Outset i IE vs. Mozilla
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-04-04 11:33

Hejsa.

Jeg har en side hvor jeg gerne vil have en div-boks til at stå lidt
fremhævet. Til det har jeg brugt følgende css-definition:
border: 2px outset gray; Det giver den ønskede effekt i Mozilla og
Opera, mens IE viser siden med alle fire kanter i samme farve:

<http://gyros.dk/else/test2.shtml>

Hvis jeg i stedet skriver "border: 2px outset silver;", vises siden
fint i IE, mens forskellen på top/venstre og bund/højre er alt for
stor i Mozilla og Opera:

<http://gyros.dk/else/test.shtml>

Jeg har også prøvet at lade browseren selv vælge kantfarven
(border: 2px outset;) - det løser heller ikke problemet:

<http://gyros.dk/else/test3.shtml>

Jeg kan selvfølgelig sætte kantfarver manuelt for de fire sider,
men er der et sted jeg kan sætte farve nr. 2 i en outset-
definition?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-04-04 22:31

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvis jeg i stedet skriver "border: 2px outset silver;", vises siden
> fint i IE, mens forskellen på top/venstre og bund/højre er alt for
> stor i Mozilla og Opera:

Jeg slås jævnligt med både outset og inset i især HCA-Center-sammenhæng.
Her er vi nået til at Explorer kræver særlige hensyn, så vi definerer
som regel alle fire kanter med fx:

border-style: solid;
border-width: .1em;
border-color: white gray gray white; /* top right bottom left */

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-04-04 22:39

Jesper Brunholm skrev:

> Jeg slås jævnligt med både outset og inset i især
> HCA-Center-sammenhæng. Her er vi nået til at Explorer kræver
> særlige hensyn, så vi definerer som regel alle fire kanter

Det er enten det eller conditionals - men det er nok det enkleste
at definere farver på alle kanter. Ved du om IE's alternative
håndtering af inset/outset også gælder for Mac-versionerne?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-04-04 23:13

> Det er enten det eller conditionals - men det er nok det enkleste
> at definere farver på alle kanter. Ved du om IE's alternative
> håndtering af inset/outset også gælder for Mac-versionerne?

Vi har godt nok separat stylesheet til MS ved hjælp af serverside
browserdetection, men vi er nået til at det letteste er at definere de
fire kanter.

Ja - det er også mac-versionerne den er gal med. Vi har lige opdaget at
msie-mac'erne derudover havde en mærkelig bug med ikke at ville floate
billedboksene på <http://www.andersen.sdu.dk/rundtom/galleri/2004/>
rigtigt. Der blev renderet en række, og så fortsatte de først når man
når under menuens højde

Vi har ikke kunnet finde anden løsning (ekstra padding for at undgå
virtuelle sammenstød og margin er begge prøvet) end at give dem et
separat stylesheet hvor de "floater right" i stedet for, men hvis nogen
har idéer hører jeg da gerne om det...

mvh

Jesper Brunholm