(CSS / DIV) Er det mig eller IE
Fra : Anders Lund

Dato : 08-04-04 14:53

Hej

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside og sætter layoutet op med DIV +
CSS. Men jeg kan ikke få tingene sat korrekt op i IE. I Mozilla Firebird
0.8 ser det rigtig nok ud - og der passer det også til de parametre som
jeg har angivet i CSS filen.

Ud fra http://www.w3.org/TR/CSS2/visuren.html#fixed-positioning synes
jeg at det ser godt nok ud.

Er det mig som laver noget galt eller er det IE? Hvad skal jeg gøre for
at rette det?

http://psykopat.dk/homepage/
http://psykopat.dk/stuff/css/default.css

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 15:18

Anders Lund <spam2004@andersonline.dk> skrev :

> [...]
>CSS. Men jeg kan ikke få tingene sat korrekt op i IE. I Mozilla Firebird
>0.8 ser det rigtig nok ud - og der passer det også til de parametre som

Formentlig p.gr.a. at du bruger position: fixed, det er ikke
understøttet i IE.
--
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 08-04-04 16:14

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Formentlig p.gr.a. at du bruger position: fixed, det er ikke
> understøttet i IE.

Ahhhh ... på den måde. Tak for det. Skal jeg så bruge absolute? (Det
virker i hvert fald).

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 16:27

Anders Lund <spam2004@andersonline.dk> skrev :

>Ahhhh ... på den måde. Tak for det. Skal jeg så bruge absolute? (Det
>virker i hvert fald).

Ja, hvis du vil placere dem et fast sted på siden (ude af sidens
flow).

Du skal bare være opmærksom på at det øvrige indhold skal
placeres nedenunder, da det ellers vil overlappe.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-04-04 23:11

Anders Lund skrev:

> Ahhhh ... på den måde. Tak for det. Skal jeg så bruge
> absolute? (Det virker i hvert fald).

Du kan også bruge et af de hacks der emulerer position: fixed i IE
- fx dette her: <http://devnull.tagsoup.com/fixed/>. Du kan google
dig til flere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 23:49

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Du kan også bruge et af de hacks der emulerer position: fixed i IE
>- fx dette her: <http://devnull.tagsoup.com/fixed/>. Du kan google
>dig til flere.

Jeg havde bare lidt svært ved at se, hvad position: fixed skulle
bruges til på siden, derfor ikke nævnt i mit svar.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-04 12:43

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jeg havde bare lidt svært ved at se, hvad position: fixed
> skulle bruges til på siden, derfor ikke nævnt i mit svar.

O.k. - jeg havde slet ikke set siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen