bgcolor på tabel
Fra : Lars Madsen

Dato : 05-04-04 18:18

Jeg har et problem med en tabel. Hvor jeg ikke kan få baggrunds
farven til at fylde det hele. Problemmet ses her:

http://www.nosync.dk/index.php?page=link hvad går der galt...???

CSS filen : http://www.nosync.dk/style/index.css

---
SUI

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-04-04 18:53

Lars Madsen <webmaster@nosync.dk> skrev :

>Jeg har et problem med en tabel. Hvor jeg ikke kan få baggrunds
>farven til at fylde det hele. Problemmet ses her:

Start med at skrive valid kode, den er meget fejlfyldt.

Hvorfor vælger du at at bruge, når du bruger tags, som ikke er
tilladt.

De sider du inkluderer med php skal ikke have <head> og <body>,
der er flere af dem på siden.
--
Knud

Fra : Lars Madsen

Dato : 06-04-04 12:00

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Start med at skrive valid kode, den er meget fejlfyldt.

Kom venligst med at eksempel!!!!

> Hvorfor vælger du at at bruge, når du bruger tags, som ikke er
> tilladt.

Vælger at bruge hvad????

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-04 12:12

Lars Madsen skrev:

> Kom venligst med at eksempel!!!!

Prøv at validere den på <http://validator.w3.org/>. Den finder pt.-
55 fejl (udover at der mangler en tegnsætangivelse).

Css-validatoren <http://jigsaw.w3.org/css-validator/> kan ikke
validere via referer, fordi der er fejl i html-delen. Men hvis man
validerer via dit "Valid CSS"-link på siden, får man alligevel en
række fejl. De fleste er fordi du bruger IE-specifikke css-koder
(scrollbar), men der er også en parse error).

> Vælger at bruge hvad????

Jeg tror Knud har ment Strict (men glemt at skrive det).

NB: Der er vist noget galt med gentagehastigheden for et par taster
på dit tastatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-04 14:03

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Jeg tror Knud har ment Strict (men glemt at skrive det).

Jep, er desværre tilbøjelig til at glemme at skrive ord.
--
Knud

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-04-04 15:35

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> escribió

> Jep, er desværre tilbøjelig til at glemme at skrive ord.

Hvad skriver du så?

Fra : René Poulsen

Dato : 05-04-04 22:05

Lars Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har et problem med en tabel. Hvor jeg ikke kan få baggrunds
> farven til at fylde det hele. Problemmet ses her:

Jeg vil gætte på at det har noget med værdien af cellspacing at gøre
- den skal være 0.

/René Poulsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-04 12:54

René Poulsen wrote:

> Jeg vil gætte på at det har noget med værdien af cellspacing at gøre
> - den skal være 0.

Cellspacing har intet med sagen at gøre.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : René Poulsen

Dato : 06-04-04 17:43

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Cellspacing har intet med sagen at gøre.

Sorry!!! Jeg så bare siden - og har tit selv haft problemer med tables og
cellspacing, men jeg skal nok lade være med at prøve på at hjælpe en
anden gang, hvis jeg blot bliver sablet ned...

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 06-04-04 17:47

René Poulsen <fcpoulsen@hotmail.com> wrote:

> Sorry!!! Jeg så bare siden - og har tit selv haft problemer med
> tables og cellspacing, men jeg skal nok lade være med at prøve på
> at hjælpe en anden gang, hvis jeg blot bliver sablet ned...

Spis nu lige brød til. Der er ingen, der sabler nogen ned. Erik
påpegede bare, omend måske på en lidt kontant måde, at der ikke var
tale om problemer med cellspacing.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : René Poulsen

Dato : 06-04-04 17:59

Anders Thorsen Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Spis nu lige brød til. Der er ingen, der sabler nogen ned. Erik
> påpegede bare, omend måske på en lidt kontant måde, at der ikke var
> tale om problemer med cellspacing.

Måske har jeg forstået det på en forkert måde, men havde jeg stået
ansigt til ansigt med andre mennesker og hørt den sætning han fik fyret
af ville jeg da helt klart have forstået det som om at jeg absolut
intet have at gøre blandt dem, hvis jeg svarede som jeg gjorde
herinde...

Som sagt er det måske bare mig der forstår det på en forkert måde, men
under alle omstændigheder ville jeg forstå det som ovenstående.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-04 20:10

René Poulsen wrote:

> Sorry!!! Jeg så bare siden - og har tit selv haft problemer med
> tables og cellspacing, men jeg skal nok lade være med at prøve på at
> hjælpe en anden gang, hvis jeg blot bliver sablet ned...

Godt ord igen. Men i dit indlæg af 050404-2305 fremstår det, som om du
mener, at det skulle hjælpe på Lars Madsens problem at sætte cellspacing til
nul, hvilket jeg så (med Anders Thorsen Holms ord lidt kontant) fortalte
ikke kunne være tilfældet.

Alle har da lov til at komme med et bud på, hvordan et givet problem kan
løses. Og selv jeg må af og til indkassere et hug over snuden, hvis jeg har
skrevet noget vrøvl.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : René Poulsen

Dato : 06-04-04 20:49

> [...]
> løses. Og selv jeg må af og til indkassere et hug over snuden, hvis jeg har

Som jeg skrev tidligere i dag kan det godt være at jeg tog det lidt for nært.
Og som Jens Gyldenkerne skrev, så skal man også tænkte på tonefald (og helt
sikkert også kropssprog):

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvis du havde hørt Eriks sætning, ville du kunne bedømme hvordan
> den var ment på hans tonefald og hans kropssprog. Det er ikke
> muligt når man kommunikerer på skrift. Det skal man tænke på både
> som afsender og modtager.

Det er selvfølgelig rigtigt. Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Lad os ikke køre mere i det. Det han (du) skrev var lidt kontant og jeg tog det
lidt for nært ;)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-04 20:24

René Poulsen skrev:

> [...]

den var ment på hans tonefald og hans kropssprog. Det er ikke
muligt når man kommunikerer på skrift. Det skal man tænke på både

Se også følgende afsnit fra "Udvidet debatteknik"-siden på
usenet.dk[1]

,-------- [ Uhøflige eller grove svar ]
`--------

> Som sagt er det måske bare mig der forstår det på en forkert
> måde, men under alle omstændigheder ville jeg forstå det som
> ovenstående.

Jeg kan ikke forestille mig at Erik har haft til hensigt at sable
dig ned - prøv evt. at se nogle af de indlæg han har skrevet
tidligere.

Noter:
======

[1] <http://usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : René Poulsen

Dato : 06-04-04 20:46

> [...]
> som afsender og modtager.

Det er selvfølgelig rigtigt. Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Lad os ikke køre mere i det. Det han skrev var lidt kontakt og jeg tog
det lidt for nært ;)

Fra : from south

Dato : 06-04-04 13:04

Hej Lars.
"Lars Madsen" <webmaster@nosync.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et problem med en tabel. Hvor jeg ikke kan få baggrunds
> farven til at fylde det hele. Problemmet ses her:
>
> http://www.nosync.dk/index.php?page=link hvad går der galt...???

Ved ikke lige hvad der går galt, men hvis man blander så meget kodebras
sammen, så skal det gå galt. Start med at lave lidt valid kode, så
plejer det at hjælpe. Mvh Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-04 13:20

Lars Madsen wrote:

> http://www.nosync.dk/index.php?page=link hvad går der galt...???
>
> CSS filen : http://www.nosync.dk/style/index.css

Du reklamerer på siden med, at css er valid. Dette er dog langt fra korrekt.
Du bør fjerne den mærkat, indtil du er berettiget til at sætte den på siden
(dvs. når din css faktisk er valid).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lars Madsen

Dato : 07-04-04 20:08

> [...]
> Du bør fjerne den mærkat, indtil du er berettiget til at sætte den på siden

Jeg kan godt lide du skriver "langt fra" det drejer sig om en parse error pga
noget jeg testede, og nogle koder den brokkede sig over fordi den ikke fatter
at de koder ikke skal tages med når den ikke kan validere IE only koder... Nice
der (tillæg selv den nødvændige sarksme)!

Men hvordan hjælper det mit problem med den fucking tabel. (pis nu skrev jeg
fucking så er der nok en der skal belære mig om fucking forum etikette)?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-04 21:29

Lars Madsen skrev:

> Jeg kan godt lide du skriver "langt fra" det drejer sig om en
> parse error pga noget jeg testede,

Det er jo svært at vide hvorfor din kode fejler.

> og nogle koder den brokkede sig over fordi den ikke fatter at
> de koder ikke skal tages med når den ikke kan validere IE only
> koder...

Validatoren validerer det den får ind - mod de regler der er lagt
ind i den. Det er de officielle W3C-standarder - hverken mere eller
mindre. Hvis du vil skjule IE-specifikke css-koder, kan du bruge
conditional comments.

> Men hvordan hjælper det mit problem med den fucking tabel.
> (pis nu skrev jeg fucking så er der nok en der skal belære mig
> om fucking forum etikette)?

Det er vist ret sjældent at brug af bandeord bliver påtalt som
netikettebrud her i gruppen. Men hvis du meget gerne vil have en
belæring, kan vi sikkert godt finde ud af noget .
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-04 20:24

Lars Madsen escribió / skrev

> http://www.nosync.dk/index.php?page=link hvad går der galt...???

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
/hsphere/local/home/suicid3/nosync.dk/index.php on line 1

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Lars Madsen

Dato : 07-04-04 23:22

> Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
> /hsphere/local/home/suicid3/nosync.dk/index.php on line 1

Der var du fandme heldig ... den fejl var der i ca 1,5 minut da jeg
havde kludret rundt i en xml linie....

Men tak til René Poulsen der havde fat i det rigtige at der manglede
cellspacing="0"...

---