Problem med frames...
Fra : Hansen

Dato : 26-04-04 10:24

Hej alle

Jeg har et lille problem. Jeg har lavet følgende (nedenstående) som er en
side med V+H margin + 1 midterkolonne med en sort streg seperator i hver
side), men vil meget gerne have en menutop i min "front" (som er
midterkolonnen) samt et menufelt under menutoppen samt en bundmenu.
Nedenstående virker, men den med menuerne og toppen kan jeg ikke få til at
funke. Kun siden front" skal skifte når jeg begynder at lave sideskift.

øhhh har jeg mon forklaret mig tilstrækkelig...?

Og... kan nogen hjælpe...

Hilsen

Poul

<head>
<title>test;C</title>
</head>
<frameset cols="33%,700,33%" frameborder="0" border="0" framespacing="0">
<frameset cols="*,2">
<frame src="hvid_v.htm" name="hvid_v" scrolling="NO" noresize
marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="NO">
<frame src="black.htm" name="sort_v" scrolling="NO" marginwidth="0"
marginheight="0" noresize frameborder="NO">
</frameset>
<frame src="front.html" name="Front" scrolling="AUTO" noresize border="0">
<frameset cols="2,*">
<frame src="black.htm" name="sort_h" scrolling="NO" marginwidth="0"
marginheight="0" noresize frameborder="NO">
<frame src="hvid_h.htm" name="hvid_h" scrolling="NO" noresize
marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="NO">
</frameset>
<noframes>
</noframes>
</frameset>

</frameset>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-04 11:17

Hansen skrev:

> Jeg har et lille problem. Jeg har lavet følgende
> (nedenstående)

Har du mulighed for at give et link i stedet? Det er meget lettere
at overskue.

Se evt. også <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hansen

Dato : 26-04-04 12:42

Ja, det var en god ide.

Her er det:

http://www.home1.stofanet.dk/pehansen/test/index.htm

Det viser egentligt bare to streger, men jeg vil som tidligere fortalt gerne
have et topbillede (egen frame) og under det en menulinie (ny frame) og i
bunden en smal frame. Det er alt.

Mvh

Poul

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-04 13:17

Hansen skrev:

> Ja, det var en god ide.

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget. Læs gerne min signatur.

> Det viser egentligt bare to streger, men jeg vil som tidligere
> fortalt gerne have et topbillede (egen frame) og under det en
> menulinie (ny frame) og i bunden en smal frame. Det er alt.

Allerførst - hvad er grunden til at du gerne vil have rammer?
Rammebaseret design giver en del problemer der er lette at undgå
med andre designmetoder.

Se evt. <http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>

Hvis du gerne vil holde fast i dine rammer, så skal jeg lige have
afklaret om du vil have 3 eller 4 vandrette rammer. Du vil gerne
have en topramme (m. billede), en menuramme og en smal bundramme -
men hvor skal dit indhold placeres? Og hvorfor må topbilledet ikke
ligge i samme ramme som menuen?

Uanset hvilken designmåde du vælger, er det en god ide at validere
dine sider.

Se hvordan her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp> - og hvorfor her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>.

Bemærk at artiklen på html-faq.dk tager udgangspunkt i sider uden
rammer - du skal vælge en doctype som
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"> i
stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen