Men du kan naturligvis også vælge en sammenbygget Palm og mobiltelefon.
Det kan være en fordel, da du så har adressekartotekerne fælles.
--
Per Erik Rønne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-04-04 13:48

> [...]

> at jeg er på vej ud for at købe en ny. Så næstee operation bliver at
> kopiere data fra computren over på en ny, tom Palm.

Det bør ikke være nogen problem. Det er jo bare sync med overvægt af
data fra Mac'en. I Palm eget software kan man i øvrigt stille på,
vordan den skal opføre sig ved sync, og eksempelvis vælge at Mac skal
overskrive Palm (eller omvendt) frem for sync mellem de to.

> Forslag til ny Palm? Den skal sådan set ikke kunne andet end at vise
> kalender og adressebog. Men displayet skal være helt anderledes
> tydeligere end på den billige Zire, jeg faldt for sidst.

Jeg står selv med en Palm m505 hvis eneste fejl er at den ikke kan
kommunikere med USB mere (jeg brugre iRDA). Jeg er selv ret glad for
at den er komptakt og i metal, og hér er Tungsten E et temmelig godt
valg. Den minder en del om Tungsten T-serien, men har ikke Bluetooth
(eller WiFI som Tungsten E), men ellers ligner det en kanon Palm.

-j

--
Area51
- A techno-enthusiastic trip with a babylonic blog in Danish and English.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-04-04 20:20

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> valg. Den minder en del om Tungsten T-serien, men har ikke Bluetooth
> (eller WiFI som Tungsten E), men ellers ligner det en kanon Palm.

Jeg vil også anbefale en Tungsten E. Jeg købte en Palm 71 sidste år. Det
var den billigste med baggrundsbelysning og farveskærm. Men den har
indbygget kamera, som både fylder og koster. En Tungsten E er derfor
mindre lettere og billigere. Den ville jeg nok vælge i dag. Den har ikke
mulighed for cradle. Det generer ikke mig, men der er nogen, for hvem
det er meget vigtigt. De mere avancerede funktioner kender jeg ikke
noget til. Der er vist lidt forskel på Zire-serien, der er til
hjemmebrugere, og Tungsten, der er til professionelle. Jeg bruger bare
kalender og adressebog.
Jeg så i øvrigt lige, at der er to nye Zire-modeller på vej. Men
de er vist blot videreudviklinger af Zire 21 og 71. Den lille Zire 31
har så vidt jeg kan så fået belyst farveskærm. Hvis det er vigtigt for
dig, så bliver den måske den billigste måde at få en Palm med belyst
farveskærm. Zire og Zire 21 kan da sagtens bruges, men det er nu lækrere
med belysning og for den sags skyld også farver i skærmen. Det går til
gengæld ud over strømforbruget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-04-04 19:44

> [...]

> kalender og adressebog. Men displayet skal være helt anderledes
> tydeligere end på den billige Zire, jeg faldt for sidst.
m130 eller m515