/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Netværk (igen)
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 15-04-04 17:09

Ja, undskyld, at jeg igen skal spørge til det, men jeg ka' sqxxxx ikke
finde ud af det.
Denne gang er det ikke mir eget, men en anden persons.
Hun har bedt mig om at se på det - hvilken tillid ! Jeg vil gerne leve
op til mit ry som Mac-snedker

Nettet består af nogle iMacs sat op imod en Zyxel Zywall1, der så er
forbundet til et Motorola (modem?), der er koblet op imod et bynet
(esenet.dk).

De pågældende mennesker har haft for vane at slukke for strømmen til
kabelmodemmet og til Zywall'en hver aften, når de gik hjem

Jeg skulle mene, at det betyder, at Zywall'en resetter til default
factory settings, ikke? Har kigget på opsætningen via en browser (til
192.168.1.1), det ser meget fortørstningfuldt ud. Men det virker ikke.
Den er sat til ethernet og til at bruge DHCP (da esenet _ikke_ kører med
faste adresser).

Når jeg går ind i opsætningens 'rapport' /system status/ siger, den at
LAN siden er OK, men WAN siden sagde noget med, at den ikke var i orden
(ordlyden husker jeg ikke nøjagtigt). Kom ikke videre med det, men
tjekkede lige, at min PB kunne komme op mod esenet.dk direkte fra
kabelmodemmet, det kunne den godt.

Så det er vel noget i opsætningen af Zywall'ens WAN side, men hvad?

Ser frem til (mere) venlig hjælp herinde

P.S. det var endda mig selv der konfigurerede Zywall'en i juli 2002, men
jeg kan ikke forstå mine egne noter, der ligger ved manualen Kan
bare huske, at det tog en pokkers tid.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

 
 
Lone Schmidt (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 17-04-04 02:05

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> J
> P.S. det var endda mig selv der konfigurerede Zywall'en i juli 2002, men
> jeg kan ikke forstå mine egne noter, der ligger ved manualen Kan
> bare huske, at det tog en pokkers tid.

Kender det godt , Mich!!

Men fat mod min ven, så er der een udfordring mere
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Mich. Ottosen (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 17-04-04 14:50

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Men fat mod min ven, så er der een udfordring mere

Tak for de trøstende ord, Lone.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Jesper Haaber Gyllin~ (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 17-04-04 08:44

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Ja, undskyld, at jeg igen skal spørge til det, men jeg ka' sqxxxx ikke
> finde ud af det.
> Denne gang er det ikke mir eget, men en anden persons.
> Hun har bedt mig om at se på det - hvilken tillid ! Jeg vil gerne leve
> op til mit ry som Mac-snedker
>
> Nettet består af nogle iMacs sat op imod en Zyxel Zywall1, der så er
> forbundet til et Motorola (modem?), der er koblet op imod et bynet
> (esenet.dk).
>
> De pågældende mennesker har haft for vane at slukke for strømmen til
> kabelmodemmet og til Zywall'en hver aften, når de gik hjem
>
> Jeg skulle mene, at det betyder, at Zywall'en resetter til default
> factory settings, ikke? Har kigget på opsætningen via en browser (til
> 192.168.1.1), det ser meget fortørstningfuldt ud. Men det virker ikke.
> Den er sat til ethernet og til at bruge DHCP (da esenet _ikke_ kører med
> faste adresser).
>
> Når jeg går ind i opsætningens 'rapport' /system status/ siger, den at
> LAN siden er OK, men WAN siden sagde noget med, at den ikke var i orden
> (ordlyden husker jeg ikke nøjagtigt). Kom ikke videre med det, men
> tjekkede lige, at min PB kunne komme op mod esenet.dk direkte fra
> kabelmodemmet, det kunne den godt.
>
> Så det er vel noget i opsætningen af Zywall'ens WAN side, men hvad?
>
> Ser frem til (mere) venlig hjælp herinde
>
> P.S. det var endda mig selv der konfigurerede Zywall'en i juli 2002, men
> jeg kan ikke forstå mine egne noter, der ligger ved manualen Kan
> bare huske, at det tog en pokkers tid.

Hvad med at overlade opgaven til en som kan lave netværk med bind for
øjnene ?

Blot en tanke.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Henry Lerche Madsen (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 17-04-04 13:26

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvad med at overlade opgaven til en som kan lave netværk med bind for
> øjnene ?
>
> Blot en tanke.





Mich. Ottosen (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 17-04-04 14:50

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Hvad med at overlade opgaven til en som kan lave netværk med bind for
> øjnene ?
>
> Blot en tanke.

Jo, jo, Jesper. Men jeg kender ikke nogen af den slags her omkring (der
vel at mærke har tid til det).

Men jeg kunne jo selv prøve at tage et bind for øjnene ?

Det føles som om jeg allerede har det. Prøvede igen fredag, men nu kunne
jeg slet ikke komme ind i opsætningen via http://192.168.1.1.

Men nu er hele gøgemøjet slukket for weekenden, så kan jeg jo håbe, at
det 'resetter' fuldstændigt til factory defaults, når jeg tænder det på
mandag.

Hvis du kunne komme med noget mere præcist eller konkret hjælp, vil det
blive værdsat.

Der er et felt i opsætningen, hvor jeg kan (skal?) taste en af
maskinernes MACadr ind (00:05: etc), men det accepterer opsætningen slet
ikke? Hvad med Gateway IP adr - er den nødvendig? Som du kan se måder
jeg mange ukendte, så en vejledning på dansk vil være nyttig. Har du
evt. en URL?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Jesper Haaber Gyllin~ (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 17-04-04 19:33

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Hvad med at overlade opgaven til en som kan lave netværk med bind for
> > øjnene ?
> >
> > Blot en tanke.
>
> Jo, jo, Jesper. Men jeg kender ikke nogen af den slags her omkring (der
> vel at mærke har tid til det).
>
> Men jeg kunne jo selv prøve at tage et bind for øjnene ?
>
> Det føles som om jeg allerede har det. Prøvede igen fredag, men nu kunne
> jeg slet ikke komme ind i opsætningen via http://192.168.1.1.
>
> Men nu er hele gøgemøjet slukket for weekenden, så kan jeg jo håbe, at
> det 'resetter' fuldstændigt til factory defaults, når jeg tænder det på
> mandag.
>
> Hvis du kunne komme med noget mere præcist eller konkret hjælp, vil det
> blive værdsat.
>
> Der er et felt i opsætningen, hvor jeg kan (skal?) taste en af
> maskinernes MACadr ind (00:05: etc), men det accepterer opsætningen slet
> ikke? Hvad med Gateway IP adr - er den nødvendig? Som du kan se måder
> jeg mange ukendte, så en vejledning på dansk vil være nyttig. Har du
> evt. en URL?

Hvor i landet er du/problemet ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Mich. Ottosen (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 17-04-04 21:08

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Hvor i landet er du/problemet ?

Esbjerg.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Jesper Haaber Gyllin~ (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 17-04-04 21:52

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Hvor i landet er du/problemet ?
>
> Esbjerg.

Tja der er for langt fra Hellerup.

Hvad med ham der Thomas Bentzon i Esbjerg ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Mich. Ottosen (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 17-04-04 22:10

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Tja der er for langt fra Hellerup.

Eller osse er det omvendt?

> Hvad med ham der Thomas Bentzon i Esbjerg ?

Ham har jeg skam talt med. Han er med i vores lokale Mac-klub Men
staklen er ikke kampklar, sidder hjemme med noget bihulesnask.

Men kunne du komme op med en URL med en fornuftig instruktion? Du må
bare ikke sige det til Morten, så håner han mig bare for at begynde på
at læse manualer.

Eller er nethajerne et hemmeligt broderskab, der ikke vil lære fra sig?


--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Stig Leerbeck (18-04-2004)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 18-04-04 12:40

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Ja, undskyld, at jeg igen skal spørge til det, men jeg ka' sqxxxx ikke
> finde ud af det.
> Denne gang er det ikke mir eget, men en anden persons.
> Hun har bedt mig om at se på det - hvilken tillid ! Jeg vil gerne leve
> op til mit ry som Mac-snedker
>
> Nettet består af nogle iMacs sat op imod en Zyxel Zywall1, der så er
> forbundet til et Motorola (modem?), der er koblet op imod et bynet
> (esenet.dk).
>
> De pågældende mennesker har haft for vane at slukke for strømmen til
> kabelmodemmet og til Zywall'en hver aften, når de gik hjem
>
> Jeg skulle mene, at det betyder, at Zywall'en resetter til default
> factory settings, ikke? Har kigget på opsætningen via en browser (til
> 192.168.1.1), det ser meget fortørstningfuldt ud. Men det virker ikke.
> Den er sat til ethernet og til at bruge DHCP (da esenet _ikke_ kører med
> faste adresser).
>
> Når jeg går ind i opsætningens 'rapport' /system status/ siger, den at
> LAN siden er OK, men WAN siden sagde noget med, at den ikke var i orden
> (ordlyden husker jeg ikke nøjagtigt). Kom ikke videre med det, men
> tjekkede lige, at min PB kunne komme op mod esenet.dk direkte fra
> kabelmodemmet, det kunne den godt.
>
> Så det er vel noget i opsætningen af Zywall'ens WAN side, men hvad?
>
> Ser frem til (mere) venlig hjælp herinde
>
> P.S. det var endda mig selv der konfigurerede Zywall'en i juli 2002, men
> jeg kan ikke forstå mine egne noter, der ligger ved manualen Kan
> bare huske, at det tog en pokkers tid.

Jeg kender ikke produktet Zywall men:

- Afbrydelse af strømmen burde ikke resette din router. Hvis du vil
resette den skal du formentligt finde en lille knap skjult i et hul et
sted på routeren (sådan een som man skal have en blyantsspids for at
komme til)

- Det er korrekt at din router selv skal finde sin adresse hos esenet
via DHCP.

- Du skal være opmærksom på at esenets servere registrerer din
MAC-adresse. Når den har registreret to vil den sparke resten af. Den
burde selv resette sig efter et antal timer (men det er ikke sikkert den
gør det jvf. mine afsluttende bemærkninger).

- En sådan router skal typisk have difineret en routeradresse (intern
a'la 192.168.1.1) en puljestørrelse og en startadresse for puljen, som
typisk er den samme. Dine adresser på computerne skal herefter ligge i
området 192.168.1.1-X
Den skal også have en subnet mask som oftest er 255.255.255.0 på sådan
et netværk.

NB: Hvilket motorola modem bruges der?

DET MESTE af dette lyder det til at du gør rigtigt. Desværre er esenet
en temmelig stor sandsynlighed for at der går ged i systemet. Nogle
steder fungerer det fint men andre steder (sågar hos naboen) kan det
vise sig komplet umuligt at arbejde med.

Du skal nok have fat i esenet (TDC backbone tror jeg) og bede dem om at
"cleare" dine registreringer på serveren, så du kan begynde forfra. Hvis
du siger "slette" eller noget andet forstår de det ikke og påstår at det
kan man ikke. Går det helt galt så ring ind efter vagtskifte, så kan du
være heldig at få en i røret der har mere end to brikker at flytte rundt
med.

Jeg tror iøvrigt at det er en dårlig ide at slukke for modem og router.
Det vil jo nok kræve af serveren at den skal opdatere og jeg har indtryk
af at det kan gå galt for esenets servere.

Slutteligt vil jeg lige nævne at "nogen" har snakket om at oprette en
formel bruger-forening med base i Esbjerg. Hvis du eller andre kunne
finde det interessant, så lad os udveksle email-adresser!

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Mich. Ottosen (18-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 18-04-04 17:03

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg kender ikke produktet Zywall men:
>
> - Afbrydelse af strømmen burde ikke resette din router. Hvis du vil
> resette den skal du formentligt finde en lille knap skjult i et hul et
> sted på routeren (sådan een som man skal have en blyantsspids for at
> komme til)


Kære Stig. Tak for dit fyldige svar.
Jeg skal nok lede efter den korrekte. Mandag.

> - Du skal være opmærksom på at esenets servere registrerer din
> MAC-adresse. Når den har registreret to vil den sparke resten af. Den
> burde selv resette sig efter et antal timer (men det er ikke sikkert den
> gør det jvf. mine afsluttende bemærkninger).

Ja, de to maskiner er definerede hos esenet, det kan jeg se, når jeg går
direkte på esenet fra modemmet. Men der burde vel være en definition af
'routeren' (Zywall'en) på esenet?

> - En sådan router skal typisk have difineret en routeradresse (intern
> a'la 192.168.1.1) en puljestørrelse og en startadresse for puljen, som
> typisk er den samme. Dine adresser på computerne skal herefter ligge i
> området 192.168.1.1-X

Jeg kan ikke huske, hvilket IPadr, den fik, men da manualen anbefaler
den i området 192.168.0.0 til 192.168.255.0 har den sikkert fået et
nummer dér. Prøver lige din anbefaling mandag. Hvise jeg kan komme til
opsætningen (den ville ikke svare på kald http://192.168.1.1 i fredags)


> Den skal også have en subnet mask som oftest er 255.255.255.0 på sådan
> et netværk.

Det har den

> NB: Hvilket motorola modem bruges der?

Det hedder Motorola SurfBoard svjh.
>
> DET MESTE af dette lyder det til at du gør rigtigt. Desværre er esenet
> en temmelig stor sandsynlighed for at der går ged i systemet. Nogle
> steder fungerer det fint men andre steder (sågar hos naboen) kan det
> vise sig komplet umuligt at arbejde med.

Det har jeg hørt fra andre garvede esenet-brugere. Jeg bruger det ikke
selv her. En af vennerne i vores lille klub har store problemer med sit
modem og sin airport, men han lusker lidt med at genstarte _først_
modemmet og efter noget tid _så_ airporten. "God medicin" siger han
>
> Du skal nok have fat i esenet (TDC backbone tror jeg) og bede dem om at
> "cleare" dine registreringer på serveren, så du kan begynde forfra. Hvis
> du siger "slette" eller noget andet forstår de det ikke og påstår at det
> kan man ikke. Går det helt galt så ring ind efter vagtskifte, så kan du
> være heldig at få en i røret der har mere end to brikker at flytte rundt
> med.

Skal prøve at kontakte dem mandag. Håber at få fat i én med flere
brikker :)

> Jeg tror iøvrigt at det er en dårlig ide at slukke for modem og router.
> Det vil jo nok kræve af serveren at den skal opdatere og jeg har indtryk
> af at det kan gå galt for esenets servere.

OK, dem der har det lille netværk skal ændre procedure til 'hold
snitterne væk'
>
> Slutteligt vil jeg lige nævne at "nogen" har snakket om at oprette en
> formel bruger-forening med base i Esbjerg. Hvis du eller andre kunne
> finde det interessant, så lad os udveksle email-adresser!

Jeg mener, at jeg tidligere har læst om en mere selvbestaltet
brugergruppe, der vist var _meget_ utilfredse. Især med, at de ikke
kunne få faste IPadresser, så de kunne spille. Men jeg aner ikke, om den
fortsat eksisterer?

Henrik Münster (Dr. Sikel) kunne måske være interesseret? Han har
esenet. Jeg er jo ikke selv bruger af det, men jeg skal gerne sende en
forespørgsel ud i vores Macklub, hvis du synes.

Min egen elektroniske postkasse kan du nå på 'Michs2003adr' som skal stå
foran det lille bogstav med den underlige snabel efterfulgt af 'post'
punktum 'tele' punktum 'dk'. Undskyld fnidderet :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Stig Leerbeck (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 19-04-04 14:10

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Ja, de to maskiner er definerede hos esenet, det kan jeg se, når jeg går
> direkte på esenet fra modemmet. Men der burde vel være en definition af
> 'routeren' (Zywall'en) på esenet?

Jo - det ene MAC-nummer burde være routerens (og på sigt er det andet
overflødigt og måske kilde til forvirring). Men mange (måske alle)
routere kan stilles til at spejle en bestemt computers MAC-adresse,
således at udbyderen vil tro at det er den computer som er på.

> > - En sådan router skal typisk have difineret en routeradresse (intern
> > a'la 192.168.1.1) en puljestørrelse og en startadresse for puljen, som
> > typisk er den samme. Dine adresser på computerne skal herefter ligge i
> > området 192.168.1.1-X
>
> Jeg kan ikke huske, hvilket IPadr, den fik, men da manualen anbefaler
> den i området 192.168.0.0 til 192.168.255.0 har den sikkert fået et
> nummer dér. Prøver lige din anbefaling mandag. Hvise jeg kan komme til
> opsætningen (den ville ikke svare på kald http://192.168.1.1 i fredags)

Jeg tror du kan komme ind efter en korrekt reset. (Ellers tjek lige med
manualen at det er 192.168.1.1)

>
> > NB: Hvilket motorola modem bruges der?
>
> Det hedder Motorola SurfBoard svjh.

Yep - men nummeret!, det har nemlig vist sig at nogle af disse modems
trænger til en firmware opgradering. Den opgradering kan kun foretages
via udbyderen. Det har esenet ikke kunnet håndtere indtil nu. MEN esenet
er igang med en opgradering af deres udstyr som skulle sætte dem istand
til at gøre det. Det er der flere der venter spændt på.

Så kan man så sige at hele systemet udfordres lidt eftersom esenet jo
går ind og "piller" ved folks private modems - I mit område i Varde,
stiller kabelnettet meget fornuftigt modem til rådighed hvilket giver
dem fuld kontrol helt ud til forbrugerens ethernet-input.

Stig


--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Mich. Ottosen (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-04-04 16:20

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Jo - det ene MAC-nummer burde være routerens (og på sigt er det andet
> overflødigt og måske kilde til forvirring). Men mange (måske alle)
> routere kan stilles til at spejle en bestemt computers MAC-adresse,
> således at udbyderen vil tro at det er den computer som er på.

OK, tak

> Jeg tror du kan komme ind efter en korrekt reset. (Ellers tjek lige med
> manualen at det er 192.168.1.1)

Ja, det kunne jeg så her i eftermiddag. Det mærkelige er, at der er en
skub-ind knap bag på med til stillinger, men der er også et godt skjult
hul der kunne få lamperne til at blinke. Så nu er routeren stillet til
default.

> Yep - men nummeret!, det har nemlig vist sig at nogle af disse modems
> trænger til en firmware opgradering. Den opgradering kan kun foretages
> via udbyderen. Det har esenet ikke kunnet håndtere indtil nu. MEN esenet
> er igang med en opgradering af deres udstyr som skulle sætte dem istand
> til at gøre det. Det er der flere der venter spændt på.

Det er et SurfBoard 4100. Jeg læser på esenettet, at mange brugere har
haft problemer med et SB 5100, og at esenettet arbejder på sagen.
FIrmwaren er iøvrigt en v3.50 (WD.2)b3 / 05/29/2002

> Så kan man så sige at hele systemet udfordres lidt eftersom esenet jo
> går ind og "piller" ved folks private modems - I mit område i Varde,
> stiller kabelnettet meget fornuftigt modem til rådighed hvilket giver
> dem fuld kontrol helt ud til forbrugerens ethernet-input.

Ja, det lykkedes ikke i da gat komme igennem til deres support, så
modemmet er ikke blevet resettet endnu. Prøver igen i morgen.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Lind (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 22-04-04 01:07

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

Hej Mich.

Hvis esenet låser din MAC-adresse - ligesom Webspeed ?
I din routerkonfiguration kan man klone MAC-adressen. Prøv det.

Så snupper routeren din maskines MAC-adresse til sig selv og Esenet
tror, at routeren er din maskine.

Derefter kobler du alle de maskiner i switchen du har lyst til og det
hele kører DHCP.

Sådan har jeg i hvert fald gjort med Webspeed og det fungerer
fremragende.

Kun et bud, da jeg kun har de seneste fire indlæg

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Mich. Ottosen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 22-04-04 23:04

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hvis esenet låser din MAC-adresse - ligesom Webspeed ?
> I din routerkonfiguration kan man klone MAC-adressen. Prøv det.

Jeg ved ikke om esenet låser min MACadr, men man skal identificere
maskinen i deres opsætning, så mon ikke, det er det, der er tilfældet?
Hvad mener du med "klone" adressen? Skrive den ind i routerens konfig.?
Der er et underligt punkt, noget i retning med: "indsæt MAC - IP
adresse", det er jo lidt dobbelttydigt, eller hvad? Feltet kan ikek
rumme en MAC adr 00:05:xx: etc

> Så snupper routeren din maskines MAC-adresse til sig selv og Esenet
> tror, at routeren er din maskine.

Ja, sådan skulle det gerne blive

> Derefter kobler du alle de maskiner i switchen du har lyst til og det
> hele kører DHCP.

Ja, sådan skulle det gerne blive

Men nu får jeg min Mac-ven, Mads, til at kigge på det i morgen
eftermiddag. Så jeg krydser fingre for, at han kan gennemskue det.


--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Mich. Ottosen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 26-04-04 16:46

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Men nu får jeg min Mac-ven, Mads, til at kigge på det i morgen
> eftermiddag. Så jeg krydser fingre for, at han kan gennemskue det.

Mads kigge og prøvede at sætte routeren op. Han spurgte og han spurgte:
"Har du prøvet det her?" Hver gang kunne jeg svare bekræftende. Så min
opsætning var OK, ser det ud til.

Han tog routeren med hjem for at prøve den på sin egen
esenet-forbindelse. I morges ringede han og sagde, at routeren var død
som en sild. (WAN porten må det være, for LAN siden virkede udmærket).

Købte en anden router i eftermiddags, det tog cirka fem minutter at
sætte den i gang. Nu virker det. Så jeg må hellere få ændret min
sig.?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
netværkshaj in spe

Lone Schmidt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 26-04-04 20:21

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:


> Købte en anden router i eftermiddags, det tog cirka fem minutter at
> sætte den i gang. Nu virker det. Så jeg må hellere få ændret min
> sig.?

Det kan da kun gå for langsomt at få signaturen ændret! ;-D
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Mich. Ottosen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 26-04-04 21:19

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det kan da kun gå for langsomt at få signaturen ændret! ;-D

Søde Lone
Budskabet ikke helt forstået. Så du ikke signaturen? Blad lidt tilbage

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
nu med vanlig kølig signatur :)

Lone Schmidt (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 27-04-04 04:49

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:
>
> > Det kan da kun gå for langsomt at få signaturen ændret! ;-D
>
> Søde Lone
> Budskabet ikke helt forstået. Så du ikke signaturen? Blad lidt tilbage

Kære Mich.

Det er da bare mig der ikke kan latin! (eller hvad det nu er!)
Men det er godt gået, du klarede det jo helt uden hjælp fra andre end
din gode ven Mads

Skulle den gode John Scoefield komme på dine kanter med " Uberjam" , så
giv dig selv en oplevelse! Det er sublimt, og de har sgu osse en Mac på
scenen!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Mich. Ottosen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 27-04-04 19:48

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det er da bare mig der ikke kan latin! (eller hvad det nu er!)
> Men det er godt gået, du klarede det jo helt uden hjælp fra andre end
> din gode ven Mads

Tak for roserne og tak til Mads.

> Skulle den gode John Scoefield komme på dine kanter med " Uberjam" , så
> giv dig selv en oplevelse! Det er sublimt, og de har sgu osse en Mac på
> scenen!

Nå, du husker vores tidligere snak om Scofield? Jo, meget af hans musik
er godt, men jeg tror desværre ikke han kommer her omkring. Og så er
hans koncerter åbenbart on topic

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste