side lukker safari?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-04-04 09:55

Hey

Er ved at ordne mine alt for mange bookmarks og er nu stødt på en side
der opfører sig mystisk i safari.

http://www.duda.dk/

Selve siden ligner windows når det er værst, og "emne felterne" står og
blinker, og da jeg så klikkede mig ind på noget , blev Safari uventet
afbrudt

Vil høre om nogle gider prøve at se, og kort forklare hvorfor den
opfører sig sådan?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-04-04 10:49

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> http://www.duda.dk/

Den crasher osse min Safari når jeg klikker på et link. Og giver i
øvrigt "badebold" ved den mindste scrolning. Men hvorfor ...?
Don't know, men det var da sådan en side der skulle for den
internationale krigsforbryderdomstol i Haag

Martin

Fra : Jesper

Dato : 04-04-04 11:15

> [...]

> afbrudt
>
> Vil høre om nogle gider prøve at se, og kort forklare hvorfor den

Der er en masse fæle Java applets der laver badebold i det på Safarien,
til gengæld virker det upåklageligt i Mozilla Firefox, jeg bruger ikke
Safari til ret meget, kun til at snuppe billeder fra IMDBs gallerier, da
de er javascriptbeskyttede og ellers ikke til at downloade, men i
Safariens Activity Monitor kan man se hvor selve billedet ligger.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-04-04 11:54

Jesper <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote:

> Der er en masse fæle Java applets der laver badebold i det på Safarien,
> til gengæld virker det upåklageligt i Mozilla Firefox,.

Jeg vil nu ikke sige upåklageligt efter 5 unexpected quits i løbet af
halvt så mange minutter.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 04-04-04 13:39

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Jeg vil nu ikke sige upåklageligt efter 5 unexpected quits i løbet af
> halvt så mange minutter.
>
> mvh.
> Kaj.

ja det gør den ikke her.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-04-04 13:38

> [...]

> de er javascriptbeskyttede og ellers ikke til at downloade, men i
> Safariens Activity Monitor kan man se hvor selve billedet ligger.

Tak for bekræftelsen

Ja, badebolden snurrede som var det en varm sommerdag

Hvad er det : IMBD ? Når jeg søger umiddelbart, kommer der en side , der
hedder webmoney?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper

Dato : 04-04-04 13:41

> [...]

> Ja, badebolden snurrede som var det en varm sommerdag
>
> Hvad er det : IMBD ? Når jeg søger umiddelbart, kommer der en side , der

Skulle have været IMDB.com Internet Movie Database
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 04-04-04 18:19

Jesper wrote:

> [...]
> de er javascriptbeskyttede og ellers ikke til at downloade, men i
> Safariens Activity Monitor kan man se hvor selve billedet ligger.

I de nyeste versioner af Mozilla (natlige builds) kan man blokere for
den slags javascript, der slår context-menuerne fra.

Og ellers kan man til Mozilla få fat i MultiZilla fra
http://multizilla.mozdev.org/ hvor man ad hoc kan slå javascript fra og
lave en masse andre 'hacker'-venlige ting

happy hacking
--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Jesper

Dato : 04-04-04 18:36

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> http://multizilla.mozdev.org/ hvor man ad hoc kan slå javascript fra og
> lave en masse andre 'hacker'-venlige ting

Kontektmenuerne fungerer fint men uden Javascript kan man slet ikke se
galleriet og det fungerer på den måde i IMDB at hvis man gemmer billedet
er det kun en 1 x 1 pixel Gif der gemmes og ikke Jpeg billedet. Eneste
måde jeg kender at finde billedet på er via Activity Monitor i Safari,
det er en sladderhank der fortæller om alle de steder den har hentet
indhold på websiden fra.
global village idiots. - Paul Ginsparg.