iPhoto & Fuji - Coop
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-04-04 17:57

Efter hvad jeg har læst så skulle det være muligt at bestille billeder
direkte fra iPhoto gennem Fuji/Coop så billederne kan afhentes i den
lokale brugs.
Er der nogen som har erfaring med dette, jeg syntes ikke lige at det ser
ud til at man kan vælge andet end Kodak via Apple ???

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-04-04 18:54

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Er der nogen som har erfaring med dette, jeg syntes ikke lige at det ser
> ud til at man kan vælge andet end Kodak via Apple ???

Du skal bruge denne plugin
<http://homepage.mac.com/WebObjects/FileSharing.woa/wa/default?user=ande
rssvensson&templatefn=FileSharing3.html&xmlfn=TKDocument.3.xml&sitefn=TK
Site.2.xml&aff=consumer&cty=US&lang=en>

.... og det virker fremragende.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-04-04 19:25

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> ... og det virker fremragende.

med Panther - ikke Jaguar (af "bitter" erfaring

- vil selv prøve det, når jeg har modtaget mit nye digitalkamera
(nuværende er på 1.2 mill. pixels): Har hørt at Fuji beskærer

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten

Dato : 13-04-04 20:30

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> med Panther - ikke Jaguar (af "bitter" erfaring

> - vil selv prøve det, når jeg har modtaget mit nye digitalkamera
> (nuværende er på 1.2 mill. pixels): Har hørt at Fuji beskærer

De beskærer ikke men korigerer automatisk - however du kan selv
bestemme om de skal "optimere" billedet eller dit billede printes as-is.

Personligt har jeg valgt at lade den optimere mit billede og det er
jeg godt tilfreds med.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-04-04 21:06

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Personligt har jeg valgt at lade den optimere mit billede og det er
> jeg godt tilfreds med.

Jeg har prøvet at få det samme billede med og uden optimering og synes
faktisk det ikke-optimeret er bedst. Men hvad optimeringen går ud på ved
jeg ikke. Resultatet er dog at farverne er en smule mørkere end på org.

Under alle omstændigheder så synes jeg billederne er fremkaldt i fin
kvalitet og at prisen er okay. Ikke mindst prisen på kr. 3,50 for 13 x
18 synes jeg er attraktiv.

Fra : Morten

Dato : 13-04-04 18:56

> [...]

> Er der nogen som har erfaring med dette, jeg syntes ikke lige at det ser
> ud til at man kan vælge andet end Kodak via Apple ???

en venlig dansker har lavet en plug-in og lagt den på nettet.

<http://homepage.mac.com/WebObjects/FileSharing.woa/wa/default?user=anderssvensson&templatefn=FileSharing3.html&xmlfn=TKDocument.3.xml&sitefn=TKSite.2.xml&aff=consumer&cty=US&lang=en>

Fuji billerne bestilles via digitalshoppen.dk som er et Coop Norden
selskab, billederne afhentes i din lokale SuperBrugsen

Jeg er iøvrigt meget tilfreds med billedernes kvalitet.