Kan ikke installere...
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-04-04 17:22

Jeg er en af de heldige personer, der har modtaget en pakke fra Erik
Skovgaard, indeholdende en spritny Office 4.1

Jeg vil så installere den på en ældre PB Wall Street som min datter skal
have. Maskinen står med 9.2.2 og 128 mb ram.
Jeg smider så disketten i og klikker på installerer - disketten karter
rundt og der kommer en dialog der fortæller mig at installationen går i
gang. Lidt efter kommer der en ny dialog, der oplyser mig om at der ikker
er blevet installeret nogte som helst.

Nogle der har et godt bud på hvad der kan være galt - skal lige siges at
at jeg også har prøvet at gennemføre installationen med udvidelser slået
fra.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Villy Erichsen

Dato : 16-04-04 20:01

In article <fc.0073fb6b061972980073fb6b06197298.6197343@net.dialog.dk>,
Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil så installere den på en ældre PB Wall Street som min datter skal
> have. Maskinen står med 9.2.2 og 128 mb ram.

Sandsynligvis kan Office 4.1 ikke installeres under 9.2.2 - det er jo
en ren antikvitet.
Men måske kan du installere på en anden maskine med sys 8 og flytte
installeringen til PB.
Office 4.1 kan godt køre på 9.2.2 - men ikke installeres.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten

Dato : 17-04-04 13:09

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]
> installeringen til PB.
> Office 4.1 kan godt køre på 9.2.2 - men ikke installeres.

Jeg har i sin tid oplevet at en del ældre programmel (eks Gyldendahl's
røde ordbøger) ikke vil intallere på HFS+ diske.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-04-04 21:52

nobody writes:
>Men måske kan du installere på en anden maskine med sys 8 og flytte
>installeringen til PB.
>Office 4.1 kan godt køre på 9.2.2 - men ikke installeres.

Såvidt jeg er orienteret burde den kunne installeres under 9.2.2, men ok
jeg har da en oldgammel PB 190 der vistnok står med 8.1 - den har ikke
været startet i ca 800 år. Du mener altså at jeg kajn installere på den ,
og derpå flytte hele gøgemøget over på Wallstreet'en (der fandme er
smukkere end noget som helst andet Apple har lavet)?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-04-04 00:30

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:
> [...]
> rundt og der kommer en dialog der fortæller mig at installationen går i
> gang. Lidt efter kommer der en ny dialog, der oplyser mig om at der ikker

Prøv at lave en tom mappe på harddisken, der hedder 'Microsoft Office'.
Træk indholdet af diskette nr. 1 over i den mappe med undtagelse af
installeren og installationsarkivet. - Svjh. er der en mappe, der hedder
noget med 'Installationsdata'. Det er vigtigt, at den ligger i
'Microsoft Office' mappen, du selv har lavet.

Du burde nu kunne starte installationsprogrammet igen fra diskette nr. 1
og lave en alm. std. installering.

Der kan selvfølgelig være en fejl på disketten, så prøv lige at køre en
DiskWarrior på den og se, hvad den siger. Én af mine venner har den
fulde pakke inkl. FoxPro, og han har haft samme problem på en PM 6100
med OS 8.1. Det blev endda klaret med Norton DiskDoctor...

> Nogle der har et godt bud på hvad der kan være galt - skal lige siges at
> at jeg også har prøvet at gennemføre installationen med udvidelser slået
> fra.

Jeg har selv brugt den metode som beskrevet ovenfor med en diskettekopi,
som jeg skulle lave til én, der skulle have den på en PowerBook uden CD
drev. Jeg installerede den uden problemer på min G3/300AV med OS 9.2.2DK.

Du må ikke forsøge at installere den på din PB 190, som du nævner i dit
svar til Villy. Herved får du kun en 68k version installeret og ikke PPC
versionen. 68k versionen af Word kører ikke godt på en PPC baseret
computer, - den skal have alt for meget RAM tildelt - ca. 40mb blot for
at være nogenlunde stabil...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-04-04 10:53

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> writes:
> [...]
>noget med 'Installationsdata'. Det er vigtigt, at den ligger i
>'Microsoft Office' mappen, du selv har lavet.

OK - det lyder jo enkelt - det prøver jeg!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-04-04 10:24

Morten<spam@reippuert.dk> writes:
>Jeg har i sin tid oplevet at en del ældre programmel (eks Gyldendahl's
>røde ordbøger) ikke vil intallere på HFS+ diske.

Oh ja - det kan være at det er det, der er problemet.

Hvis det er der problemet ligger, så må jeg jo reelt kunne installere den
på en gammel mac og så bare flytte hele baduljen over på PB'en?