Felt skal udfyldes i formular. Hvordan?
Fra : Colzen

Dato : 07-04-04 15:38

Hej.

Jeg sidder og laver en formular til en forenings hjemmeside.
Hvordan for jeg den til at nægte at sende en mail til mig hvis visse felter
i formularen ikke er udfyldt?

Siden kan ses på www.dkbeer.dk/medlem/formular.htm

Mvh
Claus Olsen

Fra : John

Dato : 07-04-04 16:07

Colzen <colzen@KOENcolzen.dk> skrev bla:
> Hej.
>
> Jeg sidder og laver en formular til en forenings hjemmeside.
> Hvordan for jeg den til at nægte at sende en mail til mig hvis visse
> felter i formularen ikke er udfyldt?

Du skal nok bruge noget Javascript

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-04 16:34

Colzen escribió / skrev

> Jeg sidder og laver en formular til en forenings hjemmeside.
> Hvordan for jeg den til at nægte at sende en mail til mig hvis
> visse felter i formularen ikke er udfyldt?

Hvad bruger du til at sende mailen med? ASP, PHP eller noget lignende?

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Colzen

Dato : 07-04-04 16:39

> Hvad bruger du til at sende mailen med? ASP, PHP eller noget lignende?
>
> --
Jeg bruger formmail i asp. Hentet på http://www.sortedsites.com/formmail/

Mvh
Claus Olsen

Fra : Colzen

Dato : 07-04-04 16:47

De skriver i deres readme fil at man kan gøre det med følgende kode:
<input type="hidden" name="required" value="textfield1, textfield2">

This hidden field is used to ensure that the field names listed,
(textfield1, textfield2) are "Required" fields. That is to say the form will
NOT send without them. Please note this only works for textfields and it
only requires an entry in them, it does NOT validate the data entered.

Men jeg kan ikke få det til at virke
Mvh
Claus Olsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-04 19:53

Colzen escribió / skrev

> Jeg bruger formmail i asp. Hentet på
> http://www.sortedsites.com/formmail/

I ASP kan du bruge noget i stil med:

if trim(request.form("NAVN_PÅ_FELTET")) = "" then
   send ikke
else
   send
end if

men prøv at spørge i ASP gruppen.

Fra : Tine Müller

Dato : 07-04-04 15:56

"Colzen" skrev
> Jeg sidder og laver en formular til en forenings hjemmeside.
> Hvordan for jeg den til at nægte at sende en mail til mig hvis visse
felter
> i formularen ikke er udfyldt?

http://www.html.dk/artikler/00012/#hvem

KH
Tine Müller

homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Colzen

Dato : 08-04-04 03:06

> http://www.html.dk/artikler/00012/#hvem
>

> KH
> Tine Müller
>
> homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Mange tak, Tine.
Det var det der skulle til, hvorfor jeg så først kan se dit indlæg nu fatter
jeg ikke.

Mvh
Claus Olsen

Fra : Tine Müller

Dato : 08-04-04 08:28

"Colzen" skrev
> Mange tak, Tine.
> Det var det der skulle til, hvorfor jeg så først kan se dit indlæg nu
fatter
> jeg ikke.

Det var da godt. Grunden er, at der var problemer med Tele2 igår, som er min
udbyder.

Jeg kan samtidig glæde dig med en oplysning til dette script, som du og
sikkert også andre kan have glæde af ang. de danske bogstaver æ ø å. Der
skal laves en rettelse i scriptet, fordi der er problemer med den mail man
får retur. Der bliver byttet om på ø å i den tilsendte mail for hvad man har
indsat i "name".

Tilføj:

strbody = replace(strbody, "%E6","æ")
strbody = replace(strbody, "%E5","å")