aiport mistes efter vågeblus
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-04-04 18:51

Når min iBook vågner efter vågeblus har den af og til mistet
forbindelsen til det trådløse netværk. Irriterende at skulle slå det fra
og til igen...

forslag?

(prøver nu at rep disktilladelser)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 12:20

In dk.edb.mac, martin@xyzammentorp.org wrote:

> Når min iBook vågner efter vågeblus har den af og til mistet
> forbindelsen til det trådløse netværk. Irriterende at skulle slå det fra
> og til igen...

> forslag?

Kan det have noget at gøre med, at du enten:

a. Har haft AP'et slukket imens du har haft iBook'en slukket?
b. Ikke har sat Airport til at forbinde til det netværk med stærkeste
signal?

> (prøver nu at rep disktilladelser)

<rant>
Det hjælper helt sikkert ikke noget i dette tilfælde. At reparere
disktilladelser hjælper (i følge min erfaring) kun når der er programmer
der slutter uventet og/eller slet ikke vil starte (i nogle tilfælde
virker ikke engang dette, se tråden om Dreamweaver andetsteds i
dk.edb.mac).

At reparere disktilladelser har hurtigt fået samme status som at
genopbygge skrivebordet i OS < X, det var sådan et universalmiddel for
fejlskydning.

Selvom der ingen skade kan ske ved at gøre de to ting, så er det altså
nogle meget specifikke ting det afhjælper, og er ikke noget
universalmiddel til at afhjælpe problemer med dit og dat.
</rant>

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: short leg on process table

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-04-04 16:29

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Kan det have noget at gøre med, at du enten:
>
> a. Har haft AP'et slukket imens du har haft iBook'en slukket?
> b. Ikke har sat Airport til at forbinde til det netværk med stærkeste
> signal?

Ingen af disse

ang dine betragtninger om rep af disktilladelser: tak! Godt at blive
vækket blidt af sin "søvn" - prøver at lægge mærke til, hvornår det
sker. Faktisk har jeg ikke haft problemet siden...

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 16:57

> Ingen af disse

Nåh, øv.

> ang dine betragtninger om rep af disktilladelser: tak! Godt at blive
> vækket blidt af sin "søvn" - prøver at lægge mærke til, hvornår det
> sker. Faktisk har jeg ikke haft problemet siden...

Det kan da godt være det kan afhælpe det problem du havde, men så er det
på flere måder end jeg kan se en udokumenteret feature ved at reparere
disktilladelser. (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: it has Intel Inside