iBook vågner dårligt efter sikkerhedsopd.
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-04-04 14:32

Har lige via softwareopdatering hentet en sikkerhedsopdatering: Security
Update 2004-04-05

Tilsyneladende generer den min iBook (10.3.3) som har svært ved at vågne
fra søvnen.....

vh

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-04-04 15:25

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Har lige via softwareopdatering hentet en sikkerhedsopdatering: Security
> Update 2004-04-05
>
> Tilsyneladende generer den min iBook (10.3.3) som har svært ved at vågne
> fra søvnen.....

Hvordan "svært ved"? (Altså; enten kan den vel vågne, eller også kan den
ikke ...)

Har du repareret tilladelser efter opdateringen?

v.h
martinP

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-04-04 15:57

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Hvordan "svært ved"? (Altså; enten kan den vel vågne, eller også kan den
> ikke ...)
>
> Har du repareret tilladelser efter opdateringen?

een gang ville den ikke vågne: Jeg måtte hold powerknappen nede et
stykke tid, så kom startlyden. Andre gange hare jeg måttet klikke
adskillige gange for at vække staklen

vh

Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-04-04 16:46

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> een gang ville den ikke vågne: Jeg måtte hold powerknappen nede et
> stykke tid, så kom startlyden.

Kunne man tænke sig at den ved den lejlighed ikke sov, men var lukket
ned?

>Andre gange hare jeg måttet klikke
> adskillige gange for at vække staklen

Det er ikke nok at klikke. Når den sover skal du trykke en tast!
(klikke er nok når sceensaveren kører, men ikke når den sover)

v.h
Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-04-04 18:28

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Kunne man tænke sig at den ved den lejlighed ikke sov, men var lukket
> ned?

-- den var sovende.

Har repareret disktilladelser - ser ud til at have hjulpet.... vi får se

vh

Martin

Fra : Walther

Dato : 12-04-04 22:43

In article <1gc5301.19i2yyz4h9z9cN%martin@xyzammentorp.org>, Martin

> een gang ville den ikke vågne: Jeg måtte hold powerknappen nede et
> stykke tid, så kom startlyden. Andre gange hare jeg måttet klikke
> adskillige gange for at vække staklen

Det sker tit for mig når jeg fjerner USB udstyr mens den sover.

Hvis det sker igen, så prøv at sætte en kraftig lampe bag skærmen, så
står der sikker et eller andet med at du skal genstarte maskinen (gør
der på min når jeg ikke kan vække den). Prøv evt. også at sætte en
ekstern skærm til, det var sådan jeg fandt ud af hvad der skete.

Mvh,
Walther

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-04-04 05:21

Walther <reply@in.group> wrote:

> [...]
> der på min når jeg ikke kan vække den). Prøv evt. også at sætte en
> ekstern skærm til, det var sådan jeg fandt ud af hvad der skete.

WOW - ekstern skærmlys

tak for hjælpen

venlig hilsen

Martin