cybercity's trådløse ZyXEL
Fra : Michael Holm

Dato : 23-04-04 13:45

Nogen der har erfaringer med at sætte cybercitys ZyXEL 650HW op (skal
havde det til at spille med en ny PB med extrem kort + gammel iMac over
kabel + en laserwriter med ethernet...
<http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/>

kontra at få en normal box fra dem + en switch til et par hundrede og en
Airport (hvilket jo funker:)

Get2net/Tele2 som svigermor har alm. modem hos lige nu har vist ikke
trådløs router..?

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 14:05

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> Airport (hvilket jo funker:)
>
> Get2net/Tele2 som svigermor har alm. modem hos lige nu har vist ikke

Lone Schmidt har den løsning.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Michael Holm

Dato : 23-04-04 14:25

> Lone Schmidt har den løsning.

den øverste af de 3 muligheder ?
Kender ikke lige Lone (andet end havde set hendes navn i gruppen her :)
var det nemt (ligesom airport er) ?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 14:52

> den øverste af de 3 muligheder ?
> Kender ikke lige Lone (andet end havde set hendes navn i gruppen her :)
> var det nemt (ligesom airport er) ?

Ja - den øverste.

Ja det er ok nemt. Krypteringsnøglen skal tastes ind i alle 4 felter
eller duer det ikke.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Michael Holm

Dato : 23-04-04 15:12

> Ja - den øverste.
>
> Ja det er ok nemt. Krypteringsnøglen skal tastes ind i alle 4 felter
> eller duer det ikke.

der er en webbaseret interfjæs ?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 15:40

> der er en webbaseret interfjæs ?

Jeps

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 24-04-04 06:40

> den øverste af de 3 muligheder ?
> Kender ikke lige Lone (andet end havde set hendes navn i gruppen her :)
> var det nemt (ligesom airport er) ?

Desværre må jeg skuffe med IKKE at have en holdbar løsning med Zyxel,
den bliver skiftet ved først givne lejlighed!

Zyxel 650 HW fungerer, men man kan f.eks ikke videochatte, (det ved MRK
mere om) , så jeg er ikke tilfreds med mit CC abonnement
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-04-04 08:05

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Zyxel 650 HW fungerer, men man kan f.eks ikke videochatte, (det ved MRK
> mere om) , så jeg er ikke tilfreds med mit CC abonnement

Selvfølgelig kan man videochatte.

Hvad siger CC til det, hvis man ringer til dem ? iChats videodel bruger
en bestemt port i routeren - måske er den lukket ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Michael Holm

Dato : 24-04-04 09:45

æv

> Selvfølgelig kan man videochatte.
>
> Hvad siger CC til det, hvis man ringer til dem ? iChats videodel bruger
> en bestemt port i routeren - måske er den lukket ?

ja det kunne jo være det, med den alm Cisco router skulle man også først
åbne for nogle porte før f.eks. Remote Desktop virkede...

Jeg kan også kun få den "første" maskine på netværket til at video el.
audio chatte, den som får 10.0.0.2 ip nr. -> som passer sammen med det
uvdendige (og faste) IP nr. mens fra de efterflg. maskiner der får
10.0.0.3 osv kun kan alm. tekst-chat :(

*opsætning: Cisco---switch---airport+usb printer---2 bærbare
---imac
--imac

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-04-04 11:09

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvad siger CC til det, hvis man ringer til dem ? iChats videodel bruger
> en bestemt port i routeren - måske er den lukket ?

René har haft samme problem med CC's zyxel router (den stinker) og har
løst det ved at koble routeren fra og sætte en linksys router bag den.
ren og skær Storm P.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-04-04 12:42

> René har haft samme problem med CC's zyxel router (den stinker) og har
> løst det ved at koble routeren fra og sætte en linksys router bag den.
> ren og skær Storm P.

Ja, hver gang jeg nogen forsøgte en video- eller lyd-chat og jeg
accepterede, så kom forbindelsen aldrig i gang. Det medførte også, at
jeg mistede forbindelsen til igangværende tekstchats, dog uden at jeg
fik det at vide. Jeg kunne derfor sidde og skrive i nogle minutter,
før end iChat meddelte, at jeg have mistet forbindelsen til AIM. Det
sjove var, at i den mellemliggende tid, kunne jeg stadig se folk logge
af og på, men mine chats var døde.

Hvis jeg selv prøvede at starte en videochat, så kom mine requests
aldrig ud til modtagen, men jeg oplevede præcist det samme som ovenfor.

Nu hvor jeg har sat min Linksys Ethernet-router op efter Zyxel
routeren, så virker det fint nok. Jeg har stadig NAT på Zyxel
routeren, men vil lave den om til en bridge, men det lader ikke til at
det kan gøres fra web-interfacet, så jeg skal lige læse op på, hvordan
man gør det via telnet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 24-04-04 14:12

René Frej Nielsen - spam@rfn.dk on 24/04/04 13:41 wrote:

> [...]
> routeren, men vil lave den om til en bridge, men det lader ikke til at
> det kan gøres fra web-interfacet, så jeg skal lige læse op på, hvordan

Hvorfor køre med 2 routere? Virker Linksys'en ikke fine alene med CC?

--
/peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-04-04 16:28

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Hvorfor køre med 2 routere? Virker Linksys'en ikke fine alene med CC?

Nej, for ADSL-modemet er indbygget i Zyxel routeren, så jeg er nødt
til at have den som første led i kæden.

Fra : Peter Kiil

Dato : 24-04-04 16:54

René Frej Nielsen - spam@rfn.dk on 24/04/04 17:28 wrote:

> Nej, for ADSL-modemet er indbygget i Zyxel routeren, så jeg er nødt
> til at have den som første led i kæden.

Ah ok

--
/peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-04-04 00:10

Peter Kiil wrote:

> Ah ok

du mener vel : føj!

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

@ Shuttle SN41G2(nforce2IGP+MCP), AMD Barton XP2500+ 333FSB,
256MB dual DDR-ram & oldstyle IBM keybord from 1984!