Åndernes magt indta'r en Mac!
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-04-04 20:17

Jeg har en computer mellem hænderne, der har to partitioner på disken.
Dem vil jeg samle til een.

Jeg kører en carbon Copy Cloner over på en FW-disk, formatterer
harddisken med Apples diskværktøj og cloner hele molevitten tilbage
igen.

Jeg starter i system 9 via en CD og tjekker disken med Norton vers. 6.

Vupti kommer en melding under "Checking Media" om, at der er en "Major
error": Partition 9 - The HFS-partition is incorrectly labeled. The
dr... bla-bla-bla...

Første gang valgte jeg at køre "reparationen". Det gik også fint, men da
jeg efterfølgende genstartede i OSX, dukkede DEN GAMLE PARTITION OP -
tilsyneladende uskadt, men eftersom min nye partition fyldte hele
disken, kan det næppe have været meget andet end en "skygge"!

Jeg ved det ikke for i min paniske rædsel over at se dette digitale
gespenst, skyndte jeg mig at gentage hele operationen og denne gang
sprang jeg Norton over.

Det mystiske ved det hele, synes jeg, er at min "slet disk"
tilsyneladende efterlader oplysninger nok til at Norton kan genskabe
disken eller indholdsfortegnelsen eller whatever!

Er der nogle der har en mere videnskabeligt korrekt forklaring på mine
okulte EDB-oplevelser!

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-04-04 21:16

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> disken eller indholdsfortegnelsen eller whatever!
>
> Er der nogle der har en mere videnskabeligt korrekt forklaring på mine

Hej Stig.
Det lyder "wierd", og aner ikke hvad der forgår, men gik glip af
åndernes magt på TV, så glæder mig til at se det her i NG !!

Held og lykke med det!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge