Access point til at udvide trådløst netvær~
Fra : Jonas Voss

Dato : 04-04-04 03:16

For et halvt års tid siden satte jeg et trådløst netværk op for en
klient, og nu vil vedkommende gerne udvide rækkevidden, da den nuværende
D-Link 714+ ikke kan dække hele bygningen godt nok (tre etager).

Jeg havde tænkt mig at købe en D-Link DWL-2000AP som ifølge manualen kan
køre som AccessPoint-to-AccessPoint bridging mode. Er det ikke det samme
som en 'repeater', altså en der modtager og videresender signalet, eller
har jeg misforstået noget?

Den kan også køre som Wireless Client og AccessPoint-to-MultiPoint
Bridging, men det lyder ikke som det jeg skal bruge.

Er der nogen der har erfaringer med at sætte 'repeatere' i trådløse
netværker op, og kan det overhovedet lade sig gøre? Det kan det i mit
hoved, men det er ikke altid ensbetydende med at man kan i
virkeligheden, som dengang jeg troede jeg kunne ophæve tyngdekraften i
min umiddelbare nærhed (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: We didn't pay the Internet bill and it's been cut off.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-04-04 08:15

Jonas Voss <hexley@spymac.com> wrote:

> [...]
> hoved, men det er ikke altid ensbetydende med at man kan i
> virkeligheden, som dengang jeg troede jeg kunne ophæve tyngdekraften i

Du kan sagtens repeate signalet - du skal blot være opmærksom på at hvis
du gør det trådløst halveres signalet, da D-Link ikke indeholder både en
seperat sender og modtager. Dvs. at hvis det nu kører 11 Mbit, så kører
repeateren 5.5 Mbit og næste repeater igen det halve.

Har du ikke mulighed for at kable en base mere ? Eller måske flytte den
nuværende til en mere central placering ?

Vi har selv haft en D-Link 714P+ og den sender jo dobbelt så kraftigt
som fx. Apples baser.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-04-04 09:10

LOOOOOOL

Først vælter Morten den ellers så fasttømret parallelforskydning, og nu
kommer du Jonas og fortæller at du har forsøgt at ophæve tyngdekraften!

kan i grunden godt forstå at intet mindre end terminalen kan gøre det, i
Jeres sfære!! )
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-04-04 13:12

In dk.edb.mac, mailloneFJERN@netscape.net wrote:

> LOOOOOOL

> Først vælter Morten den ellers så fasttømret parallelforskydning, og nu
> kommer du Jonas og fortæller at du har forsøgt at ophæve tyngdekraften!

Det havde noget at gøre med en stige og et gyngestativ, så siger jeg
ikke mere (:

> kan i grunden godt forstå at intet mindre end terminalen kan gøre det, i
> Jeres sfære!! )

Ja, det er det eneste sted man virkelig kan føle sig sådan quasi-vægtløs
(;

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: static from plastic slide rules

Fra : Morten

Dato : 04-04-04 16:01

Jonas Voss <hexley@spymac.com> wrote:

> Det havde noget at gøre med en stige og et gyngestativ, så siger jeg
> ikke mere (:

av

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-04-04 18:07

In dk.edb.mac, spam@reippuert.dk wrote:

> av

Ja, men jeg kunne grine af det kort tid efter. Min søster derimod
grinede af det hele tiden (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Communications satellite used by the military for star wars.

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-04-04 13:10

In dk.edb.mac, jesper@gylling.net wrote:

> [...]
> seperat sender og modtager. Dvs. at hvis det nu kører 11 Mbit, så kører
> repeateren 5.5 Mbit og næste repeater igen det halve.

Fedest, halvering af signalet er ikke noget problem!

Hvilken af de 'modes' jeg nævnte er den rigtige? Er det AP-AP bridging
mode man skal køre den i for at det sker?

> Har du ikke mulighed for at kable en base mere ? Eller måske flytte den
> nuværende til en mere central placering ?

Den nuværende base (D-Link 714+) står lige i midten (både horisontalt og
vertikalt) i det område den skal dække. Jeg synes det er lidt spild at
sætte endnu en base op, da det yderpunkt i bygningen der skal nåes
aldrig bruges i mere end et par dage i streg om måneden, af én person.

> Vi har selv haft en D-Link 714P+ og den sender jo dobbelt så kraftigt
> som fx. Apples baser.

Yup, det er herligt, den sender 22Mbps, så AP'vil stadig kunne smide
11Mbps ud i det område den kommer til at stå, under optimale forhold
altså.

Tak for hjælpen Jesper.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Your processor has processed too many instructions.
Turn it off immediately, do not type any commands!!