Hvilken WiFi router til brug med iBook G4?
Fra : No1

Dato : 09-04-04 16:26

Jeg har selv en 3com 11g AP, som virker fint med min iBook. Men den er
lidt dyr og en ven skal også have en WiFi router til sin iBook (G4).

Hvilke har I erfaringer med som virker godt med Apples laptops med
airport extreme?

Jeg har bl.a. set på linksys WRT54G:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Apples egen til over 1000 kr. er for dyr.

Fra : Steen Larsen

Dato : 09-04-04 16:43

In article <c56fb8$r0k$1@sunsite.dk>, No1 <nooooone@cghfcdgsgesg.mars>
wrote:

> [...]
>
> Jeg har bl.a. set på linksys WRT54G:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
>
> Apples egen til over 1000 kr. er for dyr.

WRT54G virker perfekt og har også bedre rækkevidde end Apples.

Fra : No1

Dato : 09-04-04 21:44

> WRT54G virker perfekt og har også bedre rækkevidde end Apples.

OK, jeg går udfra at du mener at den også virker perfekt med Airport
extreme kortene der sidder i iBooks G4.

Jeg har også fået øje på Belkins 11b router. Er det noget?
http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=65279

Den er 250 kr. billigere. Da routeren skal bruges til en ADSL
forbindelse er det at den er 11b ikke så vigtig. Det er vigtigere at den
er pålidelig, brugervenlig og sikker. Der skal helst være mulighed for
at køre med WPA kryptering.

Fra : Steen Larsen

Dato : 09-04-04 22:07

In article <c571uc$hjg$1@sunsite.dk>, No1 <nooooone@cghfcdgsgesg.mars>
wrote:

> [...]
> forbindelse er det at den er 11b ikke så vigtig. Det er vigtigere at den
> er pålidelig, brugervenlig og sikker. Der skal helst være mulighed for

Hvis jeg skal være ærlig så har jeg ikke selv erfaring med Extreme-kort
mod WRT54G men da det er standarder vi taler om kan jeg ikke forestille
mig at der skal være et problem i det.
Belkins kender jeg intet til. Umiddelbart ville jeg ikke vælge den da
den tilsyneladende ikke kan køre WPA men det er naturligvis en et
spørgsmål om hvor sikker den behøver at være i privat brug.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-04-04 00:22

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> writes:

> [...]

Jeg sidder lige nu med min iBook G4 med Airport Extreme og kører op
mod en WRT54G. Jeg har ikke lagt mærke til bedre rækkevidde en min
egen Airport Extreme base, men der er bestemt ingen problemer
overhovedet.

Belkin laver udstyr af ca. samme kvalitet som D-Link, dvs. plastik
tingeltangel hvor man aldrig rigtig kan være sikker på, hvad man får.
Herudover lavede Belkin en rigtig svinestreg med visse af deres
routere, hvor man en gang i mellem blev vidersendt til en Belkin
reklameside -
http://www.theregister.co.uk/2003/11/07/help_my_belkin_router/

Hvis du har mulighed for det, så synes jeg, at du skal gå efter
Linksys'en.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : No1

Dato : 10-04-04 01:46

> [...]
> mod en WRT54G. Jeg har ikke lagt mærke til bedre rækkevidde en min
> egen Airport Extreme base, men der er bestemt ingen problemer

Godt at høre.

> [...]
> Herudover lavede Belkin en rigtig svinestreg med visse af deres
> routere, hvor man en gang i mellem blev vidersendt til en Belkin

Utroligt.

> Hvis du har mulighed for det, så synes jeg, at du skal gå efter
> Linksys'en.

Linksys'en står til at blive anbefalet af mig nu.

Fra : Morten Lind

Dato : 10-04-04 06:17

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> WRT54G virker perfekt og har også bedre rækkevidde end Apples.

Hej og undskyld indblandingen
De skriver på produktsiden, at routeren har en netværksknude på 4
RJ45stik. Betyder det en switch?
M.

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-04-04 10:46

Morten Lind - fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com on 10/04/04 7:17
wrote:

> De skriver på produktsiden, at routeren har en netværksknude på 4
> RJ45stik. Betyder det en switch?

Ja.

--
/peter

Fra : Morten Lind

Dato : 11-04-04 05:45

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Morten Lind - fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com on 10/04/04 7:17

> Ja.

Tak
M.

Fra : Morten

Dato : 10-04-04 16:42

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:
)
> De skriver på produktsiden, at routeren har en netværksknude på 4
> RJ45stik. Betyder det en switch?

Det er OSSE en switch (eller hub)

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Lind

Dato : 11-04-04 05:46

Fra : No1

Dato : 10-04-04 11:15

> Jeg har bl.a. set på linksys WRT54G:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Linksys har også en 11b version.

http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=18512

Er der nogen der har erfaringer med den og et airport extreme kort?

Hvis den har de samme features som 11g versionen, kan han ligeså godt
købe den, da den kun skal bruges til en mindre ADSL forbindelse.

Fra : Morten

Dato : 10-04-04 16:41

No1 <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> wrote:

> Hvis den har de samme features som 11g versionen, kan han ligeså godt
> købe den, da den kun skal bruges til en mindre ADSL forbindelse.

såvidt jeg husker er WPA ikke muligt paa den