Ændre "browse" knap
Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 12-04-04 09:49

Jeg har en form hvor det er muligt at uploade en fil. Input feltet laver den
traditionelle browse/gennemse knap - kan man ændre teksten på denne (så det
ikke kun virker i IE)?

Dette tætteste jeg er kommet er følgende:

<form>
<input type="file" name="fileUpl" id="fileUpl" style="display: none"
onchange="this.form.txt.value=this.value;">
<input type="text" name="txt" style="color: white; border: 1px solid black;
background-color: blue" readonly>&nbsp;
<button onclick="this.form.fileUpl.click();" style="border: 1px solid black;
background-color: red; height: 20px">Gennemse</button>
</form>

Desværre virker det kun i IE.

Dette virker desværre til at være den generelle tendens, men så så jeg lige
at på: https://netbank.danskebank.dk/netbank/eSafekeySog.htm har man også
ændret standard knappen, men funktionen virker også kun i IE. Virker det
ikke lidt underligt at Danske Bank ikke har taget hensyn til dette?

Jimmy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-04-04 17:23

Hvorfor skulle det virke underligt? Lav det om for de 98% der kan se
det. Resten må så "nøjes" med standard knappen.
Så længe du ikke fjerner funktionalitet er det helt ok at nogen ser et
og andre noget andet.

Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 12-04-04 20:19

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev...
> [...]
> det. Resten må så "nøjes" med standard knappen.
> Så længe du ikke fjerner funktionalitet er det helt ok at nogen ser et

Hmm ideen er god, men hvordan kan jeg gøre dette?

Jimmy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-04-04 20:12

Enkelt. Brug et browserdetect script til at afgøre hvad der skal
vises.

On Mon, 12 Apr 2004 21:18:40 +0200, "Jimmy E. Frederiksen"