To nemme X11 programmer
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-04-04 00:11

Hvis man er til gode gratis programmer afviklet i X11 på Mac OS X så er
der godt nyt:

The GIMP
OpenSources svar på PhotoShop - The GIMP er netop kommet i en sprit ny
version 2.0

Den installeres nu helt let. Download den som diskettebillede som åbnes
og gimp.app trækkes over i program mappen - that's it!

<http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/product=04021&platf
orm=osx&method=sa/Gimp-2.0.0-5.dmg?download> (31mb fil!)

Første gang den starter op tager det en mindre krig, men derefter går
opstarten hurtigt.

OpenOffice.org
OpenSources svar på Officepakken er på samme måde blevet pakket som en
enkelt installationsfil. Let installation og version 1.1.1 er væsentlig
hurtigere i opstart end 1.0.3

<http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/product=03998&platf
orm=osx&method=sa/OOo_Tech_Preview.pkg.tar.gz> (80mb fil!)

Det er to rigtig gode programmer som nu har fået store opdateringer.
Prøv dem før din nabo. Eller retter: Prøv dem og gi' også din nabo en
version - det er fuldt lovligt, og de findes også til wintel

Flere gode opensource programmer til OS X findes her

<http://www.apple.com/downloads/macosx/unix_open_source/>

--
Mvh Martin

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 24-04-04 09:33

Martin Bredthauer skrev:

> OpenSources svar på PhotoShop - The GIMP er netop kommet i en sprit ny
> version 2.0

Tak for tippet.

Desværre lader det ikke til, at man kan indsætte i GIMP fra Mac-skuffen
(et billede kopieret fra et andet program). Eller er det bare mig?

> Den installeres nu helt let. Download den som diskettebillede som åbnes
> og gimp.app trækkes over i program mappen - that's it!

Ja, det var rigtig let. Herligt.

--
Jesper Juellund Jensen