Nybegynder
Fra : Hans-Christian Leth

Dato : 07-01-01 16:25

Hejsa NG

Jeg er en nybegynder til java, og vil gerne vide hvad jeg skal bruge,( og
hvor jeg kan få det henne) for at komme igang med at programmere i java.
Jeg vil osse gerne vide hvor jeg kan få fat i materialer, der kan hjælpe mig
igang (bøger og lign)

Med Venlig Hilsen

Hans Leth

Fra : Jonas Swiatek

Dato : 07-01-01 22:43

Jeg er desværre ikke stor bogkender, men jeg har selv investeret i nogle
bøger fra Teknisk Forlag (de har kun 2), og de er for sin vis ok.

Til at skrive mine koder i, bruger jeg, Microsoft Visual J++.
Til at kompilerer bruger jeg Suns kompiler. www.javasoft.com

Hvad du skriver dine koder i, er for sin vis underordnet... Notepad kunne
gøre det. Jeg kan bare godt li' de farver og automatiske indrykninger
J++-programmer selv fikser...

- Jonas

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-01-01 16:06

Hans-Christian Leth wrote:
> [...]
> Jeg vil osse gerne vide hvor jeg kan få fat i materialer, der kan hjælpe mig

Jeg er ikke nogen stor programmør - til gengæld er jeg tæt på at kunne
genkende dit niveau fra min egen situation "for ikke så længe siden"...

En mulig vej er at arbejde objektorienteret, du kan få lidt hjælp, fif
mv ved at bruge materialerne fra kurset introduktion til objekt
orienteret programmering (ioop) på daimi - Aarhus uni -
www.daimi.au.dk/~ioop/

Der er et bjerg af slides, og det meste software du får brug for, bla.
BlueJ, som er en udemærket Java-editor med UML indbygget automatisk...

Inden du evt. anskaffer den bog som omtales skal du dog vide at den er
glimrende - MEN stort set intet har med kursets indhold at gøre!

Jeg ved at der er udkommet en udemærket "introduktion til java 1.2" på
dansk - spørg efter den i en boghandel...

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

"-------------------------------------
" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/indhold.html>
"-------------------------------------

Fra : FePe

Dato : 14-01-01 19:56

Hans-Christian Leth wrote:

> [...]
> Jeg vil osse gerne vide hvor jeg kan få fat i materialer, der kan hjælpe mig

www.BruceEckel.com er der en gratis Java-begynder bog til download. Den har
fået enorm god omtalelse. Det er en fordel hvis du har programmeret før.

--
Mvh. FePe

MONICA: "I figured out I need to charge
seventeen bucks a jar just to break even.
So, I've got a new plan now. Babies."

CHANDLER: "Well, your gonna need much bigger jars."

The One With The Jam (303)

Fra : Troels Thomsen

Dato : 17-01-01 16:36

ruge,( og

Forte er et gratis udviklingsværktøj fra sun. Den er meeeeget tung (128 mb
ram er nærmest minimum)
Du kan sagtens bruge den til simple ting, men måske forvirrer den dig som
nybegynder, således at du måske skulle vente lidt med den.

tpt

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-01-01 09:01

"Troels Thomsen" <tpilt@usa.net> wrote in message
> [...]
> Du kan sagtens bruge den til simple ting, men måske forvirrer den dig som
> nybegynder, således at du måske skulle vente lidt med den.

Yep den er ret tung, men til gengæld er den 100% gennemført og hamrende god
at arbejde med.

Har prøvet både jbuilder,symantex cafe,kawa, visual j++ og ingen af dem når
Forte til knæene.

Og man vender sig lynhurtigt til Forte, eller ved du jo hvor du skal spørge
:)

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying