MacOS X på beige G3
Fra : Morten

Dato : 14-04-04 14:48

Hej.

Jeg er ved at prøve at installere OS X på en gammel G3'er, men når jeg
booter op på cd'en arbejder maskinen et stykke tid (viser den grå/brune
skærm med et æble) og så kommer der en meddelelse som jeg ik helt kan
læse (på 3-4 forskellige sprog), højst sandsynligt pga. af min skærm,
men der står ihvertfald at jeg skal genstarte computeren, enten ved at
trykke på power knappen et par sekunder eller ved at trykke på restart
knappen, der står også mere men det er meget forvrænget, jeg bruger en
pc skræm, så måske er det i en opløsning den ik er så glad for.

Nogen der har noget erfaring med at installere OS X på en sådan maskine
som måske kan hjælpe mig?

Mere info om computeren kan ses her:
http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=g3
- den har 8 GB HD, 320 MB Ram og en 300 Mhz processor.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-04-04 14:59

Morten <morten_mATofir.dk@remove.this> wrote:
> Nogen der har noget erfaring med at installere OS X på en sådan maskine
> som måske kan hjælpe mig?

Den kan kun trække en Jaguar, altså 10.2.X.
Det kunne min G3MT hvert fald kun.

Prøver du med 10.3 ?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten

Dato : 15-04-04 07:58

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Den kan kun trække en Jaguar, altså 10.2.X.
> Det kunne min G3MT hvert fald kun.
>
> Prøver du med 10.3 ?
>
> /Preben

Oh, ja så er det jo nok derfor, jeg prøvede at installere Panther :-/

Mange tak for hjælpen, jeg vil prøve med en Jaguar istedet.

/Morten

Fra : Morten

Dato : 14-04-04 16:31

Morten <morten_mATofir.dk@remove.this> wrote:

> Nogen der har noget erfaring med at installere OS X på en sådan maskine
> som måske kan hjælpe mig?

du prøver sikkert med 10.3 som ikke duer på beige hardware - stik den
en 10.2 CD istedet.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).