linkdefinitioner
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 13:06

Hej NG
Jeg ved at man kan lave forskellige definitioner i css på link, men hvordan?
I menuen vil jeg gerne have link i en skriftstr. og farve, men på nogle
knapper skal det være anden farve og str.
Hvordan?

--
Hilsen
Mia

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 18-04-04 13:53

"Mia J" <sluddermor> wrote:

> Jeg ved at man kan lave forskellige definitioner i css på link,
> men hvordan? I menuen vil jeg gerne have link i en skriftstr. og
> farve, men på nogle knapper skal det være anden farve og str.

Jeg foretrækker selv følgende metode:

<ul>
</ul>

#menu a {
   color: #f00;
   text-decoration: none;
}

#menu .speciel a {
   color: #fc0;
   font-style: italic;
}

Jeg benytter noget tilsvarende på min hjemmeside til at fremhæve
relevante dele af min menu, alt efter hvilken sektion, man befinder
sig på. F.eks.

   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/cv/>
   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/uni/>
   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/jarre/>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 15:25

"Anders Thorsen Holm" skrev i en meddelelse
> Jeg benytter noget tilsvarende på min hjemmeside til at fremhæve
> relevante dele af min menu, alt efter hvilken sektion, man befinder
> [...]

Præcis det jeg tænkte på.
Tak for hjælpen.

--
Hilsen
Mia

Fra : Torben Svendsen

Dato : 18-04-04 13:59

"Mia J" skrev i en meddelelse blandt andet:

> Jeg ved at man kan lave forskellige definitioner i css på link, men
hvordan?

Se:

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion7.asp

Venligst
Torben Svendsen
www.sydjyskvinselskab.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 15:23

"Torben Svendsen" skrev i en meddelelse:
> Se:
>
> http://www.html.dk/tutorials/css/lektion7.asp

Selvfølgelig, jeg havde set den side før, men glemte det i farten.
Tak for hjælpen

--
Hilsen
Mia