LaserJet 4 MV på OS X..?
Fra : Søren Mogensen

Dato : 02-04-04 17:05

Nogen der har et bud på, hvordan jeg får min gamle, uopslidelige
LaserJet 4 MV til at virke via et Ethernet-PCI-kort på en G4 m. Panther?
Jeg er ikke så erfaren med OS X.

søren

Fra : Morten

Dato : 02-04-04 18:41

S?ren Mogensen <smo@post3.tele.dk> wrote:

> Nogen der har et bud p?, hvordan jeg f?r min gamle, uopslidelige
> LaserJet 4 MV til at virke via et Ethernet-PCI-kort p? en G4 m. Panther?

Hvis den har PostScript er det ikke et problem, ej hller hvis den har
PCL (dvs jeg har vanskeligt ved at tro at den ikke virker)

Hit ud af om den har æblesnak eller printer via IP. Bruger den æblesnak
skal du slå det til på din mac's netkort og i Biblioteksindstilling
- så skulle printeren gerne dukke op af sig selv.

Mht IP er der flere måde at printe på og Panther understøtter dem
alle, find ud af hvad printeren understøtter så skal vi guide dig
igennem.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Søren Mogensen

Dato : 02-04-04 23:14

In article <e5l0k1-3i.ln1@reippuert.dk>, Morten<spam@reippuert.dk>
wrote:

> [...]
>
> Mht IP er der flere måde at printe på og Panther understøtter dem
> alle, find ud af hvad printeren understøtter så skal vi guide dig

Tak, kære Morten! Et par enkelte tips - og så virker skidtet.
Næsten, altså..
For den printer ikke længere SORT - nu printer den i en lys, GRÅ tone.
Hvad kan det skyldes?

mvh
Søren

PS. Det ER en postscript-printer.

Fra : Morten

Dato : 05-04-04 13:01

In article <s-F45BFE.00135003042004@news.tele.dk>,
Søren Mogensen <s@mogensen.mail.dk> wrote:

> For den printer ikke længere SORT - nu printer den i en lys, GRÅ tone.
> Hvad kan det skyldes?

Fejl40, du har sikkert et eller andet colorsync filter på. eller printer
en farveside i gråtoner uden først at konvertere den til sort-hvid.