Brænder-program
Fra : eh

Dato : 03-04-04 08:37

En ny iBook har gjort sit indtog. Den er dejlig. Kan I anbefale et enkelt
brænderprogram? Enkelt = let at forstå og at bruge. Til kopiering af filer,
data CD'er og musik CD'er ??
mvh
Erling

Fra : Karl Antz

Dato : 03-04-04 08:50

eh <eh-dh@mail.dk> wrote:

> [...]
> brænderprogram? Enkelt = let at forstå og at bruge. Til kopiering af filer,

Finder og iTunes

Data: smid en cd i, gi den et navn, træk de data der skal brændes på den
og træk den på papirkurven, der prompte skifter udseende til et
brændesymbol.

Musik: træk de numre der skal brændes ind i e ny liste /til venstre i
hovedvinduet) og klik på brændesymbolet øverst til højre.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-04-04 09:12

Ellers Toast fra Roxio.

Det er nemt at finde ud af og den kan alligevel en del.

Thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-04-04 17:42

Thomas (8260) <neumann@studjur.dk> wrote:

> Ellers Toast fra Roxio.
>
> Det er nemt at finde ud af og den kan alligevel en del.
>
> Thomas

Jeg ejer Toast 5 og har ikke fået gjort noget ved det, siden jeg gik til
OS X. Jeg kan ikke læse ud af Roxio.com, hvorvidt det koster noget at
opdatere til Toast 6, som skal bruges til OS X.
Og forresten virker linket til opdatering ikke.
Andre muligheder?

Det er selvfølgelig udmærket med de indbyggede muligheder i OS X. Men
når man sidder med en Powerbook, kan det altså være en fordel at kunne
supplere med det eksterne drev, som jeg har. Og alt i alt synes jeg, at
Toast-vinduet er mere overskueligt at arbejde med.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-04-04 18:24

In article <1gbojqj.6i5izlf6ize2N%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> supplere med det eksterne drev, som jeg har. Og alt i alt synes jeg, at
> Toast-vinduet er mere overskueligt at arbejde med.

Det er ganske gratis at opdatere Toast 5 til 5.2 som kører native i X.
Det at bruge Toast fremfor Disk Burner er også at foretrække idet man
ikke skal vente på at data kopieres til det midlertidige disk-image som
oprettes.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-04-04 08:50

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> [...]
> Det at bruge Toast fremfor Disk Burner er også at foretrække idet man
> ikke skal vente på at data kopieres til det midlertidige disk-image som

Ja, nu er jeeg på vej:
http://www.roxio.com/en/support/toast/software_updatesv5.jhtml

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-04-04 09:35

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Ja, nu er jeeg på vej:
> http://www.roxio.com/en/support/toast/software_updatesv5.jhtml
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen

Og det kan så altssammen være uddmærkeet. Men link til download fra

http://www.roxio.com/en/jhtml/ftp/filedownload.jhtml;jsessionid=2YAVRRTR
DOGKLLAQAMFRVQVMCACAYIV0?id=202&_requestid=1721354

er desværre i uorden. Så der bliver ingen Toast i denne omgang.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-04-04 11:41

In article <1gbprxv.qtg785fxuo2qN%xossmidt@tdcadsl.dk>,
> [...]
> DOGKLLAQAMFRVQVMCACAYIV0?id=202&_requestid=1721354
>
> er desværre i uorden. Så der bliver ingen Toast i denne omgang.

Hvis du kan tage mails på ca. 10 MB så kan vi nok finde ud af noget.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-04-04 17:16

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Hvis du kan tage mails på ca. 10 MB så kan vi nok finde ud af noget.

Kan man modtage mails på 10 MB på et almindeligt adsl-abonnement på PB
G4 med Panthers mail, så siger jeg tak. Dog kun i dag Palmesøndag, da
jeg rejser på ferie i morgen. Og så vil det vist ligge og blokere for
anden mail.

Venlig hilsen

Ove Steen
ossmidt@tdcadsl.dk

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 04-04-04 17:46

> [...]

> G4 med Panthers mail, så siger jeg tak. Dog kun i dag Palmesøndag, da
> jeg rejser på ferie i morgen. Og så vil det vist ligge og blokere for

prøv ichat, det er langt hurtigere og kan håntere større filer
--
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-04-04 12:01

> [...]

> DOGKLLAQAMFRVQVMCACAYIV0?id=202&_requestid=1721354
>
> er desværre i uorden. Så der bliver ingen Toast i denne omgang.

Hmm. Jeg har lige været inde og kunne uden problemer (gen)downloade
seneste updater. Så prøv igen

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-04-04 17:16

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hmm. Jeg har lige været inde og kunne uden problemer (gen)downloade
> seneste updater. Så prøv igen
>
> mvh.
> Kaj.

Tja. Jeg får altså stadig: HTTP/1.1 404 Object Not Found

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten

Dato : 03-04-04 23:32

> [...]

> OS X. Jeg kan ikke læse ud af Roxio.com, hvorvidt det koster noget at
> opdatere til Toast 6, som skal bruges til OS X.

Toast 5.x duer altså osse under OSX. (ved dog ikke om det gælder alle
versioner af OSX)

> Og forresten virker linket til opdatering ikke.
> Andre muligheder?

Dragonburn er det eneste andet r"rigtige" brænderprogram der er værd
at nævne. 9/10 af dem du kan finde rundt omkring er blot andre GUI
wrappere end Fnder/iTunes/Diskværktøj (de bruger alle Appels Discecording
Framework)

> Det er selvfølgelig udmærket med de indbyggede muligheder i OS X. Men
> når man sidder med en Powerbook, kan det altså være en fordel at kunne
> supplere med det eksterne drev, som jeg har.

De duer osse under OSX, det muligt at dit eksterne drev ikke er Apple
eller vendor supported - i givet fald bruger du blot programmet
"patchburn" til at skrive en driver til DiscRecording.framework (det er
ikke kompliceret - lyder blot ssådan)

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : eh

Dato : 03-04-04 09:12

Tusind tak.
Den hænger jeg op på væggen - om en måned eller to har jeg glemt det igen.
mvh
Erling

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-04-04 10:32

In dk.edb.mac, eh-dh@mail.dk wrote:

> En ny iBook har gjort sit indtog. Den er dejlig. Kan I anbefale et enkelt
> br?nderprogram? Enkelt = let at forst? og at bruge. Til kopiering af filer,
> data CD'er og musik CD'er ??

BurnX Free fungerer ganske fornuftigt synes jeg.

<http://macupdate.com/info.php/id/13824>

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Somebody ran the operating system through a spelling checker.

Fra : Morten

Dato : 03-04-04 16:06

eh <eh-dh@mail.dk> wrote:

> En ny iBook har gjort sit indtog. Den er dejlig. Kan I anbefale et enkelt
> br?nderprogram? Enkelt = let at forst? og at bruge. Til kopiering af filer,
> data CD'er og musik CD'er ??

Finder: til data
iTunes: til Audio og MP3
Diskværktøj: til kopiering

Det behøver ikke være så svært

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 03-04-04 17:12

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Finder: til data
> iTunes: til Audio og MP3
> Diskværktøj: til kopiering
>
> Det behøver ikke være så svært

Kan man få Finder til at brænde CD'er der kan læsses på en Windows
maskine?

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-04 17:21

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Kan man få Finder til at brænde CD'er der kan læsses på en Windows
> maskine?
>

> Magnus

Du ka´ da læsse hvadsomhelst på en windåse...........(Undskyld)
M.

Fra : Karl Antz

Dato : 03-04-04 17:57

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Kan man få Finder til at brænde CD'er der kan læsses på en Windows
> maskine?

sakset fra Finder-hjælp:

"Når du brænder en CD i Finder, opretter Mac OS X en disk i
"hybridformat", så den kan læses af de fleste computere."

Og:

"Disken indeholder følgende arkivsystemer: HFS+, ISO-9660 med Rock Ridge
og Joliet med Rock Ridge."

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-04-04 16:21

eh <eh-dh@mail.dk> wrote:

> En ny iBook har gjort sit indtog. Den er dejlig.

Til lykke: Min er strandet i tolden i Luxembourg
(glæder mig ellers som et lille barn)

venlig hilsen

Martin
--