Padding istedet for Table
Fra : Mike Toxværd

Dato : 30-03-04 20:59

Hej..

Jeg er ikke SÅ god til CSS endnu,

Men kan jeg ændre <table>..</table> til en class med padding?

lige som på schaefner.dk

min side: http://soucecodes.users.whitehat.dk

- Har kun en stor table resten er næsten CSS.

Ved godt hvad padding er men hvordan kan jeg få det præcise
resultat?

Mvh

Mike Toxværd

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 30-03-04 22:16

Mike Toxværd wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> lige som på schaefner.dk
>
> min side: http://soucecodes.users.whitehat.dk
>
> - Har kun en stor table resten er næsten CSS.

Hvorfor ikke lade en stor div erstatte table.

PerR

Fra : Mike Toxværd

Dato : 31-03-04 10:54

Det vil jeg da også meget gerne men hvordan?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 11:05

Mike Toxværd skrev:

> Det vil jeg da også meget gerne men hvordan?

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Læs venligst <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-03-04 11:43

Mike Toxværd wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det vil jeg da også meget gerne men hvordan?

Tag en tur i det tutorials der ligger på html.dk om css.
Der skulle du kunne finde hvad du har brug for

PerR

Fra : Mike Toxværd

Dato : 31-03-04 12:02

Okay.. i er ikke helt med...

Schaefner.dk bruger ikke table men se hans design.. (Hvor text er
osv.)

Han bruger CSS (Padding)

Hvordan kan jeg også komme til det evt. få det præcise resultat
med padding?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 12:31

Mike Toxværd skrev:

> Okay.. i er ikke helt med...

Jeg prøver lige igen: Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Læs venligst <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> - specielt
afsnittet "Gælder der nogle regler for nyhedsgrupperne?"

> Schaefner.dk bruger ikke table men se hans design.. (Hvor text er
> osv.)

Ovenstående site benytter css og absolut positionering.

Du kan se en udmærket introduktion til den teknik i gruppens OSS
(Ofte Stillede Spørgsmål) - <http://html-faq.dk/2003.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mike Toxværd

Dato : 31-03-04 15:17

Jamen hvordan kan jeg finde præcist det jeg søger? altså der hvor
jeg har den nu vil passe meget fint bare med CSS istedet for TABLE
<http://soucecodes.users.whitehat.dk>

> Du kan se en udmærket introduktion til den teknik i gruppens OSS
> (Ofte Stillede Spørgsmål) - <http://html-faq.dk/2003.asp>.

- Læst...

Kan du anbefale en editor hvor man kan se sit resultat imens man
koder? (HTML & CSS)

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-03-04 17:57

> [...]
> <http://soucecodes.users.whitehat.dk>
>
> Kan du anbefale en editor hvor man kan se sit resultat imens man

Udover det tutorial der ligger på html.dk så er ganske udmærket, så
kan du jo også gå ind og kikke i det stylesheet der bliver brugt på
den webside du angiver.

som editor er jeg begyndt at bruge en gratis udgave som du kan hente
på tsw.dk, derudover bruger jeg noget der hedder topstyle Lite
som du kan hente på http://www.bradsoft.com/index.asp.

Men for mig, ja undskyld jeg siger det, så snakker vi langt fra
hinanden, du er nok nødt til at sætte dig lidt bedre ind i CSS, lave
nogle tilfældige eksperimenter udfra det som du kan finde på html.dk
eller andre steder, pludselig så hænger det fast, og så kører det
bare for dig.

PerR

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 15:27

Mike Toxværd skrev:

> Kan du anbefale en editor hvor man kan se sit resultat imens
> man koder? (HTML & CSS)

Jeg har ikke selv erfaringer med den type programmer (bruger
Homesite der er kodebaseret), men hvis du ikke har brug for xhtml-
redigering, skulle Mozillas Composer være udmærket. Ellers er der
købeprogrammer som Dreamweaver og Frontpage (nyeste udgave - ældre
udgaver laver virkelig dårlig kode).

Jeg kan ikke huske om Stones Webwriter kan "wysiwygge" - altså vise
layoutet mens du koder - men den er der også mange der anbefaler.

I mange kodebaserede programmer kan man i øvrigt meget nemt se
resultatet - jeg kan fx bare skifte faneblad i Homesite for at se
en visning af siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 15:29

Mike Toxværd skrev:

> Jamen hvordan kan jeg finde præcist det jeg søger? altså der
> hvor jeg har den nu vil passe meget fint bare med CSS istedet
> for TABLE <http://soucecodes.users.whitehat.dk>

Hov - jeg så først ovenstående tekst i anden omgang (overvej at
citere lidt tekst først - så man lettere kan se sammenhængen).

Der er næppe noget sted du kan finde en præcis vejledning til din
side. Prøv med udgangspunkt i artiklen fra html-faq.dk at bygge din
side op uden tabeller. Vis hvor langt du er nået og spørg i gruppen
når du får konkrete problemer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen