Form - skal trykke submit 2 x gange før fi~
Fra : Daniel Overby

Dato : 14-04-04 20:43

Jeg har en lille form:

<form method="post" action="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>"
enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="upload" value="1">
Billede:<br /><INPUT TYPE="file" NAME="product_picture"><br />
<input type="submit" value=" Opret ">
</form>

Første gang jeg trykker submit reloader siden og vælger jeg fil og trykker
submit igen uploader den filen. Hvorfor?

- Daniel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-04-04 22:18

Daniel Overby skrev:

> <form method="post" action="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>"
> enctype="multipart/form-data">

Hvordan ser den ud når den er fortolket af php-parseren? (vis kilde
i browseren)?

Har du et link til siden?

> Første gang jeg trykker submit reloader siden og vælger jeg
> fil og trykker submit igen uploader den filen. Hvorfor?

Umiddelbart vil jeg tro at det er et php-problem - og du derfor vil
få bedre hjælp i php-gruppen. Men hvis du giver et link, skal jeg
gerne kigge på siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-04-04 22:34

Daniel Overby skrev:

> [...]
>
> Første gang jeg trykker submit reloader siden og vælger jeg fil og trykker
> submit igen uploader den filen. Hvorfor?

Fordi det er det du beder den om - $_SERVER["PHP_SELF"]; er jo netop
samme side, hvis ingen fil er valgt til upload så er effekten kun at
siden reloades.

Hvis det svar ikke er dækkende så må vi have en adresse, og muligvis
også noget php-kode - i det tilfælde skal du over i php-gruppen med
spørgsmålet.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Daniel Overby

Dato : 15-04-04 05:55

Det er ikke et php-problem, da jeg har haft lavet formen i ren html hvor
samme problem opstod.

Men jeg har nu fået løst problemet - trimmede koden en smule og sætter " i
alle attributter og nu ser det ud til at virke....

Men tak for hjælpen

- Daniel