valign middle?
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 18-04-04 16:50

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 18-04-04 16:55

> http://www.rtk-design.dk/rod/coach-lk/hjemmeside/blaa4/

Blev lige sendt afsted lidt for hurtigt...

Men er det muligt at få min "main_div" til at så 100% centreret i skærmen
altså, align="center" valign="middle" som det var i gamle dag?

Mvh. Rune Thouaard

Fra : from south

Dato : 18-04-04 20:27

Hej Rune.
"Rune Thougaard Kristensen" <rune@thougaard.com> skrev i en meddelelse

> [...]
skærmen
> altså, align="center" valign="middle" som det var i gamle dag?

Hvad med :
..main_div{
position : absolute;
top : 80px;
margin-left : auto;
margin-right : auto;
width : 780px;
height : 480px;
}
i body text-align: center
Der er et par fejl i din CSS-fil. Mvh Knud

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 18-04-04 21:32

> skærmen

> Hvad med :
> .main_div{
> position : absolute;
> top : 80px;
> margin-left : auto;
> margin-right : auto;
> width : 780px;
> height : 480px;
> }
> i body text-align: center
> Der er et par fejl i din CSS-fil. Mvh Knud

Så bliver den helt skæv...

Mvh. Rune Thougaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-04 09:29

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> Blev lige sendt afsted lidt for hurtigt...
>
> Men er det muligt at få min "main_div" til at så 100%
> centreret i skærmen altså, align="center" valign="middle" som
> det var i gamle dag?

Mht. vandret centrering er problemet at teksten i menu_div flyder
ud over højre side af boksen. Din main_div er så vidt jeg kan se
fint centreret, men når menuen overskrider højresiden af boksen,
ser det skævt ud.

Lodret centrering kan laves med negativ margen. Det kræver at du
ved præcis hvor højt den centrerede element er, samt at der med
sikkerhed er plads til det i browseren.

Teknikken er bl.a. vist her:
<http://www.wpdfd.com/editorial/wpd0103.htm#toptip>

En forbedret udgave kan ses her:
<www.hicksdesign.co.uk/articles/css/vertical_centering_with_css/>

NB: Du har et par småfejl i html- og css-koden - det er en god ide
at rette dem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen