250Gb harddisk
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 21-04-04 23:16

Hejsa...

Nu har man så fået muligheden med HD'er på helt op til 300 Gb... Jeg går
og seriøst overvejer at købe sådan en ekstern fætter fra Maxtor...

Er der nogen der her oplevet problemer, der gør at man skal tage
specielle forholdsregler. Jeg er især nervøs for om Mac'en kan læse så
stor en disk... Der har været lidt snak om ATA forbindelserne ikke
skulle være så gode hvis man har en HD'er der er større ind 128 Gb. Er
det også sådan at med de store hdër placeret usd´dss8mdet

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-04-04 11:55

Nicolai Brandt wrote:

> [...]
> skulle være så gode hvis man har en HD'er der er større ind 128 Gb. Er
> det også sådan at med de store hdër placeret usd´dss8mdet

Maxtor giver kun ét års garanti på deres Maxline 300 og 320GB diske mod
fem år på Maxline diske op til 250GB. (de almindelige diamodmax diske
giver de 2 års garanti på)

Vær opmærksom på dette, de stoler ganske enkelet ikke på deres helt
store diske, på trods af de findes i maxline linien som ellers er
specificeeret til længere levetid og højere stabilitet ved 24/7/365 drift.

Mht store diske er det Mac'ens ATA controler der sætter begænsningen på
127GB, denne begænsning gælder for alle mac'er med op til ATA4
understøttelse. alle maskinerne med DDR ram understøtter hvis ATA5 eller
6 og kan dermed godt se ud over 127GB.

Hvis du vælger en Firewireløsning slippe du for en evt begrænsning idet
denne bruger ATA controleren i firewirekabinettet. Maxtors egne +127GB
kabinetter understøtter selvfølgelig diske på +127GB, men du kan ikke
være sikekr på at et vilkårligt kabinet understøtter +127GB diske.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 24-04-04 12:56

> [...]
> 127GB, denne begænsning gælder for alle mac'er med op til ATA4
> understøttelse. alle maskinerne med DDR ram understøtter hvis ATA5 eller

Aha, det var lige det jeg ledte efter. Jeg var godt klar over der var en
begrænsning men kunne ikke hvor den lå. Det er så i ATA bussen...

> [...]
> kabinetter understøtter selvfølgelig diske på +127GB, men du kan ikke
> være sikekr på at et vilkårligt kabinet understøtter +127GB diske.

Jeg har faktisk allerede købt disken, men var lidt usikker på om den
kunne fungere. Men det ser ud til det så jeg vil straks pakke den ud.

--
Mvh Nicolai Brandt