Excelskema -> billede?
Fra : Michael Petersen

Dato : 07-04-04 15:54

Er der nogen der ved om man kan gemme/eksportere et skema fra excel til
en billedfil? (eller på anden vis få det ind i Indesign)

Mvh, Michael Petersen

Fra : Steen Larsen

Dato : 07-04-04 16:13

In article <1gbvtjm.1op36msfs7n24N%micFJERN@reflector.dk>,
micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) wrote:

> Er der nogen der ved om man kan gemme/eksportere et skema fra excel til
> en billedfil? (eller på anden vis få det ind i Indesign)
>
> Mvh, Michael Petersen

Kan du ikke bare importere Excel-arket? Ellers kan du gemme det som PDF
og placere den.

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-04-04 16:43

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Kan du ikke bare importere Excel-arket? Ellers kan du gemme det som PDF
> og placere den.

Nah, for hvis jeg importerer excelarket får jeg kun feltindhold, ikke
skemaet og hvis jeg flytter skemaet til et nyt ark får jeg at vide at
indesign ikke kan importere et tomt ark - indesign kan altså ikke 'se'
skemaet.

Det med pdf'en havde jeg også overvejet, men excel kan ikke eksportere
til pdf og hvis jeg bruger printfunktionen til pdf går der kuk i
opsætningen.

Mvh, Michael

Fra : Jesper Kjøller

Dato : 07-04-04 20:31

"Michael Petersen" <micFJERN@reflector.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det med pdf'en havde jeg også overvejet, men excel kan ikke eksportere
> til pdf og hvis jeg bruger printfunktionen til pdf går der kuk i

Hvis det skema, du har, er grafik (fx en graf), er løsningen denne:

Marker grafikken i Excel og kopier den. Åbn fx Illustrator og lav en tomt
dokument der. Indsæt det kopierede. Nu kan du lave en eps eller ai-fil, evt.
efter at have ryddet lidt op i grafikken. Excel har det med at lave en del
'snavs'.
Derefter kan du indsætte i InDesign som eps eller ai'fil.

/Jesper

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-04-04 20:48

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> 'snavs'.
> Derefter kan du indsætte i InDesign som eps eller ai'fil.

Super - tak!

mvh Michael

Fra : @hartmann-petersen(o~

Dato : 07-04-04 22:00

Michael Petersen wrote:

> [...]
>
> Det med pdf'en havde jeg også overvejet, men excel kan ikke eksportere
> til pdf og hvis jeg bruger printfunktionen til pdf går der kuk i

Man kunne også vælge at trykke på æble+shift+4 og så markeret grafen ->
vupti 1 stk. pdf fil med en graf og så kan man jo tage og eksportere den.

mvh Joakim